Ga naar inhoud
  • 0

En hij stotterd weer, OPGELOST :)


vwdimipassat

Vraag

Hallo daar,

 

Het stotteren is weer terug, Eigenlijk nooit helemaal weg geweest (iemand zou het niet gemerkt hebben maar ik wel)

Maar sinds een week of twee is het stotteren echt merkbaar geworden, Ook voor de mede passagiers.

 

Tot nu toe vervangen en nagekeken:

 

DV getest (type van een TT)

Alle vacuum slangen en ventielen vervangen

Carter ontluchting buizen en hokeypuck vervangen

Themperatuur sensor vervangen

LMM vervangen

Bougies en bobines vervangen

N75 magneetklep vervangen

Benzine filter vervangen

Alle turbo slangen en luchtinlaatbuis gecheck op eventuele scheuren

O ringen vervangen van de injectoren

 

De wanhoop is nu echt nabij.

 

Wat kan ik nog meer doen?

 

Ik dacht zelf aan de injectoren reinigen of nakijken.

Hoe kan ik dit zelf doen?

 

Wie o wie heeft er nog ideeën

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt toch VAG-COM? Heb je al geprobeerd om daarmee uit te vinden waar je de oorzaak moet zoeken?

 

Als het stotteren regelmatig optreedt dan kun je real time de data van een kanaal laten plotten en bij een stotter kijken of er een dipje/afwijking te zien is in de grafiek. Op die manier scan je alle relevante kanalen dwz de kanalen die iets met luchtmassa/brandstof/turbodruk/ontsteking/lambdaregeling/... te maken hebben. (het is wel handig om dit met z'n tweeen te doen)

Als het af en toe optreedt dan kun je continu een kanaal loggen en bij een stotter even op de (muis)knop drukken om een marker te zetten - dat is prima alleen te doen. Offline kun je er dan bijv met Excel even een grafiekje van maken en kijken of er op het tijdstip van de marker iet geks te zien is. Elke rit pak je een ander relevant kanaal.

 

Het beste kun je steeds maar een kanaal tegelijk loggen om de sample rate zo hoog mogelijk te maken en daardoor de kans dat je het probleem 'vangt' zo groot mogelijk. Verder is het natuurlijk wel handig om zo constant mogelijk te rijden tenzij het stotteren alleen optreedt bij versnellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto meerdere malen uitgelezen, En alles lijkt goed turbodruk, LMM, lambda er zat een pingel op de derde cilinder maar na het tanken van 98 is dit verdwenen.

 

Dus visueel en met vag-com lijkt alles in orde.

 

Het stotteren is merkbaar tijdens het optrekken, Vanaf 2200 toeren tot ongeveer 4000 toeren.

Als ik vol gas optrek tot de 6500 toeren dan merk ik de hapering niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Chippen op maat kan best veel wegvlakken, heb dit met een vorige VW ook ervaren, liep veel vloeiender naar hoge toeren zonder dipjes/hikjes. Maar je loopt er al een tijdje mee te rommelen geloof ik, ik hoop dat je een goede oplossing vind.

 

Is er dan niet een mogelijkheid om het software na te kijken of daar geen fouten in zit?

Vraag ik mij wel meteen af hoe kan er een fout in de software komen, Maar ja ik kijk nergens meer van op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Dat heet inderdaad een combiklep bij een benzine motor, en zoals ik al zij die is helemaal schoon gemaakt en getest.

 

 

De auto tunen is ook niet echt goedkoop, En helemaal niet als er achteraf niks veranderd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jos doet niks met 1.8T's, zijn tip zal zijn: koop een diesel/tdi ;)

 

Fouten komen er niet vanzelf in de software, ook is er geen garantie dat de auto na de tuning deze storing niet (meer) heeft..

 

Ik zou gewoon even met JD bellen om daar eens een diagnose te laten doen, jouw frustratie omtrent dit probleem ligt nu zo enorm hoog..

 

Je mag ook een keer bij mij langs komen, misschien zien we samen wat... tevens zitten we dan erg dicht bij JD, mocht ik ook niks kunnen vinden kunnen we altijd nog ff naar JD rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Matthijs,

 

Thanks voor het aanbod dat ik langs mag komen.

Ik zal JD eens mailen voor een afspraak, Is wel een aardig stukje rijden, Maar dat heb ik er inmiddels wel voor over.

Misschien voorafgaand dat ik bij jou langs kom Matthijs.

 

Alvast bedankt

 

En hopend dat het probleem ooit eens opgelost wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag ondanks de regen toch de boel maar op druk gezet (zie andere topic)

Het probleem was snel gevonden.

Onder de inlaatspruitstuk loopt een slang met een bocht naar de andere kant van de auto.

Deze slang is voor de klep die de benzine dampen vrij laat (weet even niet hoe deze klep heet)

Na 8cm vanuit het blok wordt de slang onderbroken door een ventiel, Precies onder de klem waarmee de slang vast zit aan het ventiel was de slang gescheurd.

Dit heb ik nooit visueel kunnen zien, Maar met de druk erop hoorde ik hem meteen.

Slang iets ingekort en een test rit gemaakt, Alsof er 25pk meer in zit hij rijdt weer als een kanon heerlijk.

 

Maandag maar even een nieuw slangetje bestellen en vervangen.

 

Ik ben zo blij als een klein jongetje in een snoep winkel.

 

CASE CLOSED

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden