Ga naar inhoud

Dag Passat, hallo E46


Sander de Vet

Aanbevolen berichten

Na 3,5 jaar van trouwe dienst en verscheidene malen de knoop niet doorgehakt te hebben was het nu echt tijd om afscheid te nemen van de passat.

Hij stond al een paar maanden op marktplaats vanaf december, maar in februari kreeg ik dan totaal onverwacht een telefoontje dat iemand hem op wou komen halen.

Dat kwam even koud op m'n dak maar dan toch, hij zou em op komen halen!

Nou ok, nog even schoon gemaakt, zomerwielen eronder op verzoek van de koper, auto leeggehaald en klaar!

Ik had al wat auto's op het oog maar nog niet serieus dus dat was even een milde vorm van paniek in de tent. De ramp van immobiliteit was te overzien omdat ik de auto van mijn vader die gepensioneerd is een lange tijd kon lenen.

De dag van de verkoop ging alles als gepland, de koper kwam, liep wat rondjes met z'n vrienden om de auto, we gingen een klein bescheiden proefritje maken, en daarna direct door naar het postkantoor.

Toen was de passat echt weg, en gek genoeg deed het me vrij weinig, misschien omdat ik er wel 'klaar' mee was, en dan als in; hij is wel af zo, tijd voor wat anders!

Diezelfde dag gingen we nog op zoek naar wat anders, enfin, de Fjord Fiesta opgehaald van m'n vader en op naar Heerhugowaard waar wat mooie auto's stonden.

Zowel in heerhugowaard als andere noord-hollandse plaatsen hebben we bij verschillende auto's gekeken, en wel:

paar keer wezen kijken voor een audi a2 vanwege de financiele voordelen en de aparte techniek, alleen godallemachtig wat zitten die stoelen slecht, lijken wel planken, iets met gewichtsbesparing.

En mijn benen zijn nogal lang, zodoende kwam ik er achter dat een auto met hoge instap en dus lage vloer niks voor mij is gezien áltijd het stuur in m'n been zit te porren!

Tevens vond ik de algemene kwaliteit van de audi's van 2000-2003 erg tegenvallen! Verf laat los van het dashboard, veel plastic, jammer!

Toen was er toch een lichte paniek, want we zouden voor een audi gaan!

Toen nog een leuke passat 3bg 1.8t variant voor weinig en zag er ook goed uit op wat lichte schade op de achterbumper na, maar dan zou ik in mijn belevingswereld bijna hetzelfde gaan rijden en dat wou ik nou juist niet!

Eenmaal thuis na wat dompers zei vrouwlief opeens plompverloren; we kunnen ook kijken voor een bmw!

Totaal niet aan gedacht, altijd mooi gevonden maar ook 'out of my league' bevonden door mijzelf.

Toch maar eens kijken op internet!

En jawel hoor, na wat zoekwerk toch wel een mooi exemplaar gevonden, en dat is dan ook mijn auto nu:

 

Een BMW 318i 1.9 119pk E46 sedan uit 2000 met 146.xxx op de teller, donkerblauw metallic, bij een dealer (Svala / Sternplaza) in Zaandam en met 6 maanden Bovag garantie.

Mooie deal zou je zeggen! Na 1 telefoontje kon in dezelfde dag nog een ritje maken.

Tijdens dat ritje kwam ik erachter dat het één en ander mankeerde, raammechanisme lv werkte niet, uitlaat was lek, en nog wat meer, maar dat zou allemaal gerepareerd worden.

Nou ok dan, verkocht!

Bijna 2 weken later konden we hem ophalen en kregen we te horen dat ze er voor 2400,- aan moesten versleutelen!

Nieuwe schokdempers achter, remblokken rondom, remstangen voor, raammechanisme, uitlaat, grote beurt, interieurfilter, oliefilter, airco bijvullen, de full monty!

Wij blij!! Na 2 dagen zag ik nog wat deukjes, en die konden er een dag later door Sternplaza kostenloos verwijderd worden!

 

Het rijd héél anders dan een passat, maar we zijn er blij mee!!

post-6037-1423826922,5405_thumb.jpg

post-6037-1423826922,728_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich geen lelijke auto's, had gister een 2005 525d Touring staan, ik vond die wel zwaarder aanvoelen als mn Allroad..

Stationair was het een hele stille motor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto's hebben zo'n prachtige cockpit!

 

maar verder is de ruimte mij te krap...

 

Tja, ieder wat wils toch?! :)

 

Ja, het gaat nét qua ruimte! Anders had ik een 5 serie aan moeten schaffen, en die worden dan toch wel wat prijzig per maand, duurder dan de psst sowieso...

Ach, ik zit er prima in en heb al genoeg ideeën!! (iets verlagen, 18" bbs ch of bbs lm eronder, alle oranje knippers en achterlichten vervangen door facelift model, kleine steenslag plekjes laten verwijderen, heerlijk om mee bezig te zijn!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden