Ga naar inhoud
  • 0

Benzinemeter werkt niet


Olaf

Vraag

Heb een erg irritant probleem sinds de aankoop van de W8, namelijk dat de benzinemeter het niet doet.

En zeker met een W8 is het toch wel makkelijk als die het doet.

 

Heb al ff onder de bank gekeken en de 2 deksels los gehad en de stekkers eronder ff eruit gehad en ff schoongeblazen.

Mocht helaas niet baten.

Ook nog geprobeerd om de andere deksels waar de pomp en de stekker aan de bestuurderskant uit kwamen los te krijgen maar kreeg ik niet voor elkaar.

 

Iemand die me ff op weg kan helpen?

Nog niet/geen ervaring met een passat namelijk.

En kijk meestal eerst ff liever zelf in plaats van gelijk naar de dealer of garage te racen, dat kan altijd nog natuurlijk. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Dit lijkt alsof de vlotter niet meer werkt?

Heeft ie het nooit gedaan? Zoals ik las was het dus al bekend ?

 

Wel zo makkelijk als ie het doet , zeker bij een W8 die lust wel wat . :mrgreen:

 

Zelf geen ervaring met het loshalen van die pompdeksels dus zal iemand anders dit moeten verwoorden.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren naar Zeeuws-Vlaanderen geweest dus de auto helemaal vol gegooid.

Stop na 2 uur rijden ongeveer bij Bergen op zoom om een bakkie te doen.

Rij weg en zie me benzinemeter in ene oplopen dus denk he das mooi hij doet het weer.

Wel gelijk met me pa zitten denken van wat nou kon zijn.

Me pa vroeg misschien omdat we hem vol gegooid hebben net, dat de vlotter los is gekomen.

Heb hem alleen al een keer vol gegooid en toen deed hij het niet, dus dat is het niet waarschijnlijk.

 

Na weer een half uur, 3 kwartier gereden te hebben en nog steeds werkend(zelfs zakkend) op de plaats van bestemming aangekomen.

Auto neer gezet en sleutel natuurlijk uit contact blablabla.

 

Na uurtje ofzo gingen we weer weg.

Je raad het GEEN benzine meter.

Auto van me pa na weer 10min gereden te hebben opgeladen en vertrokken richting huis.

Hele tijd geen benzine meter.

 

Nou zijn we weer bij hetzelfde benzinestation gestopt waar we dus op de heen weg ook zijn gestopt alleen dan aan de andere kant van de snelweg.

En we rijden na een bakkie weer weg en verdomd die meter doet het weer.

Thuis aan gekomen auto uit gezet en sleutel in contact laten zitten.

4 of 5 keer de auto verzet en steeds de sleutel in contact laten zitten maar wel helemaal terug gedraaid.

Steeds deed de meter het weer.

 

Zet de auto bij me moeder neer om wat spullen uit te laden.

Sleutel uit contact en deuren op slot.

10min later weer geen benzine meter.

 

Wie o wie snapt hier iets van :embarassed:

Wij niet meer in iedergeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt wel als de tellerbak/auto warm word dat deze weer gaat werken.

Vorige week met het warme weer deed hij het namelijk perfect en zonder een meter te rijden.

Werd wat koeler en hij moest eerst ff denken en dacht toen van nee doe het toch niet.

 

Is alleen het benzinemetertje over te zetten van een andere tellerbak?

Dit is namelijk in BMW's wel te doen en ga niet zo maar wat open schroeven zonder dat ik nog iets nieuws heb.

Vraag het liever eerst ff aan de mannen met verstand :mrgreen:

Of moet ik gewoon een complete W8 tellerbak aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar als ik alleen de benzinemeter kan switchen ga ik niet een hele tellerbak kopen van 200 eurie

 

Alleen die meter switchen gaat alleen als je een donor hebt en heel handig bent met een soldeerbout, en de vraag is natuurlijk of het wel aan de meter ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje nummer 2

Kan nergens vinden om een tellerunit in- en uit te bouwen

Is dit veel werk in een W8?

Is het bijvoorbeeld alleen kwestie van stuur eruit en wat dingen verwijderen en de bak kan eruit?

Of moet ik het halve/hele dashboard eruit halen om de tellerunit eruit te kunnen halen?

 

 

 

 

Beginnend VW rijder, BMW uit 89 kan ik het met me ogen dicht namelijk :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuur eruit is niet nodig, maar maakt 't wel makkelijker.

Om te beginnen de onderplaat onder 't stuur verwijderen (4x torks waarvan 2 bij de zekering kast 1 bij opbergplek map en 1 in het kleine afleg vakje)

zie viewtopic.php?f=151&t=24613

Dan kun je de rand die om de stuurkolom zit los schroeven (2 of 4 torks ff goed checken). Als deze los is kun je de rand wat weg duwen en zie je onder de teller 2 torks schroeven.

Die haal je los. dan nog 2 stekkers achter op de teller en hij is uitgebouwd.

Als je het stuur wel eruit haalt, kun je de gehele stuurkolombekleiding weghalen incl richtingaanwijzer etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Olaf Beetje lang geleden maar ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem met mijn W8.. De benzine meter gaat bij starten even naar het punt van hoeveel benzine erin zit maar gaat vrijwel direct weer naar 0.. Dus om er achter te kunnen komen hoe vol de tank nog is moet ik de auto uitzetten en weer aanzetten.. Verder lukt het mij niet om de (beide) tank(s) vol te krijgen, totaal zou 80 liter moeten zijn maar ik haal maar de helft...

aangepast door Markii
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden