Ga naar inhoud
  • 0

airco passat 2002 tdi


D@li

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een leuke tip voor jullie allemaal, want het is natuurlijk niet gezond, wanneer je weet dat je bijna op de plek van bestemming bent, zet de aico uit.

Doe je dat niet, dan krijg je dit gesis.

Mij is namelijk verteld wanneer je dat veelvuldig doet, krijg je nare luchtjes in de auto. (schimmelvorming?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een leuke tip voor jullie allemaal, want het is natuurlijk niet gezond, wanneer je weet dat je bijna op de plek van bestemming bent, zet de aico uit.

Doe je dat niet, dan krijg je dit gesis.

Mij is namelijk verteld wanneer je dat veelvuldig doet, krijg je nare luchtjes in de auto. (schimmelvorming?)

 

Ja schimmel vorming omdat er dan vocht in de leidingen achter blijft wat gaat rotten.

Ik vraag me alleen altijd af als het 16 graden is en je verwarming staat op 22 graden en niet op ECON of je hem dan ook 10 min van te voren op ECON moet zetten. Ik doe het nooit en volgens mij hoeft het ook niet, want de airco werkt dan toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk gewoon het Airco gas is bij mij ook.. ook wat druppels onder de auto ? (condens)

 

Het is geen Airco-gas maar gewoon lucht die uit het systeem gaat, zeg maar drukloos maken.

 

Zou je mij kunnen vertellen waar cq. hoe? Het airco systeem is namelijk naar mijn weten gewoon gesloten, en het enige wat onder druk in het systeem zit is R134a. Niet echt hetzelfde als lucht... (Ik raad het je in ieder geval niet aan om het in te ademen)

 

Een leuke tip voor jullie allemaal, want het is natuurlijk niet gezond, wanneer je weet dat je bijna op de plek van bestemming bent, zet de aico uit.

Doe je dat niet, dan krijg je dit gesis.

Mij is namelijk verteld wanneer je dat veelvuldig doet, krijg je nare luchtjes in de auto. (schimmelvorming?)

 

Ja schimmel vorming omdat er dan vocht in de leidingen achter blijft wat gaat rotten.

Ik vraag me alleen altijd af als het 16 graden is en je verwarming staat op 22 graden en niet op ECON of je hem dan ook 10 min van te voren op ECON moet zetten. Ik doe het nooit en volgens mij hoeft het ook niet, want de airco werkt dan toch niet.

 

Als er geen econ of auto in je scherm staat, kan het zijn dat de aircopomp toch draait. Even op econ duwen dus...

 

Dat vocht blijft overigens op/om de verdamper zitten, en zorgt voor een flinke bacterie-bom op de verdamper. Bij de volgende rit gaat die lucht langs de verdamper en neemt zo een hoop stank en bacterien mee en komt dan uit je luchtroosters. Dat verklaart de vieze geurtjes, en waarom mensen soms verkouden worden van airco's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een TIp voor jullie.

 

Onze passat had ook een stinkende Airco. Ruikte muf, beetje vreemd. (vies)

 

Aangezien wij op het werk net een nieuwe Volautomatische Aircovuller hebben aangeschafd hebben we even op onze passat getest.

 

Resultaat:

 

1 NIeuwe interieur Filter, was zwart :)

En volledig schoon aircogas in het systeem.

 

Stinkt nu niet meer, en de airco doet het nu NOG beter!

 

 

Trouwens, als je je Airco Optimaal wilt hebben moet je hem gewoon elk jaar laten reinigen (bijvullen). Het apparaat word op je auto aangesloten, haalt alles eruit, reinigt het, en vervolgens word het weer in de auto gepompt, en aangevul d met nieuw gas.

 

Leuke apparaten, maar ze kosten wel ff €5000!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep,ook ik ken het verhaal van het sissen de mijne doet het ook.

Maar het is juist goed als je hem ook in de winter aanzet en hem even heel hoog aanjaagt.

Het is nl.niet alleen koude lucht wat ie blaast het is ook het vochtgehalte wat een airco geeft en in de winter is het heel handig om te ont-wasemen van je ramen.

De stank is is inderdaad soms het geval van vocht in je leidingen die daar al een tijdje staat te broeden.

 

Ik hoor dat gesis wel vanuit buiten en niet in de auto dus het zou niet zo kwaad kunnen en het komt bij mij "passat 3bg tdi 2001" net onder aan de passagierskant bij de ruitewisser,en volgens mij als je onder de beluchtings roosters kijkt kun je daar een soort van "bleedvalve'achtig ventieltje zitten.Daar lijkt het bij mij weg te komen.

 

M.kuru

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die van mij altijd op AUTO(daar is de climatronic toch voor :lol: ) staan zomer en winter. Heb geen last van nare luchtjes gewoon filter tijdig vervangen. Als je de airco tijdens het rijden uitzet laat die de druk tijdens het rijden ontsnappen en hoor je het dus niet. Als je hem op ECON zet werkt de airco niet alleen de temperatuurregeling.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook aan de hand gehad, ik ben toen naar zo`n airco garage geweest en die constateerde dat er nog maar voor een goede 80% koude middel in zat. Dus een nieuw filter er in gezet en de airco op latenvullen en toen was sissend geluid weg.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou we ginge in zomer van 2005 naar turkije zijn we net in turkije grens over schakel ik ff de contact uit hoor ik iets leeglopen dus daarna weer starten en ja hoor geen koude lucht meer en sinds dien niks meer gedaan met de airco (tijdens de lange rit naar tukije toen gooide de airco ook stukjes ijs naar binnen via luchtrossters) laatst nog op brug gehad en zag dat de koppeling helemaal was verrroest of die nog draait weet ik zo niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Zeer interessant :D

Toen je naar Turkije reed was je 15 jaar, 2 jaar later meld je je aan hier op het forum, en 3 jaar later post je hier het 1e bericht op het forum of die airco eigenlijk nog werkt.. :?:

 

Om geen antwoord schuldig te blijven, want ik ben een hulp behoevend mens als het om airco gaat :!: Kan ik nu al zeggen dat het systeem nagenoeg weggerot is, de verdamper zowiezo, de filter-droger daar kun je bloemen in zetten, laat ik over de rest dan maar zwijgen..

Je komt er direkt achter auto starten, airco aan zetten :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2x moeten lezen voor dat ik het zag, maar misschien mag je in Turkije met je 15/16e levensjaar al autorijden, met gezelschap van een volwassenen met rijbewijs.

(zie bijvoorbeeld in Frankrijk middels een sticker A. = Adulte)

learners.jpg

Ik heb wel dubbelgelegen om deze quote:

de filter-droger daar kun je bloemen

Hoe kan dat nu? Hoe kan zoiets dan verrotten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Passatvw, helaas klopt dat niet wat je zegt over adult in frankrijk met betrekking tot de letter A. :D

De A staat voor apprentice= leerling. Hij of zij moet dit een jaar lang handhaven en de rijsnelheid in acht nemen die 10 km lager licht dan voor de overige weggebruikers, voor deze mensen geldt - 20 km op autosnelwegen, -10 binnen de bebouwde kom.

 

Passatvw, de verdamper bestaat uit een legering waar veelal magnesium bij gebruikt wordt en vrij dun, door de vocht wat ontstaat in het systeem gaat het corrosie vormen, begint te verpoederen net alsof het schimmel is.

Buiten af wordt de verdamper beschermd door een tin legering, dat kan niet volgens de procedure via de binnen zijde, want dan zouden de lamellen kunnen verstoppen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat de filter-droger op tijd wordt vernieuwd en vocht geen kans maakt.

 

p.s

Ik ben er vanuit gegaan dat vanuit Nederland is vertrokken naar Turkije, gezien de Nederlandse tekst :)

Maakt ook niet uit vond het wel geinig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

[oftopic]Dan ben ik verkeerd geinformeerd, mijn nichtje vertelde mij wel dat je niet zo snel mocht rijden, maar alleen in bijzijn van een volwassenen met rijbewijs.

Ik bedenk me net dat het idd een andere sticker moet zijn, ik zoek even verder, maar het bestaat wel.

[/oftopic]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden