Ga naar inhoud

Sammeke

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Neutral

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Wijchen
  • Naam
    Sammeke
  1. Bedankt voor je antwoord ('n beetje late reactie van mijn kant) Ik heb inmiddels e.e.a. besteld en hoop dat het me lukt om het probleem hiermee op te lossen. Ik laat weten of het gelukt is.
  2. Ik krijg bij mijn B7 / 362 met CFFA motor af en toe de melding dat de stroomtoevoer naar de brandstoftemperatuursensor niet in orde is. Het lijkt me niet aan de sensor te liggen want de na wat gerommel aan de kabel / stekker naar de sensor is de storing te wissen en heb ik er een paar weken geen last meer van. En daarbij lag een van de twee draadjes bij de eerste constatering blank. Nu wil ik eigenlijk de stekker vervangen. Is er iemand die weet of ik een losse stekker (met een paar cm aangegoten kabel) krijgen, en zo ja waar. De hele kabelboom lijkt me te duur en wat
  3. Allen dank voor jullie antwoorden. Stelt me gerust dat dit forum een hechte club van Passat(eratie) liefhebbers is.
  4. En kun je ook iets zeggen over ET 37. zal dit gaan passen? De Road America's zijn nl ET 37.
  5. Hallo, Misschien bestaat dit topic al, maar dan heb ik het niet kunnen vinden. Ben overgestapt van een 3BG variant naar een B7 Limo. Wat een verschrikkelijk fijne upgrade vwb comfort en luxe. Ik heb mijn Road America (16 inch) velgen nu nog liggen met de bedoeling om daar winterbanden op te laten leggen. Er liggen nu ook 16 inch lm velgen onder met 215/55/16 Mijn vraag is nu: kan dit zonder modificaties? Ik bedoel dan ook, kan dit v.w.b. de ET. Is de vrijloop goed / gaan ze nergens aanlopen? (remklauwen ect) Heeft iemand hier ervaring mee?
  6. Ben vandaag bij VagTechniek geweest om er wat pk-tjes bij te laten bouwen. Super service en bekwaam personeel. Eerst een 'test'ritje gemaakt en wat basiswaarde bekeken. Vervolgens oude motormanagement eruit en nieuwe erin, testritje, finetunen, laatste testritje en klaar is m'n Passie. Meteen m'n verbruiks weergave aan laten passen en ook de ramen openen en sluiten met sleutel laten doen. En uiteraard die vervelende EGR wegschrijven. En oude motormanagement op cd-rom meegekregen. Op de terugweg ff verder testen en ik moet zeggen, als je nu gas geeft gebeurd er ook iets wat tenminste
  7. Dat klopt.. maar wat als nu de klep dermate vervuild is dat ie nu gewoon open blijft staan(zoals vermoedelijk bij TS) Ik denk dat we bij Sammeke gewoon even de hele zaak moeten demonteren en moeten schoonmaken. Met vagcom kan ie max voor 85% dicht.., bij Passat's tot 2004 kan ie tevens foutloos dicht met een plaatje. Bij Sammeke zouden we dan evt van de nood een deugd moeten maken door em evt te laten chippen.. Zou erg fijn zijn als je me wilt helpen bij het reinigen van de EGR en voor 85% dichtzetten, Mathijs. Aangezien jij VagCom hebt mag je meteen kijken of het mogelij
  8. Uit de eerste regel van de laatste repley van Vdub lees ik dat de (evt.) vervuilde EGR altijd 'schoon' moet zijn, ook al laat ik em chippen gecombineerd met het wegschrijven (wat volgens Vdub altijd saamengaat). Het lijkt mijn inziens theoretisch niet nodig om de EGR te reinigen als je hem wegschrijft uit de ECU, maar de praktijk is natuurlijk anders. Zie en dat na 190KEchter ik snap wel dat de EGR op termijn (weer) dicht zal slibben en dit dan niet gemeld wordt, want weggeschreven. En een steeds kleinere luchtdoorlaat in dit kanaal zal mogelijk ergens anders weer een melding tewee
  9. Hey VDub, Iid Vorden is niet het eind van de wereld tov Wijchen. Misschien kun je met de volgende uitgelezen gegevens van diag. apparaat al iets. EGR P3130 VAG / ECU 038906019KC (zou part# moeten zijn) Comp. 1.91 R4 EDC G00059 4896 (de 5 kan ook een S geweest zijn) Softcoding 0000002 Wat eea betekent weet ik niet, want ik ben een gebruiker van de auto. Kun jij uberhaupt de EGR 'weg" schrijven of alleen dicht schroeven tot 85% En wat doe je eigenlkijk ois je hem met Vagcom dichtschroeft en wat zijn de exacte gevolgen bij keuringen en op de lange termijn. Wat ik iig b
  10. Hallo een ieder. Bedankt voor jullie reacties. Om redenen is het toch géén 3C geworden. Maar het is weer een 3BG, 1.9tdi Sportline geworden. Bj 2005 Urbangrey AVB-motor 130000km Bi-Xenon en met Road-America. Na 500 km kwam de EGR storing (Emesions Workshop) Mbv diagnose apparaat melding gereset, maar na 100 km was de melding weer terug. Na wat zoeken in de topics lijkt me het doorrijden met deze 'melding' niet echt slecht. Of toch? Nu wilde ik hem toch al laten chippen bij JD in Lochem (140PK) vanaf dat ik hem voor het eerst gezien had. En dan tevens de EGR 'weg' laten schr
  11. Hoi Oele, Had de door jou aangeprezen 3c al gezien. Leuke wagentje, maar prijs ligt far out of reach. Toch bedankt. Sam
  12. Hallo, Dank voor de reacties so far. Ik denk dat ik het idee om een 2.0TDI aan te schaffen maar laat varen. Als alternatief ga ik maar eens zoeken naar een 1.9TDI uit 2007, om na aanschaf evt. een JD chip (140PK) er in te laten zetten. Enig idee wat dit chippen kost? En nog dingen waar ik op moet letten bij een 1.9TDI? (vooral als ik 'm laat chippen) Mijn tweede vraag was nog niet beantwoord: onboard navi-systemen, ik zie diverse uitvoeringen in de 3c zitten. Kan iemand mij meer vertellen hoe deze in advertenties aangeduid worden, welke uitvoering wat kan en wat de dekking is (
  13. Hallo, Heb binnenkort (gelukkig weer) een diesel nodig (ivm werk). Heb een 3b limo gehad (afn;avg blok). super betrouwbaar en genoeg vermogen voor het gewicht. Op het moment rijd ik een 2.0 benz. Variant. (azm blok) En Ja... als Passat-addict moet het een 3c var. worden. Gezien mijn budget en het gewicht van de 3c variant denk ik aan een 2.0 TDI van eind 2006 / begin 2007, ex-lease en rond de 180K (of liever minder) op het klokkie. Dit forum heeft me al een eind op weg geholpen wat betreft blokcodes en hun mankementen: BKP zou eigenlijk nooit gebouwd mogen worden, en een BMP blo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden