Ga naar inhoud
  • 0

OBD II Kabel


zwaan

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

uit een ander topic: http://vwpassat.nl/viewtopic.php?t=17282&highlight=obd+poort

 

efkes in telegramstijl:

 

Bij USB kabels moet windows een seriele poort regelen, dat gaat niet altijd goed omdat het aantal seriele poorten dat VAG com kent beperkt is (4 stuks) en deze eerste vier heeft windows vaak al in gebruik voor infrarood, ingebouwd modem etc.

Je kunt geluk hebben en meteen een herkenbare (voor VAG) poort toegekend krijgen bij het installeren van de drivers, maar je kunt ook pech hebben als dat bijv. poort 5 is.

Dan moet je wat aanklooten in windows om dat aan te passen.

 

Welke kabel maakt in dat opzicht niet uit, en aangezien veel nieuwe laptops geen seriele stopcontakkie meer hebben, moet je dus wat vogelen soms.

 

welke kabel maakt wel uit voor wat VAG com er mee doet. (herkennen of niet) maar je kunt er volgens mij evenveel mee. Alleen als je 'dieper' gaat richting kmstanden aanpassen en chippen moet je meer intelligentie in die kabel hebben en da's duurder.

voor het gewone VAGcom werk ben je voor een paar tientjes klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem bij mij is gewoon dat de drivers die op het cdtje staan niet werken/beschadigt zijn. Maar omdat het nu weekend is en niemand van scantool kan berijken,en ik toch graag nu eigenlijk met de kabel wil spelen.

En als ik vaniemand zo die drivers kan krijgen per mail dan ken ik zondag nog spelen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik gaf die link even omdat er daar ook gesproken wordt over de seriele instellingen van de serial to usb acties van windows.

Driver op zich stelt niks voor, kun je ongetwijfeld vinden op het internet. Ken het type en soort van wat jij hebt niet en weet dus niet of die van mij gaan werken. Maar beetje googelen en wat fora zoeken naar jouw merk kabel en dan proberen maar.

 

Alleen het installeren en configureren ervan kan erg makkelijk zijn maar ook een redelijk stevige nachtmerrie. Dan dus goed de-installeren en opnieuwe met een andere driver. En vergeet die poort niet toe te wijzen, als dat niet kan dan eerst andere apparatuur uitschakelen (IR, extra muispoort, gewone seriele poort etc) om een voor je software bruikbare poort te kunnen selecteren (al zal het nieuwste vag com er toch wel meer kunnen gebruiken dan de 1e 4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren alles geinstalleerd en hij doet het nog niet op mijn passat.

Ik krijg dit als ik die test doe voor de OBDII

 

VAG-COM OBD-II Compatibility test

 

Test status: Test complete

Result: Car is NOT ISO/OBD-II Compatible!

If this car is a VW/AUDI/SEAT/SKODA

Try SELECT -> Individual Controllers

 

En dit krijg ik er te staan bij: Select Controle module

 

No response from contoller

 

Retry?

 

 

Wat betekent dit allemaal. Want Mijn Passat is toch OBD-II Comptable of niet??

Ik heb vandaag de OBD-II kabel gebruikt op een A4 uit 1999 en kon die wel gewoon uitlezen. Ik snap er nu echt geen F!@#$#@!%^^@$!@#ck meer van.

 

Wie weet er Raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm :| Heb je de juiste wagen geselecteerd in Vag-Com, en zijn alle zekeringen nog goed bij jou wagen. Het lijkt op een slecht contact.

 

De juiste wagen heb ik zekers gekozen in de lijst,maar ik ga zodirekt eerst de zekeringen na kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het net bij een polo 6n1 geprobeert en daar doet hij het gewoon op.

Ik ben vandaag naar de Stealer geweest en hem daar ook laten uitlezen en na meten, Schijnt dat ik het ABS regelapparaat kapot heb en daarom ook niet in veel dingen kom met de VAG-com. Ik weet dit is allemaal een beetje wazig, maar dat zei de chef monteur daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden