Ga naar inhoud

  • 0

"tandem pomp vervangen" draait uit op enorm veel kosten :(


high line

Vraag

hallo.

mijn tandempomp van mijn vw passat 3c 2.0 tdi is stuk model 2006 117.000km

nu wil ik die pomp samen met mijn nonkel vervangen (nonkel werkt al jaren in de garage)

maar nu is mijn vraag kan ik dat simpel zelf vervangen?? heb ik daarvoor speciaal materiaal nodig van vw ofzo?

zijn er dingen waar we goed op moeten letten?

 

en dan nog een vraagje. mijn tandempomp is al een tijdje stuk en ik had enkel last van een lek.

maar vanaf nu (hij is juist op groot onderhoud geweest) start hij prima koud maar zeeeeeer slecht warm (op90graden)

in de garage zeggen ze dat dit door die pomp zou komen, kan dat ??

 

graag zo snel mogelijk antwoord aub...

 

alvast bedankt!

 

grtz jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

warme start is een softwarematig probleem, dit heeft te maken met inspuittoerental.. een goede tuner kan dit wel even aanpassen voor je, JDEngineering rekent (d8 ik) 100 euro.. bij een tuning zit het inbegrepen.

 

@higline

viewtopic.php?f=185&t=40707#p458992

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je gasklephuis defect is? Koop dan niet een nieuwe maar houd 200 euro in je zak en ga even op internet bij een sloop kijken, noteer het nr wat op het gasklephuis staat en dan kun je rustig een gasklephuis van een golf of een Jetta met hetzelfde nr bestellen bij een sloop, voor 100 a 120 euro, het monteren is vrij eenvoudig, je hebt alleen een klein torx doppensetje nodig. Wanneer je de stekker er aflaat kun je rustig met je kapotte gasklephuis blijven rijden tot je een ander hebt, het lampje van het motormanagement blijft dan branden maar gaat weer uit wanneer je het andere huis hebt gemonteerd, heb geen VCDS voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is dus idd de stopklep. de stekker is er nu af en ik heb geen probleem meer, geen lawaai meer.

MAAR heb hem gaan halen in de garage omdat ik zondag ECHT naar vag fest wou maar helaas met fameuze start problemen nog :(

warm start die wel maar ge moet heeeeel lang blijve duwen. heb ook de indruk dat mijn wagen echt ni zo hevig sta als ik de gas in duw dan vroeger.

in de garage zitten ze met de handen in het haar, ik zag aan die mens zijn reactie dat hij echt niet meer weet wat te doen...

ik moet nu dinsdag bellen voor een nieuwe afspraak.

hij ging nu nog is naar dieteren in brussel bellen voor info.

 

hij gaat zien om de stopklep eerst is te kuisen en zien of we hem zo weer aan de praat krijgen.

zou hiermee ook mijn start problemen op ge lost zijn?? het hangt echt mijn kl**ten uit omdat ze zelfs in de garage niet meer weten wat doen!! pfff

 

ik rij met een goede passat, ik doe hem op onderhoud en ik krijg een WRAK terug!!! schuld van de garage of gewoon puur toeval?? ik weet het niet hoor :(

tot voor kort was ik zeer tevreden van zijn werk...

in ieder geval zo kan het niet verder, maar als ze het in de garage al niet meer weten.... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
warme start is een softwarematig probleem, dit heeft te maken met inspuittoerental.. een goede tuner kan dit wel even aanpassen voor je, JDEngineering rekent (d8 ik) 100 euro.. bij een tuning zit het inbegrepen.

 

@higline

viewtopic.php?f=185&t=40707#p458992

 

ja ik ging mijn wagen laten herprogrammeren maar met de kosten die ik nu al gedaan heb en nog moet doen zal dit dik in het water vallen :( ging met mijn madam een weekendje weg, dit zal er ook moeten aan geloven. leuk is anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je al zoveel kosten hebt, waarom zet je er dan nu eerst een NIEUWE GASHUISKLEP op? Dit heeft niets met starten of slecht lopen te maken tenzij de klep natuurlijk dicht blijft staan. Dit kun je eenvoudig controleren door de turbo slang die eraan zit even los te trekken en te voelen of de klep open staat, zo ja? zolang de stekker eraf is kan deze klep geen kwaad meer doen. Gebruik daarna je euro's om de echte oorzaak van het slecht starten te verhelpen, die gashuisklep kan over een maand ook nog wel worden vervangen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wanneer je al zoveel kosten hebt, waarom zet je er dan nu eerst een NIEUWE GASHUISKLEP op? Dit heeft niets met starten of slecht lopen te maken tenzij de klep natuurlijk dicht blijft staan. Dit kun je eenvoudig controleren door de turbo slang die eraan zit even los te trekken en te voelen of de klep open staat, zo ja? zolang de stekker eraf is kan deze klep geen kwaad meer doen. Gebruik daarna je euro's om de echte oorzaak van het slecht starten te verhelpen, die gashuisklep kan over een maand ook nog wel worden vervangen.....

 

ja maar ze weten het in de garage nimeer dusja :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja. heb hierjuist mijn gasklep er van tussen gedaan en helemaal gekuist. dus kon al uitsluiten dat ze vast zat.

maar het is een probleem binnen in met de tandwieltjes ozfo denk ik.

 

dinsdag een nieuwe bestellen en dan steek ik die er wel zelf op.

dan enkel nog dat start probleem hé... dat zal ik niet zelf kunnen dus volgende week is naar de garage bellen.

volgens mij is het slecht starten toch een softwarematig probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hebben ze misschien bij de laatste beurt de distributieriem vervangen? Moet toch bij 120.000km?

Zou kunnen dat je blok niet meer goed op tijd staat dan start hij vaak ook slecht

 

de riem is idd vervangen de wagen heeft 117.000km

dat zou moeten goed zijn want hij heeft daar laatste keer nog aan zitte regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net naar de garage gebeld. nu zou mijn pomp in mijn naft tank bij koude motor meer druk geven dan bij warme motor.

hij gaat er nu een nieuwe pomp op steken en zien hoe hij daar op reageert...

 

wat denken jullie ?? ik vind het nogal raar, wat voor invloed heeft een warme motor nu op die pomp in de mazoutbak achteraan?? :?:

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? :angel:

 

ik weet het allemaal nimeer :| ik voel mij alsof ik met een wrak rij :?: daar is precies niets meer goed aan......

het is elke dag iets anders.

 

warme motor en slecht starten is 9 van de 10 keer een te laag starttoerental(met daarbijhorende inspuitwaardes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de retourdiesel die warm is komt terug in de tank. Maar daar was toch niets mis mee? :angel:

 

ik weet het allemaal nimeer :| ik voel mij alsof ik met een wrak rij :?: daar is precies niets meer goed aan......

het is elke dag iets anders.

 

warme motor en slecht starten is 9 van de 10 keer een te laag starttoerental(met daarbijhorende inspuitwaardes)

 

start toerental is perfect. hij doet het goed bij het starten maar hij wil maar ni uit zen eigen beginnen draaien, precies of hij krijgt geen brandstof binnen. want als hij koud sta mag ik hem 10keer na 1 starten 2sec drukken en hij is vertrokken...

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je goed leest wat ik schrijf dan snap je wat er misgaat.

 

In de ECU staat een kolommetje met toerentallen en bij die toerentallen staat een aantal gram inspuiting.. als de auto 50g nodig heeft OM aan te kunnen slaan en dat KRIJGT bij een toerental van 300rpm en de startmotor haalt maar 250rpm dan zal ie lastig aanslaan omdat ie dan bijv maar 40g inspuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je goed leest wat ik schrijf dan snap je wat er misgaat.

 

In de ECU staat een kolommetje met toerentallen en bij die toerentallen staat een aantal gram inspuiting.. als de auto 50g nodig heeft OM aan te kunnen slaan en dat KRIJGT bij een toerental van 300rpm en de startmotor haalt maar 250rpm dan zal ie lastig aanslaan omdat ie dan bijv maar 40g inspuit.

 

ja snap het wel hoor maar hij heeft mijn toerental van mijn start motor uit ge meten en hij zij dat het die niet kon zijn.

nu zijn mijn gasklep en pomp voor in de mazout tank al 3dagen besteld maar hij krijgt ze ni toe.

 

hij heeft een passat staan te koop en nu gaat hij die stukken daar uit nemen om ze op de mijne te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden