Ga naar inhoud

zwartepassat

Members+
  • Aantal items

    45
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over zwartepassat

  • Verjaardag 02-09-1969

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam
  • Naam
    Hans

Overige

  • Vagcom
    311.2 + VDS Pro

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

zwartepassat's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedank voor je reactie Frank, het zou dus wel moeten kunnen zonder de pakkingen te beschadigen. Helaas zal ik toch wat moeten herstellen maar met de 3M pakking is dat vast geen probleem en deze is dus gewoon te koop bij Brezan. En laat ik dan ook maar gelijk de raamlikkers vervangen.
  2. Tenzij jij of de vorige eigenaar idd kit heeft gebruikt, dan krijg je dit niet normaal los. Ik heb bij mijn vorige 3bg alle panelen los gehad, en niet 1 keer problemen gehad. Hij is van de fabriek uit niet gekit, er zit een opgespoten foamrand als 'seal' en je moet echt een kanaal inrijden om water daarlangs te laten lopen. Of je moet die gaatjes dicht hebben zitten onderaan de deur. Dus maak je geen zorgen. Tja, ik heb in de loop van een aantal jaar ook alle 4 deuren om verschillende redenen open gehad maar mij lukte het niet de metalen plaat los te halen zonder de foamrand te beschadigen. Voor mij betekent het dat 3 deuren last hebben van lekkage, terwijl de gaatjes echt wel open zijn. Aangezien een deur zoveel lekt dat dat de vloerbedekking soms doorweekt is (ja het water komt echt via de deur) moet ik er binnenkort mee aan de gang en ik hoor graag van Frank hoe hij zorgt voor een waterdichte plaat als de verouderde foamrand deels op de andere kant is blijven plakken. Fai adviseert in zijn KB artikel How-To vervangen VAG OEM Pakking voor je Deur om er 3M pakking 08568 voor te gebruiken. Helaas kent de dealer dat niet, zij vervangen zonodig gewoon de metalen plaat (echt waar) dus het kost wat moeite om er aan te komen. Verder is dat niet een enkele lange strip maar zijn het stukjes van 60cm lang. De andere optie is een of andere kit. Met bijv siliconenkit zal het zeker waterdicht afsluiten maar als de plaat er dan nog weer eens af moet dan zal het niet meevallen.
  3. Vraagje aan Frank: Hoe zorg je ervoor dat het metalen paneel weer waterdicht afsluit nadat het los is geweest? Gebruik je kit oid, of lukt het je om het paneel eraf te halen zonder de rubber strip te beschadigen? (mij niet iig)
  4. Waarschijnlijk is je gasklep vuil. Bij mij bleef de motor zelfs niet eens meer lopen nadat de accu los was geweest. Als het goed is dan is het na een ritje wel weer een stuk beter want de ECU regelt het systeem bij. Het calibreren van de gasklep maakte bij mij geen enkel verschil, het schoonmaken van de gasklep dus wel. Schoonmaken kan je met remmenreiniger doen. Spuit op een doekje en niet direct in de klep anders kan het langs de as bij de elektronica naar binnen lopen! Het gaat erom dat de afzetting helemaal weg is, ook bij de as zodat de klep weer goed en soepel sluit. Daarna voor de zekerheid de gasklep even opnieuw calibreren.
  5. vermogenstestbank bij Speed Centre Geldermalsen inclusief Air/Fuel Ratio meting -> 85 euro incl BTW
  6. Ja heb ik ook gedaan, bij Speedcentre in Geldermalsen - zie evt log en filmpje. Het max vermogen volgens deze meting is 153pk en uit eerdere VAG-COM logjes weet ik dat daar bij mij een LMM waarde van 125 g/s bij hoort. Ben wel benieuwd naar jouw rollenbankuitdraai, vooral als je idd een ongechipte 150pk 1.8T hebt.
  7. Hee gefeliciteerd dat het lek boven water is, je hebt vast een fles champagne opengetrokken? Ik vroeg me nog af of de hoge LMM waarde voor een (ongechipte) 150pk motor die je in het verleden hebt gelogd te maken kan hebben met het lek. Stel dat de ECU regelt op turbodruk, door het lek onsnapt er lucht en is er dus meer lucht(massa) nodig om de gevraagde druk op te bouwen. Toch denk ik eerder dat de ECU regelt op luchtmassa en de turbodruk slechts monitored. Maar hoe kom je dan aan een LMM waarde die de experts hier (ben ik niet) verwachten bij een 170pk motor? Toch door chippen?
  8. Heb ik ook op die manier gedaan en is ook zoals Elsaw het beschrijft. Ik ben tot zo'n 0,9 bar gegaan, Elsaw zegt dat de druk niet hoger dan 0,5 bar mag zijn anders kan de motor beschadigd raken maar dat zou dus ook voor chippen gelden... Het filmpje wat ik ervan gemaakt heb kun je hier vinden: Druk-lek zoeken (valt ook te downloaden in origineel avi formaat met veel betere kwaliteit) De hulpstukken had je ook wel van mij kunnen lenen - ja dat is idd mosterd na de maaltijd De compressor had ik zelf ook geleend. Heb je ook een plug om de carterontluchting aansluiting af te doppen? Die staat niet op de foto. Hieronder zal ik even vertellen hoe het mij is vergaan, misschien heb je er nog wat aan. Door de vrij grote diameter en een druk van een bar komt er behoorlijk wat kracht op de stop te staan waardoor deze een aantal keer met een flinke knal uit de (aangeschroefde) rubber buis schoot. Een opstaand randje zou dat waarschijnlijk oplossen maar dat had ik niet. Met een stukje smal en dun dubbelzijdig tape tussen de plug en de buis en daarna aanschroeven bleef de plug wel op z'n plek. Vervolgens kwam er een hoop gesis bij de turbo vandaan. Dat bleek vals alarm te zijn want de ingangskant van de turbo is niet bedoeld voor overdruk en de aansluiting van de turboinlaatslang op de turbo bleek niet luchtdicht te zijn. Ook hier wat dun dubbelzijdig tape (tijdelijk!) op de aansluiting aangebracht, aanschroeven en daarna was het wel luchtdicht. Er bleek wat lucht te ontsnappen bij de injectoren en verder zag ik wat kleine belletjes op de randen van een slang alsof het rubber wat poreus was. Maar aangezien de turbo toch een flinke stofzuiger is waren deze lekjes niet de scheur of het lek wat ik hoopte te vinden. Verder had ik de gasklep met een touwtje in de open stand vastgezet maar dat vergeten weg te halen toen ik de motor weer ging starten. Dat komt dus neer op starten met plankgas en geloof me dat is slecht voor je hart en natuurlijk ook slecht voor de motor...
  9. Je hebt toch VAG-COM? Heb je al geprobeerd om daarmee uit te vinden waar je de oorzaak moet zoeken? Als het stotteren regelmatig optreedt dan kun je real time de data van een kanaal laten plotten en bij een stotter kijken of er een dipje/afwijking te zien is in de grafiek. Op die manier scan je alle relevante kanalen dwz de kanalen die iets met luchtmassa/brandstof/turbodruk/ontsteking/lambdaregeling/... te maken hebben. (het is wel handig om dit met z'n tweeen te doen) Als het af en toe optreedt dan kun je continu een kanaal loggen en bij een stotter even op de (muis)knop drukken om een marker te zetten - dat is prima alleen te doen. Offline kun je er dan bijv met Excel even een grafiekje van maken en kijken of er op het tijdstip van de marker iet geks te zien is. Elke rit pak je een ander relevant kanaal. Het beste kun je steeds maar een kanaal tegelijk loggen om de sample rate zo hoog mogelijk te maken en daardoor de kans dat je het probleem 'vangt' zo groot mogelijk. Verder is het natuurlijk wel handig om zo constant mogelijk te rijden tenzij het stotteren alleen optreedt bij versnellen.
  10. OK bedank, als de 3BG het niet heeft dan zal de 3B zeker geen WW voorruit hebben(?) Weet iemand hier het zeker? Probleem is dat ik de wegvallende GPS ontvangst pas twee keer heb gemerkt: zowel op de heenweg als op de terugweg van de vakantiebestemming en pas na vele uren rijden. Na uren onvoldoende GPS ontvangst uiteindelijk ontdekt dat, door de TT onder bij de voorruit te zetten - vooral niet in de houder - er dan meestal net voldoende GPS ontvangst was voor een (gammele) GPSfix.
  11. Niemand? Dit wil ik graag weten omdat mijn nieuwe TomTom (GO 950) soms helemaal geen GPS ontvangst meer heeft. Als mijn Passat dus geen ww glas heeft dan kunnen ze bijTomtom me daar niet mee afschepen. Mijn oude TT (ONE v2) had trouwens nooit problemen met de GPS ontvangst. Had ik deze maar nooit ingeleverd voor korting op een nieuwe BVD voor de info!
  12. Auto : Passat 3B 1.8T Transm. : 5 Versn. handgeschakeld Motorcode: AEB Bouwjaar : 1998 Km.stand : ongeveer 230000 Tuning : Nog niet Meting: Speedcentre, 4e versnelling
  13. Vraagje: Wie weet of mijn 3B uit 1998 (highline) wel of geen warmtewerende voorruit heeft? Of kun je het ergens aan herkennnen?
  14. Bedankt voor je reactie DM! Helaas geeft deze vermogensmeting (mij) nog steeds geen uitsluitsel of de motor nu wel of niet goed is... Aan de ene kant komt het maximale vermogen en het koppel (redelijk) overeen met wat het moet zijn waardoor de motor in eerste instantie als OK beoordeeld was. Aan de andere kant is het koppel inderdaad aanzienlijk lager bij lagere toerentallen terwijl het volgens de specificatie daar juist maximaal zou moeten zijn. Jaap van Speedcentre was heel verbaasd toen hij hoorde dat het max koppel al bij 1750rpm bereikt zou moeten worden, dat kon hij zich moeilijk voorstellen bij een benzinemotor. Als referentie vond hij nog een andere vermogensrun van een stock 1.8T en die liet ook een lager koppel bij lagere toeren zien. Je zegt dat het lagere koppel bij lage toerentallen de oorzaak kan zijn van de relatief lange logtijden van de runs. Maar... de klok begint pas te lopen vanaf 3800 toeren en dan is het maximale koppel al lang beschikbaar, dus dat verklaart dan toch niet de lange logtijden? Als het koppel inderdaad veel hoger moet zijn bij lage toerentallen, dan kan ik alleen een te zwaar draaiende turbo als oorzaak bedenken. Eerder heb ik al eens met een vinger een zwieper aan het turbinewiel gegeven en het viel me toen op dat hij maar zo'n halve omwenteling draaide. Zou het turbinewiel (ook zonder oliedruk) soepeler moeten draaien?
  15. Eerlijk gezegd snap ik het waarom van de vragen niet helemaal maar dit zijn de antwoorden: zie mijn tweede post in dit topic, 85 euro incl BTW en incl uitlaatgasmeting, nee tot nu toe '95 maar de eerstvolgende tankbeurt wel '98 om te kijken hoeveel verschil dat maakt DM, wat vind jij van het resultaat van de meting?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden