vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Hallo daar, Het stotteren is weer terug, Eigenlijk nooit helemaal weg geweest (iemand zou het niet gemerkt hebben maar ik wel) Maar sinds een week of twee is het stotteren echt merkbaar geworden, Ook voor de mede passagiers. Tot nu toe vervangen en nagekeken: DV getest (type van een TT) Alle vacuum slangen en ventielen vervangen Carter ontluchting buizen en hokeypuck vervangen Themperatuur sensor vervangen LMM vervangen Bougies en bobines vervangen N75 magneetklep vervangen Benzine filter vervangen Alle turbo slangen en luchtinlaatbuis gecheck op eventuele scheuren O ringen vervangen van de injectoren De wanhoop is nu echt nabij. Wat kan ik nog meer doen? Ik dacht zelf aan de injectoren reinigen of nakijken. Hoe kan ik dit zelf doen? Wie o wie heeft er nog ideeën Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwartepassat Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Je hebt toch VAG-COM? Heb je al geprobeerd om daarmee uit te vinden waar je de oorzaak moet zoeken? Als het stotteren regelmatig optreedt dan kun je real time de data van een kanaal laten plotten en bij een stotter kijken of er een dipje/afwijking te zien is in de grafiek. Op die manier scan je alle relevante kanalen dwz de kanalen die iets met luchtmassa/brandstof/turbodruk/ontsteking/lambdaregeling/... te maken hebben. (het is wel handig om dit met z'n tweeen te doen) Als het af en toe optreedt dan kun je continu een kanaal loggen en bij een stotter even op de (muis)knop drukken om een marker te zetten - dat is prima alleen te doen. Offline kun je er dan bijv met Excel even een grafiekje van maken en kijken of er op het tijdstip van de marker iet geks te zien is. Elke rit pak je een ander relevant kanaal. Het beste kun je steeds maar een kanaal tegelijk loggen om de sample rate zo hoog mogelijk te maken en daardoor de kans dat je het probleem 'vangt' zo groot mogelijk. Verder is het natuurlijk wel handig om zo constant mogelijk te rijden tenzij het stotteren alleen optreedt bij versnellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Ik heb de auto meerdere malen uitgelezen, En alles lijkt goed turbodruk, LMM, lambda er zat een pingel op de derde cilinder maar na het tanken van 98 is dit verdwenen. Dus visueel en met vag-com lijkt alles in orde. Het stotteren is merkbaar tijdens het optrekken, Vanaf 2200 toeren tot ongeveer 4000 toeren. Als ik vol gas optrek tot de 6500 toeren dan merk ik de hapering niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 gasklephuis? Probeer die eens inde basisstand te zetten (zijn volgens mij topics over). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 chippen op maat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 gasklephuis?Probeer die eens inde basisstand te zetten (zijn volgens mij topics over). Die miste ik dus in de lijst, Het gasklephuis is gereinigd en gecalibreerd. Dus dat is het ook niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 chippen op maat? Naar mijn idee lijdt dat niet tot de oplossing, of zie ik dat verkeerd??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Siebe75 Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Maakt de ecu zelf niet zo af en toe een foutje? Hij zou toch op de standaard chip goed moeten lopen als je geen technische wijzigingen hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 EGR? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 35iB4 Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Misschien ergens vals lucht ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 EGR? Heeft een benzine motor toch niet? Bedoel je soms de combiklep? Ook die is helemaal schoongemaakt en nagekeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Misschien ergens vals lucht ? Ik heb alle buizen en slangen nagekeken en de meeste zijn vervangen. Alles op druk zetten heb ik nog niet gedaan, Maar heb daar dan ook de spullen niet voor (compressor etc) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rvarkelen Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Chippen op maat kan best veel wegvlakken, heb dit met een vorige VW ook ervaren, liep veel vloeiender naar hoge toeren zonder dipjes/hikjes. Maar je loopt er al een tijdje mee te rommelen geloof ik, ik hoop dat je een goede oplossing vind. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Chippen op maat kan best veel wegvlakken, heb dit met een vorige VW ook ervaren, liep veel vloeiender naar hoge toeren zonder dipjes/hikjes. Maar je loopt er al een tijdje mee te rommelen geloof ik, ik hoop dat je een goede oplossing vind. Is er dan niet een mogelijkheid om het software na te kijken of daar geen fouten in zit? Vraag ik mij wel meteen af hoe kan er een fout in de software komen, Maar ja ik kijk nergens meer van op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 http://www.urotuning.com/shop/egr-valve-kombi-valve-b6-a4-b55-passat-18t-p-2485.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 http://www.urotuning.com/shop/egr-valve-kombi-valve-b6-a4-b55-passat-18t-p-2485.html Dat heet inderdaad een combiklep bij een benzine motor, en zoals ik al zij die is helemaal schoon gemaakt en getest. De auto tunen is ook niet echt goedkoop, En helemaal niet als er achteraf niks veranderd is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Probeer Jos_br. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 17 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Probeer Jos_br. Ik zal hem eens mailen of bellen, Kijken of hij nog tips heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2011 Jos doet niks met 1.8T's, zijn tip zal zijn: koop een diesel/tdi Fouten komen er niet vanzelf in de software, ook is er geen garantie dat de auto na de tuning deze storing niet (meer) heeft.. Ik zou gewoon even met JD bellen om daar eens een diagnose te laten doen, jouw frustratie omtrent dit probleem ligt nu zo enorm hoog.. Je mag ook een keer bij mij langs komen, misschien zien we samen wat... tevens zitten we dan erg dicht bij JD, mocht ik ook niks kunnen vinden kunnen we altijd nog ff naar JD rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 18 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2011 He Matthijs, Thanks voor het aanbod dat ik langs mag komen. Ik zal JD eens mailen voor een afspraak, Is wel een aardig stukje rijden, Maar dat heb ik er inmiddels wel voor over. Misschien voorafgaand dat ik bij jou langs kom Matthijs. Alvast bedankt En hopend dat het probleem ooit eens opgelost wordt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2011 Ach.. wat is in NL nu een grote afstand.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 19 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2011 Dat is waar, Ik ga eerst even alles onder druk zetten om te kijken of ik zelf nog iets kan vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 26 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2011 Vanmiddag ondanks de regen toch de boel maar op druk gezet (zie andere topic) Het probleem was snel gevonden. Onder de inlaatspruitstuk loopt een slang met een bocht naar de andere kant van de auto. Deze slang is voor de klep die de benzine dampen vrij laat (weet even niet hoe deze klep heet) Na 8cm vanuit het blok wordt de slang onderbroken door een ventiel, Precies onder de klem waarmee de slang vast zit aan het ventiel was de slang gescheurd. Dit heb ik nooit visueel kunnen zien, Maar met de druk erop hoorde ik hem meteen. Slang iets ingekort en een test rit gemaakt, Alsof er 25pk meer in zit hij rijdt weer als een kanon heerlijk. Maandag maar even een nieuw slangetje bestellen en vervangen. Ik ben zo blij als een klein jongetje in een snoep winkel. CASE CLOSED Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 26 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2011 toppie... fijn dat het weer in orde is, niets zo kl#te als een auto die niet goed rijd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 26 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2011 toppie... fijn dat het weer in orde is, niets zo kl#te als een auto die niet goed rijd! Inderdaad, Net naar mijn schoonmoeder maar wel met een omweg ik moest even genieten van een goed rijdende passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 26 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2011 ooh... ik rijd standaard om als ik naar mijn schoonmoeder moet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vwdimipassat
Hallo daar,
Het stotteren is weer terug, Eigenlijk nooit helemaal weg geweest (iemand zou het niet gemerkt hebben maar ik wel)
Maar sinds een week of twee is het stotteren echt merkbaar geworden, Ook voor de mede passagiers.
Tot nu toe vervangen en nagekeken:
DV getest (type van een TT)
Alle vacuum slangen en ventielen vervangen
Carter ontluchting buizen en hokeypuck vervangen
Themperatuur sensor vervangen
LMM vervangen
Bougies en bobines vervangen
N75 magneetklep vervangen
Benzine filter vervangen
Alle turbo slangen en luchtinlaatbuis gecheck op eventuele scheuren
O ringen vervangen van de injectoren
De wanhoop is nu echt nabij.
Wat kan ik nog meer doen?
Ik dacht zelf aan de injectoren reinigen of nakijken.
Hoe kan ik dit zelf doen?
Wie o wie heeft er nog ideeën
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten