Ga naar inhoud
  • 0

Weinig heldere koplampverlichting


Septunus

Vraag

Geruime tijd heb ik een 3C 2.0 TDI met DSG (Sportline) uitvoering (2e hands gekocht). Een punt is dat ik eigenlijk nooit kapot ben geweest van de lichtopbrengst van de halogeen verlichting op de passat. Na de laatste APK is de bundel weer eens bijgesteld (Bosch Car Service) en heb ik voor mijn gevoel nog minder effectieve lichtbundel. Bij groot licht s het erg goed. Het verschil tussen dim en groot licht is volgens mij veel te groot nu. Ik heb dus altijd al wel het gevoel gehad dat de halogeen verlichting niet zo;n geweldige bundel geeft. Mijn golf V hiervoor vond ik stukken beter (die heb ik nieuw geleasd en 120000 km mee gereden).

 

Ik ben nu van plan om aftersales xenon in te laten bouwen (auto is van voor 10-2005), maar ik kwam op een ander forum eens tegen (was voor een merc.) dat de koplamp units ook nog wel eens zwart wllen worden bij hoge kilometrages (denk daarbij aan 400k-500k). Mijn gevoel zegt dat dat met een auto van 5 jaar (en 230k) nog niet zo ernstig kan en mag zijn. Maar ik wilde toch beroep doen op de passat kenners. Twee vraagjes heb ik hierbij:

 

1. Is het aannemelijk dat de koplampunit slijt/verkleurd met vermnderd lichtopbrengst als gevolg?

2. Kan de koplamp unit dan worden gereinigd of moet deze bij ernstige aanslag worden vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dank. Ik twijvel op zich al niet aan de nut van Xenon. Zal ze eerst gaan (laten) installeren. Mocht ik er nog niet tevreden over zijn dan zal schoonmaken nog een laatste middel kunnen zijn.

 

Zou dan zien of je ergens in een Passat met Xenon kunt proefrijden om te vergelijken, alvorens te gaan investeren.

Je mag gerust een stukkie met de mijne rijden. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een punt is dat ik eigenlijk nooit kapot ben geweest van de lichtopbrengst van de halogeen verlichting op de passat. Na de laatste APK is de bundel weer eens bijgesteld (Bosch Car Service) en heb ik voor mijn gevoel nog minder effectieve lichtbundel. Bij groot licht s het erg goed. Het verschil tussen dim en groot licht is volgens mij veel te groot nu.

 

 

Hier nog iemand die niet tevreden is over de halogeen dimlichten in een 3C. Ik vind de lichtopbrengst ook zeer matig!

Een H7 lamp met een hoger wattage (bijv 100W) zou het daardoor niet beter worden? Of worden de lichtunits dan te heet?

 

Iemand die daar iets over weet / kan vertellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu kunnen goede halogeenpitten ook een rol spelen in de lichtopbrengst.

Bij de A4 van de vrouw was de lichtopbrengst ook lauwtjes, heb er toen Philips extreme ingezet.

Ongelofelijk, wat een verschil!

 

Moet je bij Xenon geen koplampsproeiers monteren? (APK etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1. Is het aannemelijk dat de koplampunit slijt/verkleurd met vermnderd lichtopbrengst als gevolg?

2. Kan de koplamp unit dan worden gereinigd of moet deze bij ernstige aanslag worden vervangen?

 

 

je kan ook dit doe???

 

boodschappen lijstje

[*]waterproef schuurpapier korrel 400

[*]waterproef schuurpapier korrel 600

[*]waterproef schuurpapier korrel 800

[*]waterproef schuurpapier korrel 1000

[*]waterproef schuurpapier korrel 1200

[*]Diadeem allesreiniger

[*]Meguiar's Headlight & Clear Plastic Restoration Kit

[*]Meguiar's SwirlX

 

En het resultaat mag er zijn'. glas helder!

kostte veel tijd. maar dan heb je wel wat.

en dan X-tremeVision erin H7, 12 V, 55 W en dan je koplamp op nieuwafstellen.

post-13179-1423825466,7025_thumb.jpg

post-13179-1423825467,1087_thumb.jpg

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
korrel 400? dan krijg je wel krassen hoor.. ik zou evt eindigen met max 1200 of alleen met 2500 of 2000 doen..

 

 

 

hoi Vdub dit bedoel

 

ik heb zo gedaan hij is echt kras vrij hoor :mrgreen:

post-13179-1423825467,3431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een punt is dat ik eigenlijk nooit kapot ben geweest van de lichtopbrengst van de halogeen verlichting op de passat. Na de laatste APK is de bundel weer eens bijgesteld (Bosch Car Service) en heb ik voor mijn gevoel nog minder effectieve lichtbundel. Bij groot licht s het erg goed. Het verschil tussen dim en groot licht is volgens mij veel te groot nu.

 

 

Hier nog iemand die niet tevreden is over de halogeen dimlichten in een 3C. Ik vind de lichtopbrengst ook zeer matig!

Een H7 lamp met een hoger wattage (bijv 100W) zou het daardoor niet beter worden? Of worden de lichtunits dan te heet?

 

Iemand die daar iets over weet / kan vertellen??

 

 

Echt niemand??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou geen 100w nemen.

Ten eerste heb je kans dat de canbus een verkeerde spanning meet en de lampen uit zet.

Ten tweede wordt dit warmer dan normaal.

Neem dan een after market xenon setje.

 

 

Bouwjaar 2008

 

Mss maar eens bij phillips kijken, extreme plus ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was zelf ook niet echt kapot van de lichtopbrengst van de H7 koplampen met lens zoals die in 3C zijn gemonteerd, heb sinds enkele weken de Philips nigthguide gemonteerd en ben daar tot nu toe zeer tevreden over, het lichtbeeld is een stuk witter en scherper afgetekend op het wegdek. Redelijk alternatief voor de Xenon maar zal dit natuurlijk nimmer kunnen evenaren, maar ja smaken blijven verschillen.

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ook niet, heb nu Osram Nightbreaker maar dan nog heeft bijv. de skoda fabia van m'n vriendin veel meer licht.

A.s. maandag monteert guy after market xenon 4300k van Pilot bij mij en vertel graag mijn bevinding....

 

Ik kies bewust voor 4300k omdat ik 6000k te blauw vind voor de 3c en een beetje sjonnie-achtig (sorry voor degenen die het wel mooi vinden...) 5000k (is geloof ik eigenlikj 4800k is wat de nieuwe audi's hebben).

 

Mijn vader heeft 4300k in zijn octavia 2 en dat vind ik een elegante kleur en is bovendien ook een OEM kleur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De voltage op de plus van m,n dimlicht is 11,7 volt, hoe is deze spanning te verhogen?

Ik heb sinds een maand een vw passat 2.o tdi,  automaat , ik vind het een fijne auto maar de dimlichten zijn slecht dus ging ik na vernieuwen van de H7 lampen, waardoor het niet verbeterde de spanning meten, die zoals ik vermelde maar 11,7 v is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden