Ga naar inhoud
  • 0

brandstofpomp defect?


Passatnijmegen

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Vanavond rijd mijn vrouw weg met onze 1.9 tdi passat (mei 2006, 127k km). Ze rijd een drempel op. De auto slaat af en is met geen mogelijkheid meer te aan de praat te krijgen.

 

Nu heb ik alle zekeringen gechecked, ook al staat in het boekje niet welke zekering van de brandstofpomp is.

Daarna heb ik alle apparaten uitgeschakeld (airco, rns enz.) zodat ik kon luisteren of de brandstofpomp nog wel liep.

 

Zette de auto op contact en hoorde verder niks. Hoor alleen een relais "inslaan".

 

Nu lees ik allerlei "spookverhalen" over de pomp op de nokkenas en brandstof bij de olie of vice versa.

Ook lees ik dat de auto wel zou moeten kunnen lopen als de pomp in de tank defect is.

dit doet ie dus niet.

 

Wat denken jullie dat er aan de hand is? graag tips......

 

Alvast bedankt.

 

een gefrustreerde passat rijder (die nu even niet rijdt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

als de brandstop pomp in de diesel bak defect is start ie niet meer

en die verhalen van die opvoerpompen zijn van de 2.0 diesel motoren

als je de zit van de zetel naar voren klapt dan zie je de pomp al zitten , hoor daar eens als ie het doet

anders andere pomp halen en zelf vervangen is een werkje van een half uur en iedereen kan dat ,

de pomp zit vast met een vergrendelings ring deze ring zit rond de rand van de pomp en moet tegen de klok in los getikt worden met een hamer en schroeven draaier , je ziet dan dat deze ring uit een vergrendeling draait , maak eerst alles mooi proper voor je deze ring losdraait anders valt al de rotzooi in de diesel bak ( stofzuigen )

dan haal je de ring los en de pomp komt dan los , haal deze er uit let op het laatste stukje pomp namelijk de vlotter je moet de pomp dan 30 graden kantelen voor de vlotter er uit te krijgen ( toont zich zelf aan )

de darmen die op de pomp zitten kun je heel simpel los klikken door een ontgrendeling knopje in te duwen en de darm er af te trekken

zoek anders eens iemand op met vag com en laat de wagen eens uit lezen

verder succes met je probleem

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties, dit stelt me wat meer gerust!

 

Heb de achterbankzitting er alvast uitgehaald. Hoor de pomp niet lopen. dit zou hij al moeten doen wanneer ik de auto op "contact" (Stand 2 sleutel) zet toch?

 

Wat raden jullie aan? een pomp halen bij de VW dealer? of een pomp van een goed " imitatie" fabrikaat?

 

alvast weer bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor zeker te weten dat ie het niet doet neem je best eerst eens de leiding van de aanvoer naar het blok van de pomp zelf af en zet dan even op contact als er dan diesel uit spuit dan is ie nog niet dood , let op dat je de diesel op vangt anders heb je gauw een heel zooit je in je wagen gewoon een los darmpje op de aansluiting steken en dat buiten de auto hangen

pomp kun je ook namaak kopen dat scheelt in de portomonee

en als je het properder wilt checken doe dan de motorkap even open en kijk welke aanvoerleiding van de pomp komt aan het diesel filter en trek daar de darm eens los zet op contact en kijk als de pomp diesel aanvoerd , het moet er uit spuiten er zit wel wat druk op doet ie dat niet dan is de pomp kaduuk

heb het ook gehad met mijn 3c van een moment op ander zonder enige reden kapot , dat was wel op km stand 230000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ie niet meer start heb je waarschijnlijk een Siemens PD injector defect. De auto loopt wel als de opvoerpomp in de tank het niet doet. Geef eerst je motorcode eens door.. staat in het serviceboekje.. gokje.. BKP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt allemaal voor de replys.

 

het betreft inderdaad een 1.9 tdi (77kw). Zojuist heb ik de aanvoerslangen even van het brandstoffilter gehaald en de auto op contact gezet.

Er kwam geen druppel uit. Mijn conclusie= brandstofpomp in de tank defect.

 

Morgen maar eens informeren wat een pompje kost....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ow.. heb idd niet goed gelezen dat het om een 1.9 gaat.. daar zitten idd alleen Bosch injectoren in en met 3 doet ie ook nog wel wat.. Je zou eerst even de stekker kunnen controleren op de pomp.

 

In de KB staat een artikel hoe de achterbankzitting te verwijderen alleen zal die tijdelijk niet zichtbaar zijn ivm een testactie ivm forumproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook net een nieuwe pomp in mijn 1.9tdi 77kw kost 258euro ex btw

Onderdeelnummer volgens rekening is 3C919050 AA (of dat AA erachter hoort weet ik niet staat zo op mijn rekening)

Jammer dat ik de oude niet heb terug gevraagd die was uiteindelijk gewoon goed had je die kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik woon in nijmegen kan zo naar je toe rijden om via vagcom de pomp te controleren op inschakelen. Maar zoals hierboven beschreven haal een nieuwe kost je 300eu en je kan wee rijden.... Leuk he zo'n VW ik heb bijna alles defect gehad wat je op de forums leest incl. inbraak van de RNS kloon....

 

Zondag het tweemassavliegwiel vervangen en dan ben ik klaar (hoop ik )

 

succes. Hegeman in Nmg of Zijm heeft er vast 1 op voorraad anders in Wijchen Aarts....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ow.. heb idd niet goed gelezen dat het om een 1.9 gaat.. daar zitten idd alleen Bosch injectoren in en met 3 doet ie ook nog wel wat.. Je zou eerst even de stekker kunnen controleren op de pomp.

 

In de KB staat een artikel hoe de achterbankzitting te verwijderen alleen zal die tijdelijk niet zichtbaar zijn ivm een testactie ivm forumproblemen.

 

weer veel te hevig he :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ook net een nieuwe pomp in mijn 1.9tdi 77kw kost 258euro ex btw

Onderdeelnummer volgens rekening is 3C919050 AA (of dat AA erachter hoort weet ik niet staat zo op mijn rekening)

Jammer dat ik de oude niet heb terug gevraagd die was uiteindelijk gewoon goed had je die kunnen krijgen.

 

die zit nu al in een ander passat :wink: voor 258 euro ex btw :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Dieselgriezel: Heb ik tot 2 keer gevraagd maar ze zeggen bij de dealer in Sneek dat er geen coulance is. Heb je hier meer info over zodat ik misschien alsnog coulance kan vragen?

 

waarom heb je je oude pomp daargelaten als hij niet stuk was?

gewoon nieuwschierig hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Dieselgriezel: Heb ik tot 2 keer gevraagd maar ze zeggen bij de dealer in Sneek dat er geen coulance is. Heb je hier meer info over zodat ik misschien alsnog coulance kan vragen?

Misschien ff contact opnemen met Avenu in Almere. Hier is hij voor mij hersteld onder de coulance. Stond met pech langs de weg. Ik heb aangegeven dat het een kwaal was en dat er coulance opzat (ooit ergens gelezen).

Hierop een boel gekreun vanachter de balie en coulance gekregen. Weet niet meer uit mijn hoofd hoeveel(zou ik op moeten zoeken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Dieselgriezel: Heb ik tot 2 keer gevraagd maar ze zeggen bij de dealer in Sneek dat er geen coulance is. Heb je hier meer info over zodat ik misschien alsnog coulance kan vragen?

Misschien ff contact opnemen met Avenu in Almere. Hier is hij voor mij hersteld onder de coulance. Stond met pech langs de weg. Ik heb aangegeven dat het een kwaal was en dat er coulance opzat (ooit ergens gelezen).

Hierop een boel gekreun vanachter de balie en coulance gekregen. Weet niet meer uit mijn hoofd hoeveel(zou ik op moeten zoeken).

 

zou ik zeker proberen als de 1 het krijgt de ander ook toch :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag een pomp besteld. Morgen monteren, hopelijk loopt ie weer en is er niets anders aan de hand. Mocht dit wel zo zijn heb ik een mooie nieuwe brandstofpomp te koop ;) . Vandaag ook nog even met de "stealer" gesproken, een kennis van me werkt er, en hij gaf aan dat een brandstofpomp inderdaad onder een coulanse regeling valt. Jammer genoeg is deze coulanse regeling gebaseerd op bouwjaar en kilometerstand van de auto. Mijn passat was dus te oud (2006).

 

Overigens zou ik niet informeren bij Brezan naar een pomp. Die durfde me zo'n 125 euro meer te vragen dan de dealer.

 

Als ie weer loopt dan post ik ff een berichtje. Thanks voor alle reacties vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden