Ga naar inhoud
  • 0

Handrem schakelaar.


Nitro68

Vraag

En ja hoor, was gisteren middag ook aan de beurt...........na het werk wil je dan naar huis, ping ping, Parking Brake problem, check manual.

Dat heb ik maar achterwege gelaten, 100% zeker: Ga naar je dealer.

Maar ja, daar kom je niet mee weg he? Dus internet op, daar een handleidingtje gevonden met accu los voor 10 min., accu weer vast, 35 sec op je rempedaal stampen en daarna de handremknop voor 10 sec erbij ingedrukt houden.

Alles los, contact aan en starten maar. Alles werkt weer naar behoren.

Thuis even uitgelezen: 02443 Control Head: Implausible Signal

Maar goed, moet dus aan een verse drukknop dus...............

Ff in de Margiet gekeken: 3C0 927 225 A of B of C

Moet ik nu een C hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik wist zelf niet dat daar nog verschillende types in waren

volgens mij moeten die allemaal compatibel zijn

kijk eens wat er bij jou in zit , die is er zo uitgewipt , even de deksel van de zekerings kast er uit en dan kan je er langs de binne kant mooi aan om em er uit te duwen , 2 min werk

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een handleidingtje gevonden met accu los voor 10 min., accu weer vast, 35 sec op je rempedaal stampen en daarna de handremknop voor 10 sec erbij ingedrukt houden.

Alles los, contact aan en starten maar. Alles werkt weer naar behoren.

 

Hallo Nitro68, is dit echt wat je in geval van nood moet doen, lijkt me wel handig om dit uit te printen en in de auto te bewaren.

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rolf,

 

Wat was nu de klacht met deze melding? Wilde hij niet meer starten of niet meer de handrem lossen? (is allebei vervelend.....)

 

Allebij, niet van de rem en niet starten.

 

Heb geen tijd om hem eruit te halen, zit nu in NL namelijk. (Gisteravond bokbier festival in A'Dam.... :mrgreen: )

Ga zo even naar de dealer in Zaandam om een nieuwe te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een handleidingtje gevonden met accu los voor 10 min., accu weer vast, 35 sec op je rempedaal stampen en daarna de handremknop voor 10 sec erbij ingedrukt houden.

Alles los, contact aan en starten maar. Alles werkt weer naar behoren.

 

Hallo Nitro68, is dit echt wat je in geval van nood moet doen, lijkt me wel handig om dit uit te printen en in de auto te bewaren.

 

Groetjes Theo

 

Ja, en een steeksleutel 10 in de kofferbak om de accupool los te halen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net als bij de stuurslot module is de handremknop ook slecht gesoldeerd. Wanneer je de solderingen om de print vakkundig soldeerd hjeb je geen probleem meer. Heb het bij mijn 2005 passat gedaan na diverse meldingen. Nu niet meer aanwezig...

 

Waar de schadelaars op de print zitten komt via de knop nogal wat druk op de schakeling en als je het printje los uit de behuizing haalt zal je zien wat ik bedoel met slechte soldering... 5min werk....klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net als bij de stuurslot module is de handremknop ook slecht gesoldeerd. Wanneer je de solderingen om de print vakkundig soldeerd hjeb je geen probleem meer. Heb het bij mijn 2005 passat gedaan na diverse meldingen. Nu niet meer aanwezig...

 

Waar de schadelaars op de print zitten komt via de knop nogal wat druk op de schakeling en als je het printje los uit de behuizing haalt zal je zien wat ik bedoel met slechte soldering... 5min werk....klaar

 

Had ik eerder moeten weten............

Nou, ff gekeken, ik kan eerlijk gezegd geen soldeer ontdekken!

Lijkt wel of de connector pinnen er alleen maar klem inzitten ipv gesoldeerd.

Zal deze solderen en bewaren voor het geval dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is ook geen print in of aan de handremschakelaar....

 

grtz, dre

 

Er zit een printje met 4 tiptoesten in de schakelaar die zorgt voor een in of uit schakelen, de kleur van de LED's en detectie door ECU op aanwezigheid schakelaar...

 

In de schakelaar zit een printje welke ook slecht gesoldeerd is net als de stuurslot module, componenten half gesoldeerd op print. Door belasting gaat dit heen en weer en maakt soms slecht contact..

 

Ik heb een aantal malen foutmelding gehad waardoor ik de auto niet van de rem af kreeg. Na reparatie geen storing meer gehad.

 

Ik concludeer daaruit dat het probleem wederom in slechte electrische verbindingen zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even de achterkant demonteren.

Voorzichtig met een klein dun schroevendraaiertje de klipjes rondom (6x) openbuigen en de achterkant komt zo los.

Het is ff pielen............

Het is zeker even pielen.

Ik heb mijn oude ook uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkt.

Omdat ik wist dat ik m niet meer nodig had durfde ik dat wel aan.

Maar anders zou ik voor die 3 tientjes gewoon een nieuwe halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, want het wel een dilemma om een "goed" werkende schakelaar uit elkaar te friemelen met de kans dat je daarna schade hebt, dan inderdaad maar voor € 29,-- een nieuwe schakelaar.

 

Maar Rolf, desalniettemin bedankt voor de foto en de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden