Ga naar inhoud

  • 0

"tandem pomp vervangen" draait uit op enorm veel kosten :(


high line

Vraag

hallo.

mijn tandempomp van mijn vw passat 3c 2.0 tdi is stuk model 2006 117.000km

nu wil ik die pomp samen met mijn nonkel vervangen (nonkel werkt al jaren in de garage)

maar nu is mijn vraag kan ik dat simpel zelf vervangen?? heb ik daarvoor speciaal materiaal nodig van vw ofzo?

zijn er dingen waar we goed op moeten letten?

 

en dan nog een vraagje. mijn tandempomp is al een tijdje stuk en ik had enkel last van een lek.

maar vanaf nu (hij is juist op groot onderhoud geweest) start hij prima koud maar zeeeeeer slecht warm (op90graden)

in de garage zeggen ze dat dit door die pomp zou komen, kan dat ??

 

graag zo snel mogelijk antwoord aub...

 

alvast bedankt!

 

grtz jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

vandaag telefoon gehad van de garage dat insloeg als een BOM!!

 

culasse kapot

4 nieuwe verstuivers

nieuwe kabelboom voor de culasse

 

nieuwe gas klep steekt en nieuwe pomp in de mazout bak ook, totaal nu al weer 700euro kosten

zit nu al aan 2000euro kosten voor het groot onderhoud de tandempomp en de gas klep en pomp in mazout bak.

 

alles samen kan het mij nog is meer dan 5000€ (JAWEL JE LEEST HET GOED) 5000euro kosten boven op die 2000euro kosten!!! :x

ik weet nimeer wat ik hiervan moet denken en ook nimeer wat ik ermee moet doen :blink:

 

mijn auto is ZONDER die problemen binnen gegaan...

buiten de tandempomp dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag telefoon gehad van de garage dat insloeg als een BOM!!

 

culasse kapot

4 nieuwe verstuivers

nieuwe kabelboom voor de culasse

 

nieuwe gas klep steekt en nieuwe pomp in de mazout bak ook, totaal nu al weer 700euro kosten

zit nu al aan 2000euro kosten voor het groot onderhoud de tandempomp en de gas klep en pomp in mazout bak.

 

alles samen kan het mij nog is meer dan 5000€ (JAWEL JE LEEST HET GOED) 5000euro kosten boven op die 2000euro kosten!!! :x

ik weet nimeer wat ik hiervan moet denken en ook nimeer wat ik ermee moet doen :blink:

 

mijn auto is ZONDER die problemen binnen gegaan...

buiten de tandempomp dan.

 

:shock::shock::shock::shock::shock: dammm das idd heel erg veel geld ik kan je ook niet helpen met wat je ermee moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schiet mij maar lek.... wat voor garage is dat? wanneer je 1 verstuiver kapot hebt dan doet jouw Passat helemaal niks meer, en hij liep nog (met problemen) toen je hem bracht!!!!!!!!!!!!!!! En nu zijn er 4 verstuivers defect????????

 

Heel snel een echte garage zoeken...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst even rustig adem blijven halen.

 

Ik zou deze garage gelijk niet meer vertrouwen want er klopt niets van hun verhaal.

 

Wat is er kapot aan de cilinderkop?

Waarom 4 nieuwe verstuivers?

Voor 3500 euro heb je een goede gereviceerde motor dus dat iets 7000 euro moet kosten gaat er bij mij niet in.

 

Haal je auto op en zet hem op een auto ambulance en breng hem naar een echte garage. Het lijkt alsof zij het probleem ook niket kunnen vinden en daarom maar alles vervangen. Niet mee akkoord gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eerst even rustig adem blijven halen.

 

Ik zou deze garage gelijk niet meer vertrouwen want er klopt niets van hun verhaal.

 

Wat is er kapot aan de cilinderkop?

Waarom 4 nieuwe verstuivers?

Voor 3500 euro heb je een goede gereviceerde motor dus dat iets 7000 euro moet kosten gaat er bij mij niet in.

 

Haal je auto op en zet hem op een auto ambulance en breng hem naar een echte garage. Het lijkt alsof zij het probleem ook niket kunnen vinden en daarom maar alles vervangen. Niet mee akkoord gaan.

 

+1...Ik denk dat je universele garage maar wat aan het gokken is...Ook Matthijs heeft een punt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben hem net gaan weg halen daar.

hij staat nu veilig bij mij thuis terug.

 

 

kzal het hier allemaal even duidelijk maken hé dat iedereen kan volgen.

 

8 augustus: ging mijn wagen binnen voor een groot onderhoud EN distributie riem. (zonder problemen aan de motor)

ik wist zelf dat er iets lekte en dat moest hij ook uitzoeken van mij.

 

10 augustus: telefoon van de garage, de tandempomp is stuk (dat was de oorzaak van het lekken)

dit klopt inderdaad de tandempomp was stuk.

 

hij had geen tijd om dit nog te vervangen voor vag-fest (12, 13 14 aug) dus heb ik dit zelf gedaan, en het probleem was op ge lost.

 

maar los daarvan kreeg ik in één keer meer problemen. ik ree met de wagen naar huis en had amper 10km gedaan en de wagen starte bijna niet meer als hij warm stond. maar koud geen enkel probleem.

 

dan 0km met de wagen gedaan (stond gewoon op de oprit) en in één keer liet mijn gas klep het afweten (zie filmpje pagina3)

heel raar, maar kom....

 

16 augustus: is hij dus weer binnen gegaan en daar is de gasklep vernieuwt en heeft hij ge probeert het op de lossen met de pomp in de brandstof tank. maar dit leverde allemaal niets op.

 

dus nu gisteren 26 aug telefoon:

het is u culasse die stuk is meneer, er zou iets vanbinnen uit ge sleten zijn en daardoor kan er roet terug naar u brandstof tank en circuleert er roet in u hele leidingen en pompen en zo en zo...

ik kan dit oplossen door een nieuwe culasse te steken en 4 nieuwe injectors en een nieuwe kabelboom.

 

dit zou de oorzaak zijn van het slecht starten bij warme motor.

 

en daarjuist zij hij mij ook dat hij mijn nieuwe gas klep niet heeft kunnen aan leren omdat hij door fout code's niet in dat programma kon???????????? :blink:

 

hij zij passat 3c's met motorcode BMA daarmee heb je ALTIJD problemen verkoop die wagen want je gaat er u blauw aan betalen want dit zijn heel slechte motor blokken.

ik rij dus met een 3c 2.0 136pk van 2006 met motorcode BMA

 

ik weet niet wat ik ermee moet doen nu. verkopen of laten maken. :cry: in ieder geval als ik hem verkoop wil ik NOOIT geen passat meer. ik heb het gehad spijtig genoeg :cry:

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen,

 

Zal wel aan mijn leeftijd liggen maar jouw verhaal is voor mij slecht leesbaar in de "Belgische SMS taal"

Probeer duidelijk stap- en puntsgewijs te beschrijven wat er nu gebeurd is en wat er vervangen is, dan is het voor forumleden ook wat eenvoudiger om jou van goed advies te dienen.

 

- Je nieuwe gasklephuis hoeft niet te worden ingeleerd, gewoon vervangen, stekker eraan en het motormanagement lampje gaat uit, dus begrijp dit verhaal niet.

- Motorcode BMA heeft niks te maken met een slecht startende motor, hij deed het goed voor je distributieriem liet vervangen, wellicht staat die een tand verkeerd.

- De tandempomp kan het m.i. nooit in 1 keer hebben begeven, hij kan een aantal duizenden km's lekken of zweten, dit gebeurt niet in 1 dag.

- Dat daardoor jouw verstuivers nu zouden moeten worden vervangen lijkt mij sterk, heeft de garage het brandstoffilter en de tank gecontroleerd?

 

Je Passat van de hand doen kost je ook veel geld, en wie wil nu een niet lopende Passat overnemen met dit verhaal??

 

Denk even goed na wat je doet en neem dan een rationele beslissing, ik ken jouw omgeving niet op garage gebied maar er zal toch wel een deskundige zijn die objectief een oordeel kan geven van de toestand van jouw auto met een offerte voor een goede reparatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jeroen,

 

Zal wel aan mijn leeftijd liggen maar jouw verhaal is voor mij slecht leesbaar in de "Belgische SMS taal"

Probeer duidelijk stap- en puntsgewijs te beschrijven wat er nu gebeurd is en wat er vervangen is, dan is het voor forumleden ook wat eenvoudiger om jou van goed advies te dienen.

 

- Je nieuwe gasklephuis hoeft niet te worden ingeleerd, gewoon vervangen, stekker eraan en het motormanagement lampje gaat uit, dus begrijp dit verhaal niet.

- Motorcode BMA heeft niks te maken met een slecht startende motor, hij deed het goed voor je distributieriem liet vervangen, wellicht staat die een tand verkeerd.

- De tandempomp kan het m.i. nooit in 1 keer hebben begeven, hij kan een aantal duizenden km's lekken of zweten, dit gebeurt niet in 1 dag.

- Dat daardoor jouw verstuivers nu zouden moeten worden vervangen lijkt mij sterk, heeft de garage het brandstoffilter en de tank gecontroleerd?

 

Je Passat van de hand doen kost je ook veel geld, en wie wil nu een niet lopende Passat overnemen met dit verhaal??

 

Denk even goed na wat je doet en neem dan een rationele beslissing, ik ken jouw omgeving niet op garage gebied maar er zal toch wel een deskundige zijn die objectief een oordeel kan geven van de toestand van jouw auto met een offerte voor een goede reparatie?

 

ik heb mijn verhaal zo goed mogelijk proberen aan passen op mijn taal :)

mijn excuses daarvoor.

 

omdat ik motorcode BMA heb zegt men in de garage dat dit een zeer slechte motor is vol kinderziekten en fouten.

de tandempomp was al stuk als ik hem kocht denk ik maar dat probleem is al van de baan.

het gaat er nu over dat mijn wagen nog altijd zeer slecht start bij warme motor.

 

ik krijg dat verhaal van die culasse dat stuk is en mijn pomp verstuivers en zo enzo...

maar zou dit dan echt de oorzaak zijn?

hij heeft me niets gezegd over een brandstoffilter in de tank dus denk niet dat die gecontroleerd is.

hij zij wel dat in mijn tank het zwart van de roet was en in mijn leidingen en zo.

 

als er nu iets niet goed leesbaar is wijs er mij gerust op ;)

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen, nu in een keer goed en definitief aanpakken. Zoek een echte VAG specialist op en laat vanaf het begin alles in kaart brengen. Contacteer Guyke of ga naar Jos in Dieverbrug. Het is natuurlijk lastig te organiseren, maar met gissen, aannames en vaagheden kom je nu nergens. Er moet systematisch gewerkt worden waarbij je het een na het ander uitsluit. Dat kunnen alleen de echte specialisten voor je doen.

 

ik hoop dat je er uit komt. Succes....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jeroen, nu in een keer goed en definitief aanpakken. Zoek een echte VAG specialist op en laat vanaf het begin alles in kaart brengen. Contacteer Guyke of ga naar Jos in Dieverbrug. Het is natuurlijk lastig te organiseren, maar met gissen, aannames en vaagheden kom je nu nergens. Er moet systematisch gewerkt worden waarbij je het een na het ander uitsluit. Dat kunnen alleen de echte specialisten voor je doen.

 

ik hoop dat je er uit komt. Succes....!

 

Mee eens,

 

Maar begrijp ik van jou dat de Passat nog wel loopt?

 

De culasse is dus jouw koppakking (moest even op wikipedia kijken want mijn technisch Frans is beperkt) Waarom is nu ook opeens de koppakking defect? verliest hij koelvloeistof of zo? De garage moet hier toch een goede reden voor kunnen geven?

 

Als je hem nu koud start, slaat ie dan meteen goed aan?en/ of rookt ie?

Als ie goed aanslaat loopt ie dan regelmatig op 4 cylinders en trekt ie zonder in te houden goed op?

Komt de motor goed op 90 graden?

 

Want al was er wat motorolie in je brandstof gekomen dan gaat jouw Passat er niet meteen slechter van lopen, het wordt ontzettend verdund en wordt danmet 2200 bar door je verstuivers geperst. Daar gaat jouw TDi blok niet van hikken hoor...

 

Als ie nog kan rijden, rijdt naar een specialist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de passat loopt idd nog. eens hij warm gestart geraakt draait de motor mooi.

het enige wat mij opvalt is dat hij een beetje minder hevig staat. daarmee bedoel ik dat hij iets minder hard optrekt en als ik schakel en vol gas geef hij dood valt effe 1sec

 

de culasse is niet de koppakking de pakking is het deel dat er tussen zit om niet te lekken enz.

u culasse is het deel van u motor waar u in en uitlaat kleppen in zitten.

 

culasse15td.jpg

 

die kleppen ofzo daar zou speling op zitten en roet door laten. ik ben er ook geen expert in maar dat zij hij mij.

als ik hem koud start heeft hij geen enkel probleem en dan durft hij wel wat roken.

warm start hij pas na 5sec ofzo, de motor draait goed rond maar hij wil niet lopen en hij rookt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen,

 

De in- en uitlaatkleppen zitten in de cilinderkop en tussen de cilinderkop en het motorblok zit een afdichtpakking die in NL "koppakking" heet en bij jullie blijkbaar "culasse".

 

Gezien jouw verhaal: ga ermee naar een specialist! België is niet zo groot dus contact eens, zoals al aangegeven door Nard, met bijvoorbeeld Guyke in Hasselt.

 

Succes,

 

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen,

 

Ik zou een goede monteur benaderen. Guyke is een goede monteur en woont redelijk dicht in de buurt. Laat hem eens zijn mening geven.

 

Matthijs oppert ook een paar mogelijke oorzaken... Hij heeft met dit soort problemen vaak gelijk, bovendien kost je deze oplossingen niks (?)

 

Hoe dan ook, erg k*t verhaal en hoop voor je dat je auto snel weer normaal loopt.

 

Oh ja, dat verhaal van de verstuivers... zelfs ik begrijp dat dit nergens opslaat.... Jammere actie van de garage!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de zelfde probleem eigenlijk. start op een koude motor goed en warme motor slecht. als ik gas geef trekt niet snel op na paar seconde begint die tegaan( ik hoor ook lucht (alsof er geblaast of gezogen wordt) geluid bij het indrukken van gas , bij het stuur kant van de motor). iemand enig idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb de zelfde probleem eigenlijk. start op een koude motor goed en warme motor slecht. als ik gas geef trekt niet snel op na paar seconde begint die tegaan( ik hoor ook lucht (alsof er geblaast of gezogen wordt) geluid bij het indrukken van gas , bij het stuur kant van de motor). iemand enig idee

Dat blazen heb ik ook, lijkt alsof dit bij t luchtfilter vandaan komt. Mijn turbo fluit soms bij aanzet van de turbo, kan eoa slang zijn van de uitlaatgaskoeler... Oid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden