high line Geplaatst 10 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2011 hallo. mijn tandempomp van mijn vw passat 3c 2.0 tdi is stuk model 2006 117.000km nu wil ik die pomp samen met mijn nonkel vervangen (nonkel werkt al jaren in de garage) maar nu is mijn vraag kan ik dat simpel zelf vervangen?? heb ik daarvoor speciaal materiaal nodig van vw ofzo? zijn er dingen waar we goed op moeten letten? en dan nog een vraagje. mijn tandempomp is al een tijdje stuk en ik had enkel last van een lek. maar vanaf nu (hij is juist op groot onderhoud geweest) start hij prima koud maar zeeeeeer slecht warm (op90graden) in de garage zeggen ze dat dit door die pomp zou komen, kan dat ?? graag zo snel mogelijk antwoord aub... alvast bedankt! grtz jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerdtdi Geplaatst 12 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 Gasklep vervangen is zo gepiept, rekening krijgen dan piep je wel anders. Echt stel afzetters bi vw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 warme start is een softwarematig probleem, dit heeft te maken met inspuittoerental.. een goede tuner kan dit wel even aanpassen voor je, JDEngineering rekent (d8 ik) 100 euro.. bij een tuning zit het inbegrepen. @higline viewtopic.php?f=185&t=40707#p458992 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 12 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 Wanneer je gasklephuis defect is? Koop dan niet een nieuwe maar houd 200 euro in je zak en ga even op internet bij een sloop kijken, noteer het nr wat op het gasklephuis staat en dan kun je rustig een gasklephuis van een golf of een Jetta met hetzelfde nr bestellen bij een sloop, voor 100 a 120 euro, het monteren is vrij eenvoudig, je hebt alleen een klein torx doppensetje nodig. Wanneer je de stekker er aflaat kun je rustig met je kapotte gasklephuis blijven rijden tot je een ander hebt, het lampje van het motormanagement blijft dan branden maar gaat weer uit wanneer je het andere huis hebt gemonteerd, heb geen VCDS voor nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 12 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 het is dus idd de stopklep. de stekker is er nu af en ik heb geen probleem meer, geen lawaai meer. MAAR heb hem gaan halen in de garage omdat ik zondag ECHT naar vag fest wou maar helaas met fameuze start problemen nog warm start die wel maar ge moet heeeeel lang blijve duwen. heb ook de indruk dat mijn wagen echt ni zo hevig sta als ik de gas in duw dan vroeger. in de garage zitten ze met de handen in het haar, ik zag aan die mens zijn reactie dat hij echt niet meer weet wat te doen... ik moet nu dinsdag bellen voor een nieuwe afspraak. hij ging nu nog is naar dieteren in brussel bellen voor info. hij gaat zien om de stopklep eerst is te kuisen en zien of we hem zo weer aan de praat krijgen. zou hiermee ook mijn start problemen op ge lost zijn?? het hangt echt mijn kl**ten uit omdat ze zelfs in de garage niet meer weten wat doen!! pfff ik rij met een goede passat, ik doe hem op onderhoud en ik krijg een WRAK terug!!! schuld van de garage of gewoon puur toeval?? ik weet het niet hoor tot voor kort was ik zeer tevreden van zijn werk... in ieder geval zo kan het niet verder, maar als ze het in de garage al niet meer weten.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 12 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 warme start is een softwarematig probleem, dit heeft te maken met inspuittoerental.. een goede tuner kan dit wel even aanpassen voor je, JDEngineering rekent (d8 ik) 100 euro.. bij een tuning zit het inbegrepen. @higline viewtopic.php?f=185&t=40707#p458992 ja ik ging mijn wagen laten herprogrammeren maar met de kosten die ik nu al gedaan heb en nog moet doen zal dit dik in het water vallen ging met mijn madam een weekendje weg, dit zal er ook moeten aan geloven. leuk is anders Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2011 denk je nog even aan je brandstofpomp, anders gaat je nieuwe tandempomp ook weer kapot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 13 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 denk je nog even aan je brandstofpomp, anders gaat je nieuwe tandempomp ook weer kapot. daar is niets mis mee... ik hoor ze mooi aan slagen als ik het contact op zet. dus denk niet dat daarmee iets mis is? ofwel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 13 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 Wanneer je al zoveel kosten hebt, waarom zet je er dan nu eerst een NIEUWE GASHUISKLEP op? Dit heeft niets met starten of slecht lopen te maken tenzij de klep natuurlijk dicht blijft staan. Dit kun je eenvoudig controleren door de turbo slang die eraan zit even los te trekken en te voelen of de klep open staat, zo ja? zolang de stekker eraf is kan deze klep geen kwaad meer doen. Gebruik daarna je euro's om de echte oorzaak van het slecht starten te verhelpen, die gashuisklep kan over een maand ook nog wel worden vervangen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 13 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 Wanneer je al zoveel kosten hebt, waarom zet je er dan nu eerst een NIEUWE GASHUISKLEP op? Dit heeft niets met starten of slecht lopen te maken tenzij de klep natuurlijk dicht blijft staan. Dit kun je eenvoudig controleren door de turbo slang die eraan zit even los te trekken en te voelen of de klep open staat, zo ja? zolang de stekker eraf is kan deze klep geen kwaad meer doen. Gebruik daarna je euro's om de echte oorzaak van het slecht starten te verhelpen, die gashuisklep kan over een maand ook nog wel worden vervangen..... ja maar ze weten het in de garage nimeer dusja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 13 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 ja. heb hierjuist mijn gasklep er van tussen gedaan en helemaal gekuist. dus kon al uitsluiten dat ze vast zat. maar het is een probleem binnen in met de tandwieltjes ozfo denk ik. dinsdag een nieuwe bestellen en dan steek ik die er wel zelf op. dan enkel nog dat start probleem hé... dat zal ik niet zelf kunnen dus volgende week is naar de garage bellen. volgens mij is het slecht starten toch een softwarematig probleem... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 13 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 Hebben ze misschien bij de laatste beurt de distributieriem vervangen? Moet toch bij 120.000km? Zou kunnen dat je blok niet meer goed op tijd staat dan start hij vaak ook slecht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2011 Bij de garage doen ze die update niet, daar kan je een andere startmotor kopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 15 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2011 Hebben ze misschien bij de laatste beurt de distributieriem vervangen? Moet toch bij 120.000km?Zou kunnen dat je blok niet meer goed op tijd staat dan start hij vaak ook slecht de riem is idd vervangen de wagen heeft 117.000km dat zou moeten goed zijn want hij heeft daar laatste keer nog aan zitte regelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 15 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2011 Breng je de auto naar een vw dealer of is het een universele garage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 16 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2011 Breng je de auto naar een vw dealer of is het een universele garage? universele maar houd zich wel bijna enkel bezig met vw en audi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 18 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 net naar de garage gebeld. nu zou mijn pomp in mijn naft tank bij koude motor meer druk geven dan bij warme motor. hij gaat er nu een nieuwe pomp op steken en zien hoe hij daar op reageert... wat denken jullie ?? ik vind het nogal raar, wat voor invloed heeft een warme motor nu op die pomp in de mazoutbak achteraan?? grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 18 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? ik weet het allemaal nimeer ik voel mij alsof ik met een wrak rij daar is precies niets meer goed aan...... het is elke dag iets anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? ik weet het allemaal nimeer ik voel mij alsof ik met een wrak rij daar is precies niets meer goed aan...... het is elke dag iets anders. warme motor en slecht starten is 9 van de 10 keer een te laag starttoerental(met daarbijhorende inspuitwaardes) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 19 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 augustus, 2011 de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? ik weet het allemaal nimeer ik voel mij alsof ik met een wrak rij daar is precies niets meer goed aan...... het is elke dag iets anders. warme motor en slecht starten is 9 van de 10 keer een te laag starttoerental(met daarbijhorende inspuitwaardes) start toerental is perfect. hij doet het goed bij het starten maar hij wil maar ni uit zen eigen beginnen draaien, precies of hij krijgt geen brandstof binnen. want als hij koud sta mag ik hem 10keer na 1 starten 2sec drukken en hij is vertrokken... grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 augustus, 2011 als je goed leest wat ik schrijf dan snap je wat er misgaat. In de ECU staat een kolommetje met toerentallen en bij die toerentallen staat een aantal gram inspuiting.. als de auto 50g nodig heeft OM aan te kunnen slaan en dat KRIJGT bij een toerental van 300rpm en de startmotor haalt maar 250rpm dan zal ie lastig aanslaan omdat ie dan bijv maar 40g inspuit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 20 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 als je goed leest wat ik schrijf dan snap je wat er misgaat. In de ECU staat een kolommetje met toerentallen en bij die toerentallen staat een aantal gram inspuiting.. als de auto 50g nodig heeft OM aan te kunnen slaan en dat KRIJGT bij een toerental van 300rpm en de startmotor haalt maar 250rpm dan zal ie lastig aanslaan omdat ie dan bijv maar 40g inspuit. ja snap het wel hoor maar hij heeft mijn toerental van mijn start motor uit ge meten en hij zij dat het die niet kon zijn. nu zijn mijn gasklep en pomp voor in de mazout tank al 3dagen besteld maar hij krijgt ze ni toe. hij heeft een passat staan te koop en nu gaat hij die stukken daar uit nemen om ze op de mijne te testen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 high line Geplaatst 23 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 wagen staat van dinsdag al terug in de garage, stukke zijn dinsdag bestelt en vandaag pas binnen gekomen. hij wil ze er op steken en het zijn de verkeerde NOG een week wachten!!!! en dan pas kan hij weer verder zoeken naar de oorzaak van het slecht starten. pffffffff Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 Weet niet of je er wat aan hebt.............. tandem pump installing.pdf tandem pump removing.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 Wow mooie documentatie...gelijk gedownload...bedankt. Als ik de tandempomp nog eens moet vervangen kan ik het zelf doen..scheelt weer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
high line
hallo.
mijn tandempomp van mijn vw passat 3c 2.0 tdi is stuk model 2006 117.000km
nu wil ik die pomp samen met mijn nonkel vervangen (nonkel werkt al jaren in de garage)
maar nu is mijn vraag kan ik dat simpel zelf vervangen?? heb ik daarvoor speciaal materiaal nodig van vw ofzo?
zijn er dingen waar we goed op moeten letten?
en dan nog een vraagje. mijn tandempomp is al een tijdje stuk en ik had enkel last van een lek.
maar vanaf nu (hij is juist op groot onderhoud geweest) start hij prima koud maar zeeeeeer slecht warm (op90graden)
in de garage zeggen ze dat dit door die pomp zou komen, kan dat ??
graag zo snel mogelijk antwoord aub...
alvast bedankt!
grtz jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
28
11
10
8
Popular Days
11 aug
12
27 aug
11
10 aug
10
12 aug
10
Top Posters For This Question
high line 28 posts
martijn v o 11 posts
Willem nunspeet 10 posts
Vdub 8 posts
Popular Days
11 aug 2011
12 posts
27 aug 2011
11 posts
10 aug 2011
10 posts
12 aug 2011
10 posts
76 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten