Ga naar inhoud
  • 0

Afslaan automaat


bulletje80

Vraag

Mijn vriendin reed vandaag in de passat 3c automaat naar haar werk. Nu stond ze voor het stoplicht te wachten en sloeg de auto ineens af.

Na opnieuw gestart te hebben kon ze gewoon weer verder rijden. Voor de rest gaf hij geen foutmelding of iets dergelijk op het dashboard weer.

 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

En ik maar rondbazuinen dat een groot voordeel van automaat rijden is, dat'ie niet af kan slaan :lol:

Je hebt toevallig niet zo'n Blue Motion model waarbij de motor automatisch afslaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag weer mee gemaakt sta je te wachten wil je wegrijden, is de automaat weer afgeslagen.

 

Nu lees ik op google dat het eventueel de brandstoffilter kan zijn.

 

Als ik hem laat uitlezen zullen er dan fouten van het afslaan tevoorschijn komen?

 

Ik neem aan dat ie dus afslaat op het moment dat je de rem loslaat? Of al voor die tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, filter is niet de duurste grap, en dan weet je dat punt af te sluiten.

Ik zit ook beetje te denken aan stoppen bij stoplicht, dan ontkoppeld die je bak, { mijn id hoor gene zekerhijd }

Als je de voet op de rem zet, en hij ontkoppeld niet goed, dan rem je wel, maar krijgt de motor de druk van willen rijden vanuit de bak, die drukt de motor ietwat omhoog in de motorsteun en dan zal een benzine kunnen afslaan.

Hoef je niks van te voelen, enkel bij weg rijden is het over. Ik weet begod niet of dit kan, doormiddel van koppelomvormer

en dat dit een resultaat is.

Maar zo denk ik dan en zie het ook voor mij, hoe ik het bedoel. En dan ziet het er realist uit. :mrgreen:

Sterke met uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal kun je met een busje remmenreiniger een beetje rondspuiten langs vacuumleiding/plastic buisjes en als het motortoerental dan stijgt/veranderd heb je een lekkage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Start stop systeem zit volgens mij nog niet op deze auto. Dit is toch alleen bij blue motion vanaf bj 2009?

 

Even gekke hoor, maar als je een auto koopt die uit slaat???? Tevens voor je hem koopt zal je al wel weten of er start stop op zit neem ik aan. Niet dat je na een geruime tijd erin te hebben gereden er in eens achter komt dat het erop zit.

Dat zal in mijn beleving erg onbegrijpelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Start stop systeem zit volgens mij nog niet op deze auto. Dit is toch alleen bij blue motion vanaf bj 2009?

 

Even gekke hoor, maar als je een auto koopt die uit slaat???? Tevens voor je hem koopt zal je al wel weten of er start stop op zit neem ik aan. Niet dat je na een geruime tijd erin te hebben gereden er in eens achter komt dat het erop zit.

Dat zal in mijn beleving erg onbegrijpelijk zijn.

 

Dit boeit me niet echt bij een aankoop van een auto. Hiervan is de koop echt niet afhankelijk hoor. Auto moet er gewoon goed uitzien en de prijs natuurlijk. Alle extra opties, die er mogelijk op kunnen zitten ga ik echt niet van te voeren uitzoeken.

Bij aankoop sloeg de motor niet uit hoor.

In 2 weken tijd is het nu 2 keer gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Start stop systeem zit volgens mij nog niet op deze auto. Dit is toch alleen bij blue motion vanaf bj 2009?

 

Even gekke hoor, maar als je een auto koopt die uit slaat???? Tevens voor je hem koopt zal je al wel weten of er start stop op zit neem ik aan. Niet dat je na een geruime tijd erin te hebben gereden er in eens achter komt dat het erop zit.

Dat zal in mijn beleving erg onbegrijpelijk zijn.

 

Dit boeit me niet echt bij een aankoop van een auto. Hiervan is de koop echt niet afhankelijk hoor. Auto moet er gewoon goed uitzien en de prijs natuurlijk. Alle extra opties, die er mogelijk op kunnen zitten ga ik echt niet van te voeren uitzoeken.

Bij aankoop sloeg de motor niet uit hoor.

In 2 weken tijd is het nu 2 keer gebeurd.

 

Afgezien van wat jouw boeit, je weet het wel bij aankoop. Ja kan het mis hebben???? Of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden