Ga naar inhoud

asbak


Robl

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zat ik vanavond in mijn auto een sigaretje te roken. Kwam ik tot de ontdekking dat mijn asbak onzichtbaar was. Althans, ik het donker kon ik niet zien waar de asbak was. Het wordt dan een smeerboel en nog erger brandplekken in mijn dashboard of pookhoes.

 

Weten jullie of de asbak van mijn verlicht hoort te zijn?

 

Zo ja, weten jullie hoe ik het lampje moet plaatsen of vervangen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen heeft dus iedereen een lampje branden.

 

Mijn sigarettenaansteker doet het gewoon. Kan op de "Fusecard" geen extra zekering voor de asbakverlichting ontdekken. De overige dashboardverlichting doet het gewoon.

 

Ik gok maar dat het dan aan het lampje ligt. Ergens heb ik gelezen dat ik dan de middenconsole uit moet bouwen. Weet iemand waar de bevestigingspunten van de middenconsole zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne deed het ook niet toen ik mijn auto kreeg (erg lastig) maar dit is geregeld bij de "garantie-beurt" dit de V5 laast gehad heeft.

Volgens de monteur was het een K^%-klus, dus ik was blij met mijn garantie.

De asbak hoort dus rood verlicht te zijn, en de ring rond de sigarettenaansteker hoort ook rood verlicht te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervangen van de binnen verlichting voor een W8 versie is niet een hele grote klus. Het enige wat ietsje moeilijker is, is de draad die je moet trekken vanaf je lichtschakelaar in het dashboard. Deze heb je nodig om de ledjes die er in zitten, te laten branden en mee te kunnen dimmen met de hele verlichting. Verder is het gewoon klik werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is gelukt. Stelde eigenlijk niet zoveel voor.

- eerst de versnellingpookhoes eruit wippen

- schroeven aan de zijkanten van de middenconsole losmaken

- asbak achter eruit halen

- 2 schroeven onder de achterasbak losmaken (sleutel 14)

- handrem iets omhoog trekken

- achterste helft middenconsole aan de achterkant iets lichten naar achteren trekken

- voorste deel middenconsole voorzichtig losschuiven (niet te veel trekken want de bedrading van de sigarettenaansteker zit nog vast

- bedrading sigarettenaansteker losmaken

- voorste deel middenconsole in alle rust aan een tafel demonteren, want dit is eigenlijk nog het ingewikkelst

 

Nu kan het piepkleine lampje worden vervangen (koste bij de dealer 1,13 euro).

 

Inbouwen gebeurt uiteraard in omgekeerde volgorde. Ik schat dat ik netto 3 uren bezig ben geweest. Als ik het nog een keer zou moeten doen, zou het in 2 uren ook lukken.

 

Het resultaat: het lampje doet het zonder iets anders beschadigd te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is gelukt. Stelde eigenlijk niet zoveel voor.

- eerst de versnellingpookhoes eruit wippen

- schroeven aan de zijkanten van de middenconsole losmaken

- asbak achter eruit halen

- 2 schroeven onder de achterasbak losmaken (sleutel 14)

- handrem iets omhoog trekken

- achterste helft middenconsole aan de achterkant iets lichten naar achteren trekken

- voorste deel middenconsole voorzichtig losschuiven (niet te veel trekken want de bedrading van de sigarettenaansteker zit nog vast

- bedrading sigarettenaansteker losmaken

- voorste deel middenconsole in alle rust aan een tafel demonteren, want dit is eigenlijk nog het ingewikkelst

 

Nu kan het piepkleine lampje worden vervangen (koste bij de dealer 1,13 euro).

 

Inbouwen gebeurt uiteraard in omgekeerde volgorde. Ik schat dat ik netto 3 uren bezig ben geweest. Als ik het nog een keer zou moeten doen, zou het in 2 uren ook lukken.

 

Het resultaat: het lampje doet het zonder iets anders beschadigd te hebben.

Ja, maar heb je er ook foto's van gemaakt?

kunnen we een how to maken voor onze KB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, was niet erg zelfverzekerd met de klus begonnen in die zin dat ik niet de verwachting had dat het zou lukken. Heb daarom geen foto's gemaakt. Stom he!

 

Trouwens, als iemand bezig is met deze klus en het lukt niet, dan mag ie mij altijd even PM-en.

 

Het is trouwens een "gewoon" lampje: wit licht. Maar na plaatsing geeft hij in mijn auto rond de sigarettenaansteker en in de asbak roodachtig licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden