Ga naar inhoud

Markii

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Markii

  • Verjaardag 26-12-1980

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Winsum
  • Naam
    Marik

Markii's Achievements

13

Community reputatie

  1. Zojuist al gereageerd maar hier dan nog een keer: Klopt, dat was mijn W8. Met de auto is helemaal niks mis. Ik heb voor veel geld de auto laten repareren (nieuwe thermostaathuis 1000,-) Verder heb ik de bak laten spoelen en is de olie vervangen. Een beurt had ie net gehad. Ik heb de auto weggedaan i.v.m. financiële redenen. Mijn geld was op toen en heb 'm ingeruild op een Golf V6 en heb 1500,- toe gekregen. De hoge wegenbelasting en benzineverbruik en evt. dure reparaties in de toekomst (sommige onderdelen zijn heel duur) heeft mij doen besluiten de auto weg te doen. Dit met pijn in mijn hart aangezien dit mijn droomauto was..
  2. Niet gecontroleerd! Ik zal even kijken binnenkort. Is dit makkelijk te controleren?
  3. Hallo, wie kan mij helpen? Wanneer ik de auto start dan gaat de benzinemeter heel even naar het juiste punt om vervolgens weer naar 0 te zakken. Dit is erg irritant omdat ik onder het rijden niet weet hoeveel benzine ik nog heb. Bij twijfel moet ik de auto stilzetten en opnieuw starten om vervolgens even snel de stand af te kunnen lezen. Ik ben zodoende al 2x gestrand langs de snelweg zonder benzine. Ook de boordcomputer geeft 0 km aan, dus deze kan ik ook niet gebruiken. Nu weet ik dat mijn auto 2 brandstoftanks heeft, volgens mij 60 liter en 20 liter? Deze 2 tanks zijn via een hevelpomp met elkaar verbonden heb ik gelezen. Wanneer mijn tank leeg is kan ik maar 60 liter tanken i.p.v. 80 liter, dus daar lijkt het mee te maken te hebben. Nu heb ik de vlotters al bekeken en ook heb ik de stekkers gecontroleerd, dit lijkt goed te zijn. Alle kabels ed. lopen zo de tanks in dus heb weinig bewegingsvrijheid en ben bang dat wanneer ik er te hard aan trek, de boel los kan gaan en ben ik verder van huis.. Ik kom er even niet meer uit. Iemand een idee? Mijn broertje de monteur komt er ook niet uit.. Toch maar de de dealer? Daar ben ik zeker geen fan van maar weet zo even niet naar wie ik anders toe zou moeten gaan. Het gaat om een Volkswagen Passat W8.
  4. Ik heb danwel geen nieuwe filter gekregen en ook zijn de magneten niet gereinigd maar heb 300,- betaald en geen 700,- en ook mijn automaat schakelt weer als nieuw.. Het is maar net wat je ervoor over hebt hé.. Er is nog meer in de planning voor de W8 en kan dat geld goed gebruiken:)
  5. Bedankt voor jullie advies! Voor de volgende oliewissel zal ik er even Forté in mikken
  6. Nee... Is een gaasje maar deze is niet vervangen.. Desondanks door de flush een totaal andere (betere) auto gekregen.. Voorheen twijfelde de bak in een hoge versnelling bij lage toeren, ook schokte die, was heel nerveus.. Nu totaal anders, gewoon zoals het hoort.. Schakelt perfect! Zeker een aanrader!
  7. @@Olaf Beetje lang geleden maar ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem met mijn W8.. De benzine meter gaat bij starten even naar het punt van hoeveel benzine erin zit maar gaat vrijwel direct weer naar 0.. Dus om er achter te kunnen komen hoe vol de tank nog is moet ik de auto uitzetten en weer aanzetten.. Verder lukt het mij niet om de (beide) tank(s) vol te krijgen, totaal zou 80 liter moeten zijn maar ik haal maar de helft...
  8. Markii

    Even afwezig

    Gecondoleerd en veel sterkte! Neem je rust en krop niks op! Ik kan erover mee praten..
  9. Problemen zijn opgelost! Thermostaat is vervangen (simpel klusje volgens m'n broertje) Stuurhuis vervangen bleek niet nodig, aanzuigbuisje van de pomp vervangen (bekend probleem) en probleem was over, ook al was er fysiek weinig te zien aan het buisje maar waarschijnlijk toch beetje losse voering en/of valse lucht zuigen) Automaat werkt ook weer 100%, ik heb deze laten flushen/spoelen en heb een totaal andere (betere) auto gekregen!
  10. Waarom is C3 niet geschikt? Waarom longlife als je toch elke 10.000km olie ververst? LL interval is is 30.000km en C3 20.000. Ik heb gekozen voor Champion C3 i.p.v. Longlife omdat dit goedkoper was. Ik zie het nut niet van LL.. Gisteren is de olie ververst, op aanraden van de garage geen Flush gedaan i.v.m. evt. loskomen van troep. Verder heb ik mijn bak laten flushen, wat een verschil! Ik heb een totaal andere auto gekregen! Ook heb ik Fuel system cleaner gebruikt en dit heeft ook effect gehad.. Verder heeft mijn broertje inmiddels de thermostaat vervangen (fluitje van een cent volgens hem).. Het stuurhuis vervangen was niet nodig, het bleek het bekende aanzuigbuisje van de pomp te zijn.. Was niks aan te zien maar m'n stuurbekrachtiging maakt nu geen lawaai meer, meevallertje dus.. Wat mij verder opviel is dat de m'n auto nu ook veel zuiniger is geworden volgens de boordcomputer, van 1 op 5 naar 1 op 10! Nu alleen nog de benzinemeter laten maken, mijn broertje gaat er binnenkort even naar kijken.. Ik was bijna van plan de auto weer weg te doen omdat ik 'm niet lekker vond rijden/schakelen maar nu ik een totaal andere auto heb gekregen ga ik 'm zeker houden! Wat een machine:) De bak heb ik trouwens laten flushen bij Theo Musch Auto's in Froombosch, zeker een aanrader! Zeer vriendelijk en niet duur!
  11. Ik twijfel nog, ik zou dus 4 flessen Forté Motor flush door m'n oude olie moeten kieperen, uurtje laten draaien en dan olie en filter vervangen en 2 flessen Forté Top End Treatment erbij? Motor loopt goed nu en wil ik zo houden, een gewone oliewissel niet gewoon genoeg? Lastig.. Ik heb inmiddels al wel Forté Fuel System Cleaner door m'n benzine gegooid omdat m'n automaat twijfelt.. Automaatbak wil ik nog laten Flushen in de toekomst.. Auto ligt nu eerst uit elkaar omdat er een nieuwe thermostaat en stuurhuis in komt.. Blijft lastig dat wel of niet flushen..
  12. Die mayonaise komt door de korte afstanden waardoor de olie niet op temperatuur komt en het vocht wat in het blok komt niet volledig verdampt, dit had ik met m'n vorige auto (BMW) ook.. Is weinig aan te doen.. Trap hem af en toe wel eens goed open hoor.. Ik ga gewoon voor 5W30 (geen longlife) Nu nog even kiezen tussen Kroon, Champion en Mobil.. Mobil moet ik bestellen en Champion heeft m'n broertje staan..
  13. Mijn broertje zag al wel sludge (gele drap) in een buis.. Dus olie zal wel vervangen moeten worden (komt door kleine afstanden) Maar ik weet nog steeds niet of ik gewone of long life 5W30 moet gebruiken, scheelt wel in de kosten en ik vervang het toch elk jaar.. En is de kwaliteit per merk dan echt zo verschillend?
  14. Bedankt, dan ga ik ook voor 5W-30, mijn broertje heeft Champion 5W-30 (502.00 505.00 505.01), iemand ervaring met dit merk? Of kan ik beter voor Mobil1 (504.00 507.00) gaan? Flushen hoor ik ook iid verschillende adviezen over, het zou er juist voor kunnen zorgen dat de troep los laat en in de kanaaltjes terecht kan komen.. Maar ik wil ook preventief mijn blok beschermen.. Lastig.. Eerst maar even niet dan (gevoel) Mijn blok heeft nog geen 175.00 km (NAP) gelopen en loopt mooi.. Maakt de te kiezen olie wat uit m.b.t. veel of weinig km per jaar?
  15. Hallo wachters! Iemand advies m.b.t. motorolie voor mijn W8? 0W-30 of 0w-40 of 5W-30 of 5W-40? Ik rij maar weinig, max 2500km per jaar ongeveer, vaak kleine stukjes.... Daarom wil ik het elk jaar vervangen, weet niet welke olie er nu in zit maar is ongeveer 1000 km / 1 jaar oud (vorige eigenaar heeft het laten vervangen bij een garage) Ik lees dingen over 503.01 505.00 505.01 504.00 507.00 Kroon-oil.com adviseert 5W-30? (504.00 507.00) Ik snap het even niet meer.. En is Forte spoelen een aanrader?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden