Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je alles van te voren weet!

Ik/wij heb toen een beslissing genomen om hem te laten maken. En als ik dan kijk wat ik er al in heb gestopt. Ik kan hem dan gaan inruilen. Krijg je misschien omgerekend met alle gemaakt kosten nog 4500euro voor die bak.

En dan moet er altijd weer een klap geld bij als je wat anders wil kopen.

Jullie weten zelf ook dat deze auto's comfortabel zijn en erg lekker rijden en met de caravan geen problemen heeft.

 

Ik heb gekeken naar de Mercedes E270/E320 modellen, maar als je hier de reviews van leest wordt je ook niet vrolijk.(begin modellen 2002 t/m 2004)

De BMW 525d en de 530d hebben de revue ook gepasseerd. Maar ook hier zijn de modellen van de eerste generatie(2003/2004) niet om over naar huis te schrijven.

Ik zou dan al snel in de bouwjaren 2005/2006 uitkomen en dan zijn ze nog aardig aan de prijs met toch wel redelijk veel kilometers.

En als je dan weer een klap geld bij hebt gelegd, is het altijd weer de vraag? Wat koop ik terug.(nu is dit altijd mazzel hebben natuurlijk)

Dus vandaar ik heb de keuze heb gemaakt houden en laten maken.

Als alles klaar is moet hij maar een jaartje langer blijven en volgens Jos is hij straks top en kom ik daar alleen nog voor een bakkie koffie langs :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dat verhaal over het roetfilter even gelezen... Vreemd verhaal! Als je je roetfilter laat verwijderen, hoe zit het dan met de uitstoot?

 

Leuk dat het "sparen" van het milieu je portemonnee behoorlijk schaadt!!

 

In hoeverre heeft het 2m vliegwiel/roetfilter met elkaar te maken?

 

Mooi balen maar fijn dat er een oplossing is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga maar eens even het www op en zoek daar maar eens naar de problemen van diverse merken die uit zijn gerust met een DPF.

Bij mij zit vermoedelijk een verstopping die niet opgemerkt wordt door de ECU maar de auto continu laat regenereren. Met als gevolg de boel veel te warm werd heeft dit de schoepen van de turbo aangetast. En misschien is er wel een deel gesmolten van het DPF maar dat weet ik niet.(zijn speculaties).

En het 2massavliegwiel moest bij mij vervangen worden. Maar toen Jos de auto hoorde lopen is hij op verder onderzoek uitgegaan en kwamen wij de troep tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag weer eens even Jos aan de telefoon gehad. De auto doet alles perfect "maar" tussen de 1800/2000toeren zit nog iets kleins en dat moet er ook uit. Jos zal hem vanavond naar Jeroen(JD) brengen, omdat Jeroen hem zelf nu wil bekijken, dit ivm de koude start en tijdens een warme start. Ik ben benieuwd of het de heren gaat lukken. Fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga maar eens even het www op en zoek daar maar eens naar de problemen van diverse merken die uit zijn gerust met een DPF.

Bij mij zit vermoedelijk een verstopping die niet opgemerkt wordt door de ECU maar de auto continu laat regenereren. Met als gevolg de boel veel te warm werd heeft dit de schoepen van de turbo aangetast. En misschien is er wel een deel gesmolten van het DPF maar dat weet ik niet.(zijn speculaties).

En het 2massavliegwiel moest bij mij vervangen worden. Maar toen Jos de auto hoorde lopen is hij op verder onderzoek uitgegaan en kwamen wij de troep tegen.

wel vreemd hoe dat zit...

 

Ik merk aan mijn auto vanaf de vakantie dat hij meer brandstof verbruikt. Krap 1:15... houdt t wel op. 80 op de cc en rijdt hij 1:20 ipv de 1:30 eerst... na een berg afdaling haalde een grijs/blauwe wolk mij onder bij een stoplicht in... ik ben even uitgestapt en zag verder niks meer... rook wel een olie-achtige verbrande lucht. Daarna verder gereden en het leek alsof de auto zwaarder liep, zoiets als de airco aanstaat... Op de camping heb ik de auto even laten lopen hij klonk wat zwaarder. Uit de uitlaat kwam geen olie of vettige aanslag dus niet de turbo oid. Nu viel het mij laatst op dat ik toch hele lichte roetaanslag in mijn uitlaat heb, dat had ik voor de vakantie absoluut niet. Of mijn DPF dan kapot is, of misschien hetzelfde probleem als jou? Verder rijdt hij eigenlijk gewoon goed... als de auto continue aan het regenereren is... dan kost dit brandstof, toch?

 

 

Komt jou dit bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Fopper,

Bij mij begon het ook allemaal langzaam erin te sluipen. Het begon met een nokkenas vervangen en toen! Dat heb je onder tussen wel allemaal gelezen.

Mijn uitlaatpijpjes waren ook altijd schoon en wat mij idd ook opviel was, dat er wat roet aan zat.

Ook bij mij begon de auto zwaarder te lopen en ook heel erg te stinken. En net wat jij zegt, blauwe rook. Nu deed hij tijdens het regenereren ook wat meer brommen dan normaal en hield meer in. Dit deed hij op een gegeven moment om de 100 á 300km, dat inhouden en echt stinken en je volede de hitte onder de auto vandaan.

Als hij dit deed, zette ik hem niet eens in de garage maar liet hem buiten staan, was bang dat de ophang rubbers zouden gaan branden van de uitlaat.

Toen ik bij Jos aankwam, was ook het eerste wat hij zei, wat loopt dat ding raar. Is hij gechipt zoja niet te voelen.

Je kan hem altijd eens laten doormeten, kijken of de temperaturen goed zijn na de turbo en na het roetfilter. Hier zat bij mij, bij niet regenereren bijna 400gr verschil tussen. (400gr achter de turbo en 780gr achter het filter bij normaal rijden)

Ik kreeg geen fout melding op het dashboard van het filter maar was niet goed meer volgens Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn auto stoot verder geen blauwe rook uit hoor, alleen even op dat moment...

 

maar je hebt een DPF-vervanger laten maken? Wat kost zoiets? Dat is alleen maar ten gunste van het rij genot? Toch? Of is dit al met al een hele dure mod?

 

Ik woon in DE en zal bij de TUV toch een DPF ertussen moeten hebben, maar dat is pas weer over 2 jaar en denk dat hij dan al weg is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat deed die van mij ook niet, alleen als hij doet regenereren zie je dit, dit is normaal. Alleen bleef die van mij altijd die brom houden samen met het inhouden.

 

DPF weghalen bij onze oosterburen is niet een goed plan denk ik. En even weer monteren gaat ook niet lukken, daar de software aangepast gaat worden als deze verwijderd is ivm de fout meldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat deed die van mij ook niet, alleen als hij doet regenereren zie je dit, dit is normaal. Alleen bleef die van mij altijd die brom houden samen met het inhouden.

 

DPF weghalen bij onze oosterburen is niet een goed plan denk ik. En even weer monteren gaat ook niet lukken, daar de software aangepast gaat worden als deze verwijderd is ivm de fout meldingen.

Dat inhouden doet ie langer niet altijd, dat brommen ook niet, alleen na die bergrit ff...

 

Ik houd dit in m'n achterhoofd... Hopelijk ben jij nu het ergste voorbij en heb je binnenkort een goede auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even in de Passat gereden ter referentie voor Jeroen, die er enorm veel tijd aan heeft besteed om de hikjes eruit te strijken.. ik moet zeggen.. een mega soepele en rustige motor.. zo stil en rustig heb ik er nog niet veel gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag even in de Passat gereden ter referentie voor Jeroen, die er enorm veel tijd aan heeft besteed om de hikjes eruit te strijken.. ik moet zeggen.. een mega soepele en rustige motor.. zo stil en rustig heb ik er nog niet veel gehad..

We hebben het hier toch niet over die hobbelgeit van mij hé :shock:

 

Weet jij of hij nu weer bij Jos staat? anders knal ik samen met ATS even die kant op morgen.

 

En is er nog wat power overgebleven :?: of zit ik op de standaard 140pk nu :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jawel, ik had het wel over die hobbelgeit van jou.. er hobbelt overigens weinig aan... hij staat nmw nog steeds bij JD, alhoewel ik er net (weer) vandaan kwam heb ik niet achter gekeken of ie er nog stond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat zal op dit moment wel een heerlijk lopende auto zijn! Hoop echt dat je nu meer geluk hebt!

 

 

Wat heeft het totale plaatje nou gekost?

 

Een heerlijke all-in vakantie naar een mooi tropisch land?

 

Wij hadden er een paar weken voorop Aruba kunnen zitten. Met het gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden