Ga naar inhoud
  • 0

UpDATE Pag 2 Stond weer zonder accu, :angry:


Marcel van Es

Vraag

Hoi

Stond weer zonder accu. Had nu de auto in de ochtend nog gebruikt, om boodschapen te doen de volgende morgen deed die het al niet meer, heb toe even mijn frustaties even aan de kant gegooit door even een liedje te zingen begrijp je zeker wel :angry:

Ik heb het al eens gehad dat mijn nieuwe accu al leeg staat binnen 2 dagen als de auto niet gebruikt wordt, is echt een drama wordt er niet goed van.

Er is toen gezegt om je zekeringen na te kijken om te weten waar je, en in welke richting je dan zoeken moet.

Heb het met de monteur besproken, maar geeft te kennen dat hij daar te weinig tijd voor hebt.

 

Mijn vraag aan jullie is, wie kan mij uit de brand helpen hiermee, als ik er mee naar de Stealer gaat, dan begrijp je het zeker wel, als je afrekenen moet.

 

Je hoeft het zeker niet voor niets te doen ik wordt er echt helemaal lijp van, mag voor mijn deur maar wil ook zeker naar je toe komen, ben berijd tot zelf in groningen naar je toe te komen als het maar wordt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Marcel,

Vervelend dat het je nu weer moet overkomen.

Een pasklaar antwoord heb ik helaas niet voor je.

Echter heb ik een soortgelijk probleem gehad met de Punto van mijn vriendin.

Ik had hier toen een niet standaard radio ingezet. Tevens had ik een bluetooth carkit gemonteerd.

Echter op de een of andere manier (ik heb ik verscheidende ingebouwd inmiddels) bleef er continue stroom op de carkit staat welke dan ook de accu steeds leegtrok. Schijnbaar vondt het systeem van de Fiat dat niet zo grappig.

Misschien dat je eens moet gaan zoeken bij dit soort apparaten. Weet natuurlijk niet wat je allemaal wel of niet hebt ingebouwd.

Mogelijk dat je ze eens kunt ontkoppelen ??

Succes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi

Heb nu zo ongeveer 2 á 3 jaar last hiervan, daarvoor nooit nergens last van gehad.

Altijd maakte niet uit wanneer ik de sleutel er in deed omdraaien en lopen.

Nu heb ik het probleem van zal die aanslaan of is die leeg, en dat is geen pretje.

Heb de passat nu zo'n 7 jaar in mijn bezit, alles wat er op gemonteerd is, wat met stroom te maken heeft is oem. op de remlichtmod & Bi-xenon koplampen en xenon- mistlampen na. Het lijkt me sterk dat ie daarop leeg getrokken wordt maar wie weet, de achteruit kijk camera is niet aan gesloten ivm geen dietz module, dus die kan het niet zijn. De automatische start op afstand zat er in toen ik de passat kocht, en hebt daar nooit geen problemen mee gehad, de parrot blutooth daar heb ik wel eens trammelant mee, dat kasje van de parrot lag op de zekeringen kast die heb ik netjes met tyrips vast gezet, en dat is nu ook verholpen, nu is het wel zo ik kan niets door meten ik ben totaal niet technische op dat gebied, ik heb ook geen ampére meter, om dat eventueel na te kunnen kijken.

dus ja dat is klote.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Marcel! ik heb dezelfde shit gehad. iedere keer was die accu na no-time leeg.

 

Stealer wilde idd kijken , maar met de mededeling ""we moeten gaan zoeken want je hebt een stroomlek"".

ik zei toen ""als je weet wat het is mag je het maken, als je het niet weet wil ik een nieuwe accu""

 

en wat denk je? een nieuwe accu :lol:

 

enfin, binnen 1 jaar weer kapot en jahoor, accu viel binnen de garantie dus stealer weer een nieuwe er in gezet.

dit hebben ze 4 jaar volgehouden zonder tijd te spenderen aan het zoeken van de problemen.

ik kreeg ook iedere keer te horen, en dat maakt mij dus echt giftig : ""miscchien "" , "waarschijnlijk"", "we denk dat"" etc..

 

stealer vroeg zich niet eens meer af waarom ik iedere keer een accu moest hebben. :) ze ruilde gewoon de kapotte met de nieuwe met inachtname van de 1-jaars garantie. (let dus op: je hebt sowieso 1 jaar garantie bij de stealer op de accu als je em erin laat zetten.kostte een paar cente meer maar ik had ieder jaar een nieuwe accu) .

 

dus 4 jaar lang ieder jaar een nieuwe accu. :D na de laatste keer begonnen ze zich af te vragen op de accu misschien te klein was . dus weer een grotere accu erin. :lol:

 

1 ding doe ik altijd omstreeks november: ik laat de accu altijd even doormeten. Ik moet zeggen dat ik nu 1 1/2 jaar met dezelfde accu doe zonder problemen. vreemd heh?

 

Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hang er eens een ampere meter tussen je minpool van je accu en je -pool kabel.

Dan kun je meten hoeveel lekstroom je dan hebt.

Elimeneren van eventuele bronnen kun je doen door elke keer een zekering te trekken en te kijken of de waarde daalt.

Weet je ongeveer waar je moet zoeken.

Dat die dealer wokkels dat niet weten...........onverstelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hang er eens een ampere meter tussen je minpool van je accu en je -pool kabel.

Dan kun je meten hoeveel lekstroom je dan hebt.

Elimeneren van eventuele bronnen kun je doen door elke keer een zekering te trekken en te kijken of de waarde daalt.

Weet je ongeveer waar je moet zoeken.

Dat die dealer wokkels dat niet weten...........onverstelbaar.

 

kijk! dat klinkt als een begin. :thumb: ja! bizar heh dat die stealer dat niet weet.

Ik wil ook niet alle stealers over 1 kam scheren, maar dat was mijn (accu)ervaring.

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let wel ff op wat de max stroom is die je metertje kan trekken.

De standaard moekiefoekie metertjes hebben meestal een lage stroom waarde.

 

En zorg dat je meter gelijk stroom meet, want anders zul je ook niet veel zien.

 

Wat ik vaker tegen kom bij dit soort problemen zijn lampjes die blijven branden in bijv. bagage ruimte, in deuren, dashbord enz enz

Dit is dan moet ik zeggen wel vaak bij andere merken dan VW maar toch iets om in je achterhoofd te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik stond afgelopen vrijdag met een lege accu 1,5 uur op de anwb gewacht :evil: en die heeft toen mijn accu doorgemeten accu was goed maar de dynamo gaaf maar 13,4 volt af aan de accu, en volgens de anwb moet dat zo rond de 13,8 zijn, dat betekend dat de dynamo niet helemaal joffel is.maar zolang die het nog doet ga ik die niet vervangen , ost effe bij de dealer 475,- incl inbouwen.. :shock:

 

Misschien is jouw dynamo ook niet zo joffel meer ,die dan je accu niet helemaal oplaad, door kleine stukjes te rijden laad je accu ook niet optimaal op, ook kunnen ze zien of je ergens een lek hebt, weet niet of je lid bent van de anwb. Maar dit is misschien een idee om zo alles effe te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook ik stond afgelopen vrijdag met een lege accu 1,5 uur op de anwb gewacht :evil: en die heeft toen mijn accu doorgemeten accu was goed maar de dynamo gaaf maar 13,4 volt af aan de accu, en volgens de anwb moet dat zo rond de 13,8 zijn, dat betekend dat de dynamo niet helemaal joffel is.maar zolang die het nog doet ga ik die niet vervangen , ost effe bij de dealer 475,- incl inbouwen.. :shock:

 

Misschien is jouw dynamo ook niet zo joffel meer ,die dan je accu niet helemaal oplaad, door kleine stukjes te rijden laad je accu ook niet optimaal op, ook kunnen ze zien of je ergens een lek hebt, weet niet of je lid bent van de anwb. Maar dit is misschien een idee om zo alles effe te controleren.

 

Hoi Alain

Je weet toch dat je niet bij de stealer moet zijn voor spullen maar op ebay.de

Bv. deze http://cgi.ebay.de/LICHTMASCHINE-VW-Pas ... 5101456127

Voor die paar centen kan jij toch geen armoe lijden.

Ik wel

Ik ben bij de concurent die heeft dit ook wel eens gezegd dat de dynamo de boos doener zal zijn toen die niet starte, toen ze de auto 1maal aan de praat hadden, ging die ook de dynamo nameten, er mankeert altijd wel wat aan een dynamo van 10 jaar oud, maar was nog genoeg om de accu te voorzien van stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Marcel! ik heb dezelfde shit gehad. iedere keer was die accu na no-time leeg.

 

Stealer wilde idd kijken , maar met de mededeling ""we moeten gaan zoeken want je hebt een stroomlek"".

ik zei toen ""als je weet wat het is mag je het maken, als je het niet weet wil ik een nieuwe accu""

 

en wat denk je? een nieuwe accu :lol:

 

enfin, binnen 1 jaar weer kapot en jahoor, accu viel binnen de garantie dus stealer weer een nieuwe er in gezet.

dit hebben ze 4 jaar volgehouden zonder tijd te spenderen aan het zoeken van de problemen.

ik kreeg ook iedere keer te horen, en dat maakt mij dus echt giftig : ""miscchien "" , "waarschijnlijk"", "we denk dat"" etc..

 

stealer vroeg zich niet eens meer af waarom ik iedere keer een accu moest hebben. :) ze ruilde gewoon de kapotte met de nieuwe met inachtname van de 1-jaars garantie. (let dus op: je hebt sowieso 1 jaar garantie bij de stealer op de accu als je em erin laat zetten.kostte een paar cente meer maar ik had ieder jaar een nieuwe accu) .

 

dus 4 jaar lang ieder jaar een nieuwe accu. :D na de laatste keer begonnen ze zich af te vragen op de accu misschien te klein was . dus weer een grotere accu erin. :lol:

 

1 ding doe ik altijd omstreeks november: ik laat de accu altijd even doormeten. Ik moet zeggen dat ik nu 1 1/2 jaar met dezelfde accu doe zonder problemen. vreemd heh?

 

Raymond

 

Hoi Raymond

Dit is ook mijn 3é accu al maar ik ben het gewoon zat, ik hoef niet zo nodig een nieuwe accu, heb veel liever dat ie een jaar of 5 mee gaat, dan iedere keer naar de accuboer te gaan.

Misschien is het de dynamo wel maar daar twijffel ik wel aan.Ik rijd er geen afstanden meer mee maar toch genoeg om de accu te vullen denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook ik stond afgelopen vrijdag met een lege accu 1,5 uur op de anwb gewacht :evil: en die heeft toen mijn accu doorgemeten accu was goed maar de dynamo gaaf maar 13,4 volt af aan de accu, en volgens de anwb moet dat zo rond de 13,8 zijn, dat betekend dat de dynamo niet helemaal joffel is.maar zolang die het nog doet ga ik die niet vervangen , ost effe bij de dealer 475,- incl inbouwen.. :shock:

 

Misschien is jouw dynamo ook niet zo joffel meer ,die dan je accu niet helemaal oplaad, door kleine stukjes te rijden laad je accu ook niet optimaal op, ook kunnen ze zien of je ergens een lek hebt, weet niet of je lid bent van de anwb. Maar dit is misschien een idee om zo alles effe te controleren.

 

Hoi Alain

Ik ben bij de concurent die heeft dit ook wel eens gezegd dat de dynamo de boos doener zal zijn toen die niet starte, toen ze de auto 1maal aan de praat hadden, ging die ook de dynamo nameten, er mankeert altijd wel wat aan een dynamo van 10 jaar oud, maar was nog genoeg om de accu te voorzien van stroom.

 

 

wat is genoeg, 13.8 of 13.4 of nog minder, als die richiting de 12 gaat dan sta je straks helemaal stil , kan zomaar gebeuren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
meestal is het alarmsysteem de boosdoener..kun je em ook NIET op het alarm zetten? bij door met de org AB de auto af te sluiten?

 

Hoi Matthijs

Het oem alarm is bij mij verwijderd, en kan dus niet de auto met de ab op het alarm, of ermee op slot zetten, je weet dat ik het uitgebreide alarm hebt, met tal van mogelijkheden.

Dit alarm is nagekeken dit alarm verbruikt nog niet eens 0.04 ampére, hiermee kan je onmogelijk de accu mee leeg trekken. is bevestigd door Routmobile die de accu en het alarm heeft nagekeken, Ik heb dat nog ergens op een lichtblauw briefje staan de gegevens die hij destijds gecontroleerd heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt de Passat al 7 jaar. Is er al eens een nieuwe accu in gezet? Dat zou mijn eertse stap zijn als je niet wil/kan meten. Helemaal met deze lage temperaturen, dan bevat een accu gewoon minder energie. Dit gecombineerd met de normale afname van de capaciteit door veroudering kan het gecombineerde 'verlies' wel eens genoeg zijn om de auto niet meer te kunnen starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt de Passat al 7 jaar. Is er al eens een nieuwe accu in gezet? Dat zou mijn eertse stap zijn als je niet wil/kan meten. Helemaal met deze lage temperaturen, dan bevat een accu gewoon minder energie. Dit gecombineerd met de normale afname van de capaciteit door veroudering kan het gecombineerde 'verlies' wel eens genoeg zijn om de auto niet meer te kunnen starten.

 

Hoi

Dit is de 3é nieuwe accu en hopelijk ook de laatste'. :cry:

Dan deed die het weer een tijdje maar zo gauw de auto een paar dagen stil stond was ook de nieuwe accu leeg, ik heb er geen verstamd van vind ik best wel klote, als je dan afhankelijk ben van een ander.

Maandag 17 jan heb ik weer een afspraak staan hoop dat ie hem even kan na kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon eens eerst gaan meten zoals omschreven en als daar niks uit naar voren komt verder hulp in vragen.

Want nu blijft iedereen je goede raad geven die alle kanten uit gaat terwijl je waarschijnlijk al een helehoop dingen kunt uitsluiten als je gewoon meet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Heren

Stond de afgelopen 3 dagen iedere dag zonder accu, vanmiddag maar eens naar de accuboer geweest, ik heb verteld dat de laatste keer dat ik bij julie was, omstreeks 2 jaar geleden heeft Bert de accu uitgelezen, omdat er toen uit de meting bleek dat mijn dynamo te weinig stroom levert naar de accu, ik heb een andere dynamo er op laten zetten 1 die bijna 14 amperé levert, maar nog staat ik als het koud is met een lege accu. lekstroom wat ik dacht dat het was is het niet.

Ze hebben de auto opnieuw met een nog betere test apparatuur uitgelezen die ook zegt of je lekstroom hebt de Dynamo levert 13.99 naar de accu en dat is te weinig, voor deze accu!

Ik zeg hoe kan dat nou, Hij zegt deze accu krijgt te weinig stroom gelevert van de dynamo, omdat de dynamo gewoon weg niet meer kan geven, in die 2 jaar loopt de accu gewoon leeg tot die het niet meer doet, de accu moet minimaal 640 En hebben om je auto te laten starten er zit nu 405 En, in en dat is veel ste weinig daar start uw auto echt niet op, ik zeg dat volgens Routmobiel de accu overleden is, hij zegt dat dat ook zo is, maar dat komt doordat de dynamo niet de amperé geeft die die zou moeten geven voor deze accu. U zou het kunnen proberen met een tracy accu, deze hadden ze niet meer op voorraad we zijn met de ANWB in gesprek omdat net als bij u en duizende andere het zelfde probleem hebben, uw dynamo moet voor deze kalsium accu minimaal 14.50 amp geven, als u een gel accu zou hebben, zou het wel goed zijn maar nog niet optimaal. Maar er zit wel een behoorlijke prijs verschil in deze 2 accu's, we zijn met de ANWB bezig een oudewetse accu te maken die voor uw dynamo wel geschikt is, alleen is het zo dat deze er nog niet zijn.

In uw geval zou u een andere Dynamo moeten hebben die wel de geleverde capisiteit kunt leveren naar de accu toe.

Omdat hij de desbetreffende accu nog niet heeft, heb ik onder coulance voor de 4 e keer een nieuwe accu weer de zelfde als voorheen gekregen. met een capisiteit van 760 En

Vind ik toch weer super geregelt. :thumb:

De test met het nieuwe test apparatuur is wel wat denk ik, alles wat met de accu temaken heeft is uit te lezen, kruipstroom

(lekstroom heb ik niet). :!::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden