Ga naar inhoud

lhofstra

Members+
  • Aantal items

    67
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over lhofstra

Profile Information

  • Plaats
    Gelderland
  • Naam
    Gelderland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

lhofstra's Achievements

2

Community reputatie

  1. Ik kreeg destijds bij 3 ton wat rammeltjes. Er zat echter al zo veel speling in 2 van de 5 cylinders dat een volledige revisie nodig was (maar heb een tijd in Duitsland gewerkt, dus dan deed hij iedere dag 200+). Mijn garage heeft toen het blok kuinnen ruilen voor een volledig gereviseerd blok want de rest van de auto was het waard. Ik heb de auto ruim 2 jaar geleden verkocht met 527K op de teller, de koper heeft er daarna nog veel mee gereden (weet nu de status niet)
  2. Hallo, een slang heeft het begeven, m,aar de dealer geeft aan dat deze niet meert leverbaar is. Het gaat om artikel nummer 071 121 058. Lijkt op de slang in het plaatje hieronder maar die zou weer niet passen (is 071 121 058A ) https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/179245_x800.jpg Iemand een idee waar ik die slang wel kan vinden? Lambert
  3. Hij is uit augustus 1999, en ik heb hem na 4 jaar overgenomen. Toen stond er dacht ik 160K op de teller. Maar de eerste 4 jaar heb ik er dus ook in gereden, ofwel alle kilometers zijn van mij
  4. Ehh, zo'n vierkante bruine doos met aansluitingen? Die is ook al eens vervangen (lekte op de O-ring omdat er een klein stukje uitgebroken was) Niet meer gemaakt? Iets om in te laten scannen (je reserve) en in aluminium te laten 3D-printen?
  5. Ok, komt het: jan 2017, 519100: brembo remschijven en blokken voor oct 2016, 508281: handel motorkap, raam mechanisme, lv stuurkogel, lv stuurstang, uitlijnen, blower motor radiator in motorruimte juli 2016, 498621: krukas sensor, lucht massameter juli 2016, 496474: olie niveau sensor, LA remzadel mei 2016, 491291: buitentemperatuuur sensor, rem zadel RA sept 2015, 467639: benzine pomp mei 2015, 452135: revisie distributieketting compleet, revisie cylinderkop jan 2015, 443151: multisnaar plus spanrollen en koelvloeistofpomp juli 2014, 421846: draagarmrubbers plus uitlijnen juni 2014, 420691: koelvloeistof expansivat, dynamo revisie feb 2013, 382571: raammechanisme bestuurderdeur feb 2013, 381326: vervangen flexibel uitlaatstuk feb 2013, 381343: toerentalsensor/krukassensor sept 2012, 366554: vervangen aandrijfassen juli 2012, 362664: remschijven en blokken achter, stabilisator stangen / rubbers L & R sep 2011, 329018: lambdasonde nov 2008: 239940: temperatuursensor maart 2008, 222338: remblokken achter maart 2007, 203854: koppeling plaat en drukgroep feb 2004, 142041: remschijven en blokken voor oct 2003, 126451: remblokken en schijven achter sep 2003, 121644: luchtmassameter Met plm. 280000 zijn de schokbrekers vervangen door KONI's (mega verschil!). Met 304000 is de motor gereviseerd, inclusief vervangen van alle koelvloeistofleidingen en vacuumslagen. Bij plm. 325000 is er een LPG installatie (PRINS) ingezet. Hiernaast natuurlijk beurten, banden, etc. Ook is de radiator plm. twee jaar geleden vervangen. Ik heb net een andere auto gekocht: dus nu is de vraag: brengt hij meer op in z'n geheel (wie biedt?) of in onderdelen? De motor loopt nog als een trein, en verder is er ook niet echt achterstallig onderhoud. Alleen zit er ergens een lekje in het koelcircuit, waar soms wat vloeistof uit verdwijnt (het is niet de kop!)
  6. Ahh, dat is bij mij ook gebeurd: een spanrol die vast zat, en toen ik bij -20 vanuit oostenrijk naar huis reed is de boel geknapt. Dat was nog bij de originele motor.
  7. Volgens mij was de eerste ketting revisie met 304K ( ik rij eigenlijk alleen lange afstanden, woon-werk van 70+ kilometer enkele reis). Toen is de kop er ook af geweest en kreeg ik te horen dat twee van de vijf zuigers/cylinders wat erg ruim waren en slijtage hadden. Er is toen een gereviseerde motor in gezet (was goedkoper dan op dat moment mijn oude motor reviseren), en meteen alle koel/vacuum/etc. slangen vervangen. 10000 kilometer later heb ik er LPG in laten bouwen (tot dan toe gewoon benzine gereden). Dus de ketting revisie waar ik over sprak is de eerste van het gereviseerde blok (na zo'n 160000 km denk ik). Waarom doe ik hem weg? Niet omdat hij echt slecht wordt, hij heeft me eigenlijk nooit laten staan. Wat dan wel? Tja, na 17 jaar dezelfde auto had ik zo iets van: ik kan hier nog wel een aantal jaar mee verder rijden (met een beetje onderhoud blijft hij gewoon doorgaan) maar ik wil eigenlijk wel weer eens iets anders. Ik heb nu een auto op het oog, en zie het niet zitten om de passat er gewoon bij te houden. Ik heb al een oude auto (audi 200 van 30 jaar) waar ik eigenlijk te weinig in rijd dus waarom nog een. Het is wel lastig, je krijgt toch een bepaalde band ermee Is er wat mee? Ja, ergens lekt hij koelvloeistof, en dat moet extern zijn (geen koppakking oid.). Het is alleen zo weinig (kan zo 4000 km zonder lekkage zijn, dan weer ineens een kwart liter) dat een 5-liter can met koelvloeistof tot nu toe mijn remedie is geweest: beetje erbij en klaar. Hetzelfde heb ik met de stuurbekrachtiging: in de winter als het koud is verliest hij wat hydraulische olie ('s zomers eigenlijk niet), maar alles doet het gewoon. Het reviseren met uit en inbouwen is prijzig, en ik heb een aantal jaren geleden een liter olie gekocht en die is nu half leeg. (dus over de jaren heen er voor plm. 10 euro hydraulische olie in gegooid). Lambert
  8. Ik heb mijn passat sinds nieuw (stond dacht ik 30 km op de teller) en op dit moment staat hij op 522000. Ik heb geen overzicht van de eerste 4 jaar (was toen mijn lease auto) maar wel veel van de jaren er na. Ik zal de map er eens bij pakken. Op zich doet hij het nog goed voor z'n leeftijd maar ik ga er afscheid van nemen, iemand interesse? Het blok heeft plm. 50K geleden een ketting revisie gehad (kan dus nog een ton) inclusief revisie kop. Net nieuwe schijven en blokken voor, nieuwe radiator ventilator, originele uitlaat (op het flexibele deel na). Iemand interesse? Lambert
  9. De waterpomp is een tijdje geleden vervangen samen met de radiator.
  10. Ja, het dashboard geeft vanaf plm 75C volgens de ODB2 al recht omhoog (90C?) aan en blijft dat gewoon doen, ok als de werkelijke temperatuur (volgens de ODB2 stekker) boven de 100C komt. Ik heb begrepen dat dat normaal gedrag is. De temperatuur zelf komt mooi naar 92 en zolang ik rijd blijft die rond 92-94C. In de winter ook als je stilstaat met draaiende motor (file), in de zomer wordt het dan langzaam warmer, dat gaat niet snel omhoog maar na een half uur file rijden en stilstaan is hij "goed op temperatuur". Hier zie ik niet zo'n probleem in. Hij lekt dan ook niet.
  11. Een update. Ik ben pas naar zwitserland geweest, niet echt snel gereden op de duitse autobahn (niet harder dan 160), in basel in de file gestaan (koelvloeistof temperatuur stijgt tot 120C) en weer terug naar nederland. Geen enkel verlies van koelvloeistof. Ook niet in de week erna. Laatst wat vlotter gtereden, niet zozeer hoge topsnelheid maar met name doortrekken tot voorbij 7000rpm bij inhalen, temperatuur is ok (tussen 92C en max 96C) maar wel koelvloeistof verlies. Mijn cylinderkop is een paar jaar geleden gereviseerd en gevlakt, kan het zijn dat er hierdoor net te weinig ruimte is zodat hij bovenin het toerengebied de cylinders/kop te dicht bij elkaar komen en er op dat moment toch wat uitlaatgas tussen de pakking doorgeblazen wordt en daarmee koelvloeistof door de overloop naar buiten drukt? Het klinkt misschien war vergezocht maar dit is het enige wat ik nu constateer: bij "normaal" gebruik geen probleem, ook niet in de hitte in de file of bij langere afstanden, het lijkt alleen op te treden bij "wat vlotter" rijden... Lambert P.S. temperatuur meet ik met een ODB2 stekker en Torque op m'n telefoon
  12. Naast de krukassensor (motor begon vorige week in te houden/stotteren bij hogere toeren, was een nieuw/ander probleem) ook de LMM vervangen. Hij lijkt nu weer beter op te pakken. Het verschijnsel leek niet op andere keren dat de LMM kapot was. Dat brengt me bij de vraag: hoe lang gaat een LMM eigenlijk mee? 100K max?
  13. Dit had ik (weer) begin van de week, maar dan andersom als hier beschreven: als hij koud was liep hij prima, als hij warm was begon hij te stotteren boven de 5000 RPM. De dagen erna werd het snel erger en begon bij steeds lagere toerentallen te stotteren, donderdag haalde hij net 119 in z'n 5 (dus minder dan 3400RPM zonder stotteren) als hij warm was (na plm. 15 minuten snelweg). Ik heb dit plm. 120K geleden ook gehad, en herkende de verschijnselen: als hij stottert valt ook de toerenteller terug, veel meer dan het toerental van de motor: je rijdt bv. met 4000 RPM, je geeft wat gas bij, de motor maakt iets meer toeren maar loopt onregelmatig (snelheid van auto dus ook hoger) maar de toerenteller "zwabbert" tussen 2500 en 4000 rpm. Net als vorige keer was het de krukassensor, weer vervangen en alles ok. Oh, en de enige foutcode die ik had was een melding van de lambda sensor, wel verklaarbaar: zonder juiste puls geen ontsteking (en geen brandstof) dus zeer wisselende samenstelling van de uitlaatgassen. Misschien kan je hier iets mee? Het is voor mij de tweede keer dat het gebeurde, een paar jaar geleden bij 370K en nu bij 498K
  14. Nee, hij stottert niet. Als je niet een beetje gas geeft tijdens het op laten komen van de koppeling slaat hij af, en onderin niet zo veel trekkracht, maar verder ok. Ik heb wel stotteren onderin gehad, maar dat was toen mijn luchtmassameter. En stotteren/onregelmatig bovenin de toeren, en dat was de krukassensor Lambert
  15. Hallo, een beetje vreemde vraag misschien. De VR5 heeft een variabele inlaat, met een klep naar een "resonantie kamer" die bij lage toeren en belasting open gaat. Die klep is een soort lange rol, die 90 graden gedraaid wordt om te openen.(de "rotary valve" in bijgevoegd plaatje) Dat openen gaat op vacuum. Mijn auto heeft met weinig toeren naar mijn gevoel weinig trekkracht. Ik heb al met een vacuum meter gemeten: er is goed vacuum, en bij gas geven gaat de electrische klep open en wordt de "rol" bediend. Het vacuum bij het vacuum vat (voor de electrische klep) blijft als de motor uit staat aanwezig (loopt maar heeeel langzaam terug) dus dat stuk lijkt allemaal te werken. Maar niet met echte trekkracht tot gevolg... Nu is mijn vraag: de klep ("rol") die de resonantiekamer opent, zou die misschien 90 graden gedraaid gemonteert kunnen zijn? De reden dat ik het vraag: als het fysiek niet kan, hoef ik dat deel niet open te maken...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden