Ga naar inhoud
  • 0

2m Vliegwiel


SerkanOzturk

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Passat 3c uit 2005 juli 103KW en kom uit Rotterdam.

Passat heb ik sinds 2010 oktober. In het begin had ik problemen met starten, is inmiddels opgelost maar hoe..

De volgende onderdelen zijn reeds vervangen: Tandenpomp, EGR-klep, 4 x gloeibougies, gloeirelais en de pompverstuivers zijn opgestuurd naar een dieselfabrikaat om te testen.. Deze waren nog in een goede staat. Auto heeft ook een nieuwe software update gehad.

 

Het volgende probleem heb ik nog en de dealer heeft niet kunnen vinden waardoor.

Bij starten draait de motor af en toe heel raar..

Bij rijden voelt het net zo aan dat er iets mankeert aan het onderstel, laten controleren geen defecte onderstel.

Af en toe voel ik dat de auto trilt!!

Heeft iemand soort gelijke probelem?

Hoe kan je achterhalen of je 2m vliegwiel nog goed is, zou dit ook hierdoor kunnen komen?

 

Serkan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgelopen week is de brandstofpomp in de tank vervangen.. Auto sloeg uit op snelweg..

Inmiddels ben ik een aantal maanden verder maar het trillen is nog steeds niet verholpen..

Zoals ik hierboven heb beschreven lijkt net of er iets in het onderstel defect of niet goed is.. Trilling voel je op je gaspedaal en ook als je op chaffeurstoel zit.

De auto houdt ook af en toe in, bij stilstand wegrijden voordat ik naar twee schakel houdt de motor 1s vast en krijg daarne weer vermogen..

Inmiddels verschillende garages en VW dealers geweest, uitlezen en geen storingen!!!

 

Heeft iemand soortgelijke problemen gehad.. Of iemand met een oplossing svp.. Want ik wordt er gek van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heeft de auto lang stil gestaan toen jij hem gekocht had?

 

Ik had soortgelijke problemen, bij mij was het 2m vliegwiel kapot, maar ook de turbo verroest!

 

Bij kapot 2m vliegwiel hoor je een rammel in de motor als deze stationair staat te draaien (dus niet in versnelling)

 

het vliegwiel is toen vervangen, turbo schoongemaakt en de egr klep afgedopt.. daarna nu 60k verder niet meer teruggekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
alu plaatje tussen de egr, zodat deze niets meer doet.

vliegwiel is geloof ik ongeveer 1200 euries...

 

Deze wordt bij mij as maandag vervangen en het is een bekende van hier :mrgreen: die dit klusje gaat klaren.

 

alweer ?? :shock: hoeveel km, heeft ie er nou ingezeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ ATS Sorry.... :embarassed: maar heb je ook gezegd dat het vrijwillig is :mrgreen:

 

@ Wheeler Ja, laten we daar maar over ophouden :angry: zit er nu 46000km in en volgens de toppers toen, kon hij nog wel mee :x niet dus.

 

Maar we(ATS) gaan wel even een dagje richting Dieverbrug, nu moet je toch weten wie daar zit... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sow.. zeg.. de mijne zit er na bezoekje dieverbrug voor hetzelfde... nu 45k in... dus moet alweer een afspraak gaan maken :shock:

 

Neeeeeeeeee zo erg is het niet. Toen ze bij mij de boel los hadden bij 93000km, heb ik nog wel gevraagd of deze niet gelijk vervangen moet worden(2massa). NEEEEEE was niet nodig alleen de platen moeten vervangen worden. Oké, dacht ik!. Nog 1x stiekem tijdens een gesprek geopperd of het echt niet nodig was, nee! voelde allemaal nog goed.

 

Bij mijn oude passat TDI uit Juni 2000(verkocht aan vrienden) zit nog steeds de eerste in en heeft nu 320000km op de klok, dus het kan wel goed zijn, een product van vw. :lol:

 

@ ATS tot maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden