Ga naar inhoud

slecht oprollende veiligheidgordel(s)


to low

Aanbevolen berichten

Tsja, zoland ze nog gewoon blokkeren bij het hard aantrekken is het je eigen keus om ze te vervangen.

 

Denk erom bij het vervangen dat je de riem niet te ver in het oprol mechanisme laat schieten, je rol blokkeert dan en je bent een half uur bezig om met kleine stootjes de riem weer uit de rol te trekken.

 

;) klote werk!

 

is ongeveer 5 seconden werk om die gordel er terug uit te krijgen

 

gewoon rolmechanisme onder de juiste hoek kantelen zodat het bolletje terugloopt en het mechanisme nietmeer blokkeert

 

en dan trek je de gordel in 1 keer eruit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

toch gelukt! zonder aan te dringen werd me meteen al verteld als de auto niet ouder is als 5 jaar valt alles onder coulance.

De nieuwe gordel word al gemonteerd moest hem wel even een nachtje laten staan (onderdeel wordt besteld).

Dus voor bestuurders van een passat van 5jaar en jonger ,proberen de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een soepele start lopt nu alles heel stroef mijn auto heeft drie dagen bij de dealer gestaan ,de schakelaar van de achterklep is inmiddels vervangen,maar de gordel is niet leverbaar op dit moment(beige)!?

Ik heb hem dus vandaag weer opgehaald ,wel werd me verteld dat als de gordel binnen is dat ik bericht krijg!!( van uitstel krijg je afstel????)ik hou jullie wel op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een oplossing voor slecht oprollende gordels : Gordel geheel afrollen met de deur open en de gordel aan beide zijden over de gehele lengte dun inspuiten met siliconenspray. Doordat een gordel statisch wordt trekt dit stof/vuil aan waardoor de stof van de gordel moeilijk langs elkaar heen schuift. Door de siliconen gaat dit een stuk beter. ( voor als je niet meer in de coulanceregeling valt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Verder met de klucht die operatie veiligheidsgordel heet,vandaag weer iets nieuws.... word ik door de dealer gebeld ,er was nog iets met uw auto maar we weten niet meer wat ........( ik zei toch al wat gaat dat soepel )...nu word het echt leuk ...kunt u ons vertellen waar de auto voor kwam? ..ik zei (als het goed is zijn er nwe gordels besteld!)... wij weten van niets werd er verteld .

(Zou onder coulance verholpen worden) zei ik nog ,antw.. dat valt niet meer onder coulance vlgns de medewerker,.. (maar mijn auto heeft 3 dagen bij jullie gestaan voor deze klacht en ik werd uiteindelijk met lege handen weggestuurd) mooie boel is dat ....zucht!! ...(maar uw collega zei!!!! ) ...mijn collega zegt wel meer wat!!! (stoom uit mijn oren)en een heel ongepast antwoord.... zal ik voor de zekerheid nog even kijken !! ...(als het niet te veel moeite is )...maar natuurlijk niet meneer!...ohh ik zie hier dat de gordels wel onder coulance vervangen worden! ..(goh je verteld me iets nieuws dat was me drie weken geleden ook al verteld )!..nou er is niets besteld voor u hoor,zal ik dan maar meteen doen.(.lijkt me een goed plan) ....ik bel u wel voor een afspraak als ze binnen zijn...(dank u) ,verb verbroken

Ik juich nog niet ,eerst zien dan geloven... ik hou jullie op de hoogte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas mijn gordels laten vervangen onder coulance, dankzij een tip op de site waarvoor hartelijk dank. De regeling bestaat voor auto's die niet ouder zijn dan 72 maanden. Mijn dealer deed daar niet moeilijk over en heb zelfs nog een gratis vervangende auto gehad. Nu zijn ze weer als nieuw en rollen heel soepel op en af. Het bouwjaar van mijn passat is aug. 2001

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden