Ga naar inhoud
  • 0

Terugroepactie staafbobines


longfellow

Vraag

Op verschillende Volkswagens zowel Golf als Passat is een terugroepactie van toepassing die betrekking heeft op de staafbobines, de uitvoering van de actie wordt onder garantie afgewikkeld.

Voor verdere informatie neem contact op met een Volkswagen dealer die kan je vertellen of jouw auto ook onder die actie valt

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Een staafbobine is één bobine die de ontsteking voor één cilinder verzorgt en wordt aangestuurd door de MRA, er zitten dus op een 4 cilinder motor ook 4 bobines, en op de vraag of het kosteloos is dat klopt je betaald er niets voor.

De 3c passat valt inderdaad ook onder de actie dat klopt.

Mochten er verder vragen zijn over garantiekwesties dan wil ik ze met plezier beantwoorden, het kan echter wel even duren voor je antwoordt krijgt, ik heb een druk bestaan, maar ik probeer iedere week even op de site te kijken.

Hartelijke groet

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb (6) nieuwe exemplaren gekregen. Er moesten nog wat punten worden uitgevoerd, maar nu heeft een of andere sukkel van de garage met een velg tegen een stoep gezeten...Dat was 'gelukkig' een velg die al wal plekjes had, maar nu is 't echt raak. Ben benieuwd of dat dit wordt opgelost, want dat wordt natuurlijk welles-nietes... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag de bij de VW-dealer in Sliedrecht langsgeweest om te informeren of mijn Passat in de "prijzen viel". Halfuurtje moeten wachten (ik had immers geen afspraak) en alle vier de bobines zijn onder garantie vervangen.

 

Ter info: Passat. 3BG, 1.8 Turbo, bj 2001.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb op het vwforum gelezen dat het om de volgende modellen en motoren gaat.

 

- Passat 3C, Golf 1K (MK5), Eos 1F - 2.0l TFSI 147kW + 169kW

- Beetle 1Y, Beetle 1C, Golf(MK4)+Bora 1J , Passat 3B(G), Polo 9N - 1.8TMPI (turbomotor), 2.0MPI (2 liter blok)

- Eos 1F, Golf(MK4), Golf(MK5), Passat 3B(G), Transporter 7H, Touareg 7L, Touareg 7J - 3.2MPI (V6) 162kW, 173kW, 177kW, 184kW

- Passat 3C, Touareg 7L - 3.2L FSI, 3.6L FSI 184kW, 206kW

- Phaeton 3D, Touareg 7L - 4.2L MPI (V8) 228kW, 246kW

- Passat 3B(G), Phaeton 3D, Touareg 7L - 4.0L MPI (W8) 202kW, 6.0L MPI (W12) 309kW, 331kW

 

Heb je zo'n auto + motor erin, kan je langs de dealer gaan om je penbobine's te laten controleren. Vallen ze buiten de gegeven onderdeelnummers worden deze onder garantie vervangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even bij de dealer geweest voor kontrole van de staafbobines.

Nu zitten er 2 goede staafbobines in en de andere 6 worden vervangen. :D

Natuurlijk hebben ze die niet op voorraad, dus weer een nieuwe afspraak.

Ondanks dat de auto grijs is en niet bij de NL-dealer in onderhoud is, worden ze toch vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi net naar de dealer geweest en afspraak gemaakt om te kijken of de staaf bobine,s vervangen moeten worden. Dit gebeurt as vrijdag en dit zou onder garantie(terugroep actie) vallen :D Ik houd jullie op de hoogte.

 

Groet Rein

 

Edit JStruijk: Even post van Rein naar dit topic verplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor wat andere zaakjes gebeld met de dealer en gelijk gevraagd naar de terugroepactie tav de bobines. Krijg je de vraag: "Hoe kom je daarbij?". Antwoord: "Stond op een VW forum." Reactie:"Je moet niet alles geloven wat er staat!".

Toch vriendelijk gevraagd of hij wil checken of dit bij mijn motor ook van toepassing is, ik heb 2.0 TFSI uit 2008. Volgens deze dealer niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor wat andere zaakjes gebeld met de dealer en gelijk gevraagd naar de terugroepactie tav de bobines. Krijg je de vraag: "Hoe kom je daarbij?". Antwoord: "Stond op een VW forum." Reactie:"Je moet niet alles geloven wat er staat!".

Toch vriendelijk gevraagd of hij wil checken of dit bij mijn motor ook van toepassing is, ik heb 2.0 TFSI uit 2008. Volgens deze dealer niets aan de hand.

 

Zeg maar tegen die stealer dat klanten van Pon zelfs zijn GEBELD voor deze actie. Zou Pon 'm dan verzonnen hebben... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de auto naar de dealer in Heerde gebracht en er zitten 5 nieuwe bobine,s in :D

3 vielen dus niet in het rijtje serie nr dat vervangen moest worden. Een uurtje werk hebben ze nodig gehad en inderdaad GEEN rekening viel onder garantie/coulance of wat dan ook.

Groet Rein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na startproblemen te hebben met mijn 3BG ben ik naar de stealer geweest,

Ik kwam ook in aanmerking voor de terugroepactie en 4 nieuwe bobine's.

Ik rijd een VW Passat 3BG Variant uit 2003 met een 2.0 20v benzine motor,

Bij de dealer in Koog aan de Zaan vertelde ze me wel iets meer.

Alle bobine's hebben een letterindicatie.

Sommige beginnen met een A, B, C, D, E, etc....

 

Volgens deze monteur zouden de bobine's met een D letter de probleemgevallen zijn.

Misschien dat iemand anders dit ook heeft en dat kan bevestigen door langs de dealer te gaan.

 

Ik heb Vdub gemaild met het idee om in de KB in het forum een kopje terugroepacties te maken.

VW doet hier natuurlijk redelijk geheim over maar als je er 1 hebt, post hem dan en dan kunnen anderen hier van profiteren.

Scheelt toch weer een emmer met muntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden