Ga naar inhoud

Post hier je oldtimer!


Passat_73

Aanbevolen berichten

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zoals ik je al mailde vindt ik de Corrado idd een leuke auto. een klassieker in spé.

Wat al een klassieker is, is de eveneens erg leuke Scirocco.

 

De kever vindt ik alleen leuk als het en "brilletje" is. De anderen zijn er eigenlijk wat te veel van om ultieme klassieker te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hier een aantal foto's

De 412 is reeds 7 jaar in bezit en nu eindelijk klaar voor de RDW. Volgend voorjaar gaat hij daarheen. De auto is van1974, volgens chasisnr. van 1973. Hij is van een Belgisch klooster geweest ( "Zusters van het Geloof")

De Mustang is een V8 automaat van 1968. Een zgn. small-block van 4,7 liter.

post-3963-1423822319,8681_thumb.jpg

post-3963-1423822319,9931_thumb.jpg

post-3963-1423822322,5398_thumb.jpg

post-3963-1423822319,5244_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik mijn hobby hier ook bij mag zetten, al heb ik 'm niet meer omdat ik het onderhoud niet meer zelf kon doen.

 

post-3807-1423822322,6492_thumb.jpg

Dit is een Opel Commodore B Coupé GS/2.8 met een 2.8 SH motor. Standaard dubbele carburateurs en maar liefst 160 PK. Voor een auto uit 1976 toch een hoop paarden.

Zoals bijna alle commodores was het een automaat, achter een 6-cylinder lijnmotor. Dat is nog eens mooi lopen, zeker nadat ik de achterste (uitlaat)demper had vervangen door een stuk RVS kachelpijp. Prachtig bruin geluid, zonder erg veel herrie te maken.

Daarnaast had ik een Paradiso hefdakwagen uit 1974, van binnen had ik die helemaal gerestaureerd en voorzien van nieuw Ten Cate-doek. Had ik best veel bekijks mee.

Helaas is dit schoons inmiddels allemaal verdwenen en rijd ik nu in een moderne bak met moderne caravan. Wel lekker luxe, maar toch mis je soms wat, zeker als ik al die foto's in de vorige posts zie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens Arjen, modern rijdt ongetwijfeld het beste maar klassiek is geweldig om te zien en ook leuk om in te rijden.

 

Ik heb een jaar of 5 geleden in San-Francisco vele kilometers afgelegd in een Oldmobil uit 1962.

Dit is echt een geweldige ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin dit jaar heb ik ook een oldtimer gekocht voor mijn vriendin omdat ik in de veronderstelling was goedkoop uit te zijn... helaas was dit niet het geval

een polski fiat 126 0.8L, ik snap nog steeds niet dat ik hem aangeschaf heb maar helaas wel gedaan. Ik was altijd gek van oldtimers omdat ik ben begonnen in een kadett B coupe dat was echt een superauto, maar na deze fiat is mijn interesse helaas minder geworden...

 

gekocht bij auto broos in ossendrecht, deze verkoper is echt een gladjanus en kwam met praatjes van "ik verplicht je niet om te kopen" "hij is van een oud vrouwtje geweest" ik had het ook kunnen weten, maja..

 

leuk autootje om te zien, maar om te rijden een ramp stuiterd als een zot :)

post-2477-1423822323,2273_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar hard genoeg rijdt dan merk je de kuilen niet :lol:

ghehe, hard genoeg? tegen wind 60 zowat...:( en 20x langs de kant van de weg staan omdat ie alsmaar uitviel, bleken wat pakkingen te zijn wat ik zelf nog wel op kon lossen... helaas was de koppeling echt weg, je kon echt zonder te koppelen schakelen...een handgeschakelde automaat :D

dan ben je snel genezen van je oldtimer "ziekte"

 

@ jeteka, wow echt mooi die kadett (en wat ervoor staat ook :), dat zou toch nog wel voor de deur mogen staan hier :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx ;)

 

De auto ervoor is een special edition van een Ford F250 (vrachtwagen)

6.0 liter V8 diesel. Auto is speciaal uit Amerika geïmporteerd omdat het een limited Harley Davidson uitvoering is. Auto is in Nederland terug gekeurd naar 3460 kilo leeggewicht. Kortom het laadvermogen is nu 40 kilo :D:D

Ding zuipt wel als de neten.. 1:5,9 en dan moet je nog rustig rijden ook.

Maar het rijdt fantastisch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx ;)

 

De auto ervoor is een special edition van een Ford F250 (vrachtwagen)

6.0 liter V8 diesel. Auto is speciaal uit Amerika geïmporteerd omdat het een limited Harley Davidson uitvoering is. Auto is in Nederland terug gekeurd naar 3460 kilo leeggewicht. Kortom het laadvermogen is nu 40 kilo :D:D

Ding zuipt wel als de neten.. 1:5,9 en dan moet je nog rustig rijden ook.

Maar het rijdt fantastisch ;)

:cool2:

zo'n auto MAG zuipen :) ooit als ik eens veel geld heb.... :dreamicon:

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeteka De kadet ziet er goed uit!! gelukt nu met spuiten?

Me buurman heeft zijn F250 superduty te koop staan(46.000 geloof ik) hele dikke bak ook op vrachtwagen.

Maar terein rijden viel em tegen en ik denk ook wel dat die tank nergens kwijt kan als ik het niet vergeet zal ik nog een plaatje schieten.Hij heeft er nog zon dikke bumper met ingebouwde lier op laten zetten maakt het nog meer een tank!!

Dit was mijn tank volvo 142 1974 helaas teveel rot plaatwerk en geen garage dus moest weg....

Foto-LSRLTTTG.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een 1972 Volkswagen Kever. Zodra ik foto's heb zal ik ze posten. Ik zal ze namelijk in moeten scannen want de kever staat op dit moment in stalling. Ik zou graag weer een dagelijkse Kever hebben hoor. Altijd goed voor een positieve ractie van het publiek. Ik hen net mijn AMC Javelin verkocht. Ik moest de ruimte jammergenoeg gebruiken voor mijn poetsbedrijfje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de link niet goed. Ga het later nog eens proberen.

 

Daar is een truukje voor. Klik op 'quote' bij een bericht waarop je wilt reageren, bijvoorbeeld dit bericht. Je komt dat in een ander scherm, waar je veel meer mogelijkheden hebt om je bericht op te maken. In dat scherm kun je ook bijlagen bijvoegen. Dat is ook de manier waarop ik de foto van mij heb toegevoegd.

 

Je kunt in het tekstvak de quote weer wissen en er gewoon je eigen bericht intypen.

 

Succes, Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden