Help help help. sinds 2 weken de trotse eigenar van een passat 2.3 V5 uit 2000. Na veel gereken en overleg toch mijn vrouw zover gekregen om deze auto te kopen. Heel pleidooi gehouden met inhalen geen probleem met de vingers in de neus. 5 cylinders zo wie zo 1 meer als onze vorige 1.9 TDI 110 PK. Mijn vrouw op het hart gedrukt rustig aan te doen want hij gaat als de brandweer. Nou mooi niet!!!!!!! de eerste dag komt mijn vrouw terug met het verhaal dat hij niet vooruit te branden is. Vooral met inhalen. Huhhh denk ik dan hoe kan dat nou?. Nou daar gaan we dit forum op en volgens de verhalen moe hij toch echt wel snel zijn. Maar mooi niet dus. het is een automaat 5 versnel tiptronic. Na wat proefritjes de volgende klachten.
* Bij 120 op de snelweg inhalen gaat haast niet. als je rustig het gasinduwt gebeurt er niets totdat hij het kickdown punt raakt. schakelt hij twee keer terug en gaat hij is denken aan meer snelheid.
* Bij 120 op de snelweg in de tiptronic(pook naar rechts) in de vijf en dan gas erop. Volgas en er gebeurt niets sterker nog ik val langzaam terug in snelheid.
* Vanuit stilstand gas intrappen tot 1/2 3/4 gas zie je de toeren teller vooruit springen om vervolgens zo'n 200 toern in te zakken en dan door te trekken naar 6000 toeren.
* Tijdens het rijden een beetje spelen met het gas merk je nauwlijks terwijl je met ons oude TDI (360K op de teller) je toch echt wel dat wiplash gevoel hebt.
Naar aanleiding van dit forum vanalles gedaan inmiddels, nieuwe LMM, nieuwe bougies, nieuwe filters, gasklep gereinigd enz. echter nog gen resultaat. Aaan VAG-COM gehangen geen foutcodes niks niet. Wat nu? is de 2.3 V5 zo als ik hem nu beschrijf of is hij echt bloedsnel en moet hij de TDI het nakijken geven? Als dit laatste het geval is dan heb ik voor de specailisten hier een uitdaging staan.
Vraag
Edwinbosch
Beste specialisten,
Help help help. sinds 2 weken de trotse eigenar van een passat 2.3 V5 uit 2000. Na veel gereken en overleg toch mijn vrouw zover gekregen om deze auto te kopen. Heel pleidooi gehouden met inhalen geen probleem met de vingers in de neus. 5 cylinders zo wie zo 1 meer als onze vorige 1.9 TDI 110 PK. Mijn vrouw op het hart gedrukt rustig aan te doen want hij gaat als de brandweer. Nou mooi niet!!!!!!! de eerste dag komt mijn vrouw terug met het verhaal dat hij niet vooruit te branden is. Vooral met inhalen. Huhhh denk ik dan hoe kan dat nou?. Nou daar gaan we dit forum op en volgens de verhalen moe hij toch echt wel snel zijn. Maar mooi niet dus. het is een automaat 5 versnel tiptronic. Na wat proefritjes de volgende klachten.
* Bij 120 op de snelweg inhalen gaat haast niet. als je rustig het gasinduwt gebeurt er niets totdat hij het kickdown punt raakt. schakelt hij twee keer terug en gaat hij is denken aan meer snelheid.
* Bij 120 op de snelweg in de tiptronic(pook naar rechts) in de vijf en dan gas erop. Volgas en er gebeurt niets sterker nog ik val langzaam terug in snelheid.
* Vanuit stilstand gas intrappen tot 1/2 3/4 gas zie je de toeren teller vooruit springen om vervolgens zo'n 200 toern in te zakken en dan door te trekken naar 6000 toeren.
* Tijdens het rijden een beetje spelen met het gas merk je nauwlijks terwijl je met ons oude TDI (360K op de teller) je toch echt wel dat wiplash gevoel hebt.
Naar aanleiding van dit forum vanalles gedaan inmiddels, nieuwe LMM, nieuwe bougies, nieuwe filters, gasklep gereinigd enz. echter nog gen resultaat. Aaan VAG-COM gehangen geen foutcodes niks niet. Wat nu? is de 2.3 V5 zo als ik hem nu beschrijf of is hij echt bloedsnel en moet hij de TDI het nakijken geven? Als dit laatste het geval is dan heb ik voor de specailisten hier een uitdaging staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten