Ga naar inhoud

  • 0

2.0 TFSI & DSG?!?!?!


kaspar

Vraag

Hallo allen,

 

Een vraagje....................

Voor zover ik weet was de 2.0 TFSI in de 3C nooit beschikbaar met DSG, alleen met "ouderwetse" automaat. Heb de laatste tijd diverse 3C's op internet gevonden in duitsland waarbij in de advertentie duidelijk staat DSG en er ook foto's van poken met DSG dr op te zien zijn. Weet iemand hoe dit zit? Is volkswagen in het laatste jaar tóch DSG gaan leveren in combi met 2.0 TFSI?? De auto's die ik gevonden heb zijn allemaal 2009 of 2010.

 

Benieuwd of iemand het antwoord weet. Ik zoek mij het heen en weer, maar kan geen officiële info vinden......

 

groet

kaspar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Ja, die mooie combi is vanaf week 45 in 2009 leverbaar geworden, zie:

viewtopic.php?f=129&t=30980&start=0#p293321

 

Dus je informatie dat het om (eind) 2009 en 2010 modellen gaat is correct.

 

BM, dank dank dank!

Dat is super nieuws! Maakt keuze een stuk makkelijker, oude automaat ben ik écht niet van gediend.

 

Hopelijk kan ik jullie binnen nu en 3 maanden foto's laten zien van een prachtige, jonge passat uit duitsland. Hangt nog wel van een paar zakelijke stappen uit, maar ziet er goed uit.

JD voor de pk's, abt voor de uitlaat, mooi setje velgen en nog nader te bepalen carwrapper, heb dr zin in. Kleur suggesties zijn van harte welkom (denk nu aan mat antraciet of vuilniszak grijs van 911 GT3 RS)!

 

groet

kaspar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maand laten verlopen en helaas nog steeds geen foto's........................

Zakelijke onderhandelingen lopen nog steeds, pas als dat is afgerond kan ik investeren in een auto.

Maakt niet uit, hou ons gewoon op de hoogte. Dan weten we wanneer we weer een nieuwe Passatrijder in ons midden mogen verwelkomen.

 

Als je hem eenmaal gaat aanschaffen, dan kan je er ook volop van genieten. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook een uitlaat bij JD nemen.. voor de TFSI heeft JD zelf een systeem ontwikkeld samen met FOX, chip icm uitlaat(stage 2 dus) is bij JD ook nog in pakketvorm te koop.., bij de FOX kun je zelf ook kiezen welke eindstukken je erop wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sta op het punt om een 2008 2.0 TFSI automaat te kopen te kopen.

 

Er staan er twee op internet, op beide advertentie staat DSG, klopt dat dan niet?

 

Volkswagen Passat Variant 2.0 Tfsi 200PK 6-Dsg (AU

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... at/8553695

 

Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG6 Comfortline

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... at/8719003

 

.. begin me zorgen te maken.. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik sta op het punt om een 2008 2.0 TFSI automaat te kopen te kopen.

 

Er staan er twee op internet, op beide advertentie staat DSG, klopt dat dan niet?

 

Volkswagen Passat Variant 2.0 Tfsi 200PK 6-Dsg (AU

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... at/8553695

 

Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG6 Comfortline

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... at/8719003

 

.. begin me zorgen te maken.. :|

En terecht.

Bij de tweede advertentie op foto 14 moet DSG op de schakelpook staan, en daar staat niks. Bovendien is de auto voor week 45 van 2009 gemaakt, dus zonder DSG.

 

Die fout wordt gewoon heel veel gemaakt. Al die dealers hebben grote hoeveelheden 2.0TDI met DSG's verkocht, en tegenwoordig is er inderdaad alleen nog maar een DSG leverbaar op de Passat, dus ze denken allemaal dat eerder verkochte modellen automatisch ( :mrgreen: ) allemaal een DSG hebben, en dat is gewoon niet waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje... stel nu dat 'n verkoper een "gewone" automaat heeft staan, en er 'n DSG pookje opzet (lijkt mij gewoon eraf halen en andere monteren, want dat is 't werk van twee minuten)

 

Hoe kan iemand dan in feite nagaan of het wel of niet een DSG betreft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vraagje... stel nu dat 'n verkoper een "gewone" automaat heeft staan, en er 'n DSG pookje opzet (lijkt mij gewoon eraf halen en andere monteren, want dat is 't werk van twee minuten)

 

Hoe kan iemand dan in feite nagaan of het wel of niet een DSG betreft?

 

Ik weet niet hoe het is met de ''normale'' automaat, maar ik denk dat je het wel kan merken dat het een normale is en als het goed is.. staat het ook op de sticker, voorkant van het boekje.., maar DSG bak is eigenlijk best een fijne bak als je niet iemand bent van het schakelen met de losse pols. :wink::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goh, k heb 'n DSG, maar had dan ook nog nooit met 'n "gewone" automaat gereden. Ik persoonlijk zou misschien toch in zoiets kunnen getrapt zijn, aangezien ik het verschil niet kende.

 

Kan me voorstellen dat er daar dan velen in zouden trappen. Voor zo 'n tweedehandsdealer is één met DSG beter verkoopbaar, en de kost van die andere stick is dan snel terug verdiend. En als er dan 'ns iemand trugkomt zeggen ze gewoon van: "ah meneer die stick heeft vorige eigenaar erop gezet, en wij gingen er van uit dat het dan wel 'n DSG zou zijn"

 

Probeer dan maar 'n keer je gelijk te halen?

 

Ik hoop hier geen malafide verkopers op ideeën te brengen, maar toch maar op letten als je voor zo 'n auto wil gaan shoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon naar de sticker van de auto kijken, voorin het boekje, daar staat het of een normale automaat is of een dsg bak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er staat dit bijvoorbeeld (als ik het goed heb hoor :mrgreen: )

 

2.0TDI 103KW BKP DSG(6), zoiets als ik het goed heb, weet het niet zeker, maar het staat in ieder geval op het stickertje voorin je boekje, van de auto..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
er staat dit bijvoorbeeld (als ik het goed heb hoor :mrgreen: )

 

2.0TDI 103KW BKP DSG(6), zoiets als ik het goed heb, weet het niet zeker, maar het staat in ieder geval op het stickertje voorin je boekje, van de auto..

 

 

Volgens mij niet en is het een andere code.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij staat er in ieder geval 2.0TDI 103kw SG6 (6 handbak), anders moet iemand met DSG maar een foto neerzetten met wat er op het stickertje van de wagengegevens staat, zo komen we er alleen achter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BAK code Met HXS

= 6-speed dubbele koppeling versnellingsbak transmissie,

volledige DSG

 

 

BMP CODE

=103KW 140PK 2,00LTR 4 CILNDER TDI

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden