zwaan Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 Ik heb vandaag mijn scantool Vagcom kabel binnen gekregen. Maar krijg hem niet geinstaleert op mijn Laptop. Ik denk dat de software het niet doet. Wie heeft ook deze kabel en wil mij het stuurprogramma sturen voor deze kabel?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 Hoi Zwaan, Bij je kabel zit een klein cdtje. Deze moet je even installeren, om een seriële poort te simuleren. Deze virtuele poort wordt dan gezien door VAG-COM. Heb je dit gedaan? Zoja, dan zou hij gewoon moeten werken, en zou VAGCOM je auto moeten zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 13 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 mijn laptop ziet het cdtje niet,ik denk dat er een foutje in zit. Dus als iemand de software van dat cdtje me per mail wil versturen dan kan ik dit weekend nog met de VAGCOM spelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 18T Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 uit een ander topic: http://vwpassat.nl/viewtopic.php?t=17282&highlight=obd+poort efkes in telegramstijl: Bij USB kabels moet windows een seriele poort regelen, dat gaat niet altijd goed omdat het aantal seriele poorten dat VAG com kent beperkt is (4 stuks) en deze eerste vier heeft windows vaak al in gebruik voor infrarood, ingebouwd modem etc. Je kunt geluk hebben en meteen een herkenbare (voor VAG) poort toegekend krijgen bij het installeren van de drivers, maar je kunt ook pech hebben als dat bijv. poort 5 is. Dan moet je wat aanklooten in windows om dat aan te passen. Welke kabel maakt in dat opzicht niet uit, en aangezien veel nieuwe laptops geen seriele stopcontakkie meer hebben, moet je dus wat vogelen soms. welke kabel maakt wel uit voor wat VAG com er mee doet. (herkennen of niet) maar je kunt er volgens mij evenveel mee. Alleen als je 'dieper' gaat richting kmstanden aanpassen en chippen moet je meer intelligentie in die kabel hebben en da's duurder. voor het gewone VAGcom werk ben je voor een paar tientjes klaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 Ik heb het idee dat hij een originele Vag-com licentie heeft aangeschaft net als ik heb... of ik moet het verkeerd lezen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 13 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 Het probleem bij mij is gewoon dat de drivers die op het cdtje staan niet werken/beschadigt zijn. Maar omdat het nu weekend is en niemand van scantool kan berijken,en ik toch graag nu eigenlijk met de kabel wil spelen. En als ik vaniemand zo die drivers kan krijgen per mail dan ken ik zondag nog spelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 waar heb je die kabel bestelt als ik vragen mag? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Cees Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 Een USB driver voor de RossTech kabel kun je ook van de RossTech site downloaden... Gaat dat met jouw merk ook niet? Wel altijd eerst je USB driver installeren, dan de kabel erop, VAGCOM starten en klaar! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 18T Geplaatst 13 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 ik gaf die link even omdat er daar ook gesproken wordt over de seriele instellingen van de serial to usb acties van windows. Driver op zich stelt niks voor, kun je ongetwijfeld vinden op het internet. Ken het type en soort van wat jij hebt niet en weet dus niet of die van mij gaan werken. Maar beetje googelen en wat fora zoeken naar jouw merk kabel en dan proberen maar. Alleen het installeren en configureren ervan kan erg makkelijk zijn maar ook een redelijk stevige nachtmerrie. Dan dus goed de-installeren en opnieuwe met een andere driver. En vergeet die poort niet toe te wijzen, als dat niet kan dan eerst andere apparatuur uitschakelen (IR, extra muispoort, gewone seriele poort etc) om een voor je software bruikbare poort te kunnen selecteren (al zal het nieuwste vag com er toch wel meer kunnen gebruiken dan de 1e 4) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 13 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2007 waar heb je die kabel bestelt als ik vragen mag? Kabel heb ik bij scantool vandaan. Omdat Rene die ook daar van heeft en geen klachten had. Daarom had ik hem daar ook bestelt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 14 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2007 Ah... ik had dit eerst moeten lezen voordat ik je PM beantwoorde zie ik... Ik zal dadelijk ff kijken hoe groot dat CD-tje ingepakt is... Dan kan ik hem misschien wel ff naar je mailen.... PM me je mail adres maar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 14 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2007 heb je een link van die scantools? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 14 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2007 www.scantool.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 14 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2007 thnxs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2007 Oh nee.. dit is de versie voor alleen de oude Vag-com... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 15 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2007 Gisteren alles geinstalleerd en hij doet het nog niet op mijn passat. Ik krijg dit als ik die test doe voor de OBDII VAG-COM OBD-II Compatibility test Test status: Test complete Result: Car is NOT ISO/OBD-II Compatible! If this car is a VW/AUDI/SEAT/SKODA Try SELECT -> Individual Controllers En dit krijg ik er te staan bij: Select Controle module No response from contoller Retry? Wat betekent dit allemaal. Want Mijn Passat is toch OBD-II Comptable of niet?? Ik heb vandaag de OBD-II kabel gebruikt op een A4 uit 1999 en kon die wel gewoon uitlezen. Ik snap er nu echt geen F!@#$#@!%^^@$!@#ck meer van. Wie weet er Raad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 15 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2007 Hmm Heb je de juiste wagen geselecteerd in Vag-Com, en zijn alle zekeringen nog goed bij jou wagen. Het lijkt op een slecht contact. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 16 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2007 Hmm Heb je de juiste wagen geselecteerd in Vag-Com, en zijn alle zekeringen nog goed bij jou wagen. Het lijkt op een slecht contact. De juiste wagen heb ik zekers gekozen in de lijst,maar ik ga zodirekt eerst de zekeringen na kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 16 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2007 Alle zekeringen zijn OK. Nu kan ik 2 dingen uitlezen: instrumenten paneel en de verwarming En de rest helemaal niks. Zou mijn Kabel dan toch Kapot zijn?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2007 je hebt toch nog een VW.. probeer hem eens op die uit... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 17 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 OBD II gebruik je dat niet voor can-bus? Ik kan het mis hebben hoor, want ik moet ook nog van alles uitvinden. Ik ga naar autoscan of select en kan van hieruit gewoon alles veranderen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 17 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 Ik heb het net bij een polo 6n1 geprobeert en daar doet hij het gewoon op. Ik ben vandaag naar de Stealer geweest en hem daar ook laten uitlezen en na meten, Schijnt dat ik het ABS regelapparaat kapot heb en daarom ook niet in veel dingen kom met de VAG-com. Ik weet dit is allemaal een beetje wazig, maar dat zei de chef monteur daar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 Dus je ABS doet het ook niet meer? Dat zou ik ff uitproberen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 Dat is BS mbt je ABS niet kunnen uitlezen icm vag-com problemen volgens mij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 Wat veel voorkomt is dat de diagnosedraad in de iso stekker van de radio nog is aangesloten op een radio die er niks mee kan..koppel je radio eens los en probeer het eens opnieuw... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2007 Ja, bekend probleem met radios, op de ross-tech site staat info over dit probleem. Ik dacht ook iets dergelijks te hebben maar het was toch de brakke kabel uiteindelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwaan
Ik heb vandaag mijn scantool Vagcom kabel binnen gekregen. Maar krijg hem niet geinstaleert op mijn Laptop. Ik denk dat de software het niet doet.
Wie heeft ook deze kabel en wil mij het stuurprogramma sturen voor deze kabel??
Link naar reactie
Delen op andere sites
29 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten