vd Feldberg Geplaatst 9 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2010 Na veel lezen en zoeken op het forum heb ik geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. Ik heb dus sindskort een 2002 3bg variant, heerlijke auto om mee te rijden, snel, mooi, enz.... Echter rond de 2000 rpm begint hij te stotteren/schudden . Ik heb bij 'de sprint' Hoogvliet de voorwielen aan de wagen laten balanceren en de achterwielen uiteraard gewoon gebalanceerd. Helaas heeft dit niet geholpen, voordeel is wel dat de wielen nu perfect zijn en dat merk ik zeker op hoge snelheid. Het probleem is het ergst in 3 rond de 2000 rpm en dus ongeveer 50km/u. Kortom, een erg vaak gereden snelheid en dus vervelend! Harro heb ik reeds benaderd om 'm uit te lezen, echter weet hij op dit vlak net zo veel als ik, weinig dus. Wie kan ons vertellen waar we op moeten letten tijdens het uitlezen of beter nog, wie weet de oplossing voor mijn probleem. groeten, Bernard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 9 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2010 doet ie het alleen bij 50 km/ h of of alleen rond de 2000 rpm? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 10 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2010 doet ie het alleen bij 50 km/ h of of alleen rond de 2000 rpm? Alleen rond de 2000rpm, in elke versnelling. Alleen in 3 voelt je het meest duidelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 10 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2010 Eerst beginnen met het reinigen van de verstuivers of vervangen van de afdichtingen. Met uitlezen zie je nu niets. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 11 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2010 Eerst beginnen met het reinigen van de verstuivers of vervangen van de afdichtingen. Met uitlezen zie je nu niets. Jos. Ok, bedankt Jos. Op het forum lees ik dat jij een autoriteit op dit gebied ben, ik ga hiermee aan de slag en laat hier weten wat de status is. Kan ik wel uitlezen hoeveel vermogen de auto heeft? Hij is voor 90% zeker getuned door VW, alleen wist de vorige eigenaar dit niet. Groeten Bernard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2010 je kan het o.a. zien aan de waarde van de turbodruk in meetwaardenblok 011 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ruben Bron Geplaatst 11 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2010 Hoi Bernard Ik heb dezelfde auto met dezelfde motor. Tussen de 1800 en 2000 toeren schudt de auto en kun je niet fatsoenlijk in je binnenspiegel kijken. Jij hebt het echter ook over stotteren. Bedoel je hiermee dat de motor zo nu en dan overslaat?? Ik heb ook al gezocht naar het schudden, maar blijkbaar zit deze resonantie in het ontwerp van het blok. Het is volgens mij niet schadelijk, echter, vervelend is het wel. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik zo weinig mogelijk in dit toerental rij. Mocht je de oplossing hebben, dan hou ik me ten zeerste aanbevolen!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2010 als ie zo hard wiebelt dan heb je denk ik je 2m vliegwiel niet goed ofzo.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 12 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2010 Het is zeker geen resonatie van het blok, bij mijn is het puur het niet soepel lopen van het blok. Volgende week ga ik het advies van Jos opvolgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2010 dan zou het evt. je PD kabelboom ook nog kunnen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 12 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2010 vreemd is wel dat het de ene keer erger is dan de andere keer. of de motor warm of koud is maakt niet uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2010 ik heb sinds vanavond ook een stottering erin zitten ergens tussen 1750-2000rpm.. daarna is het weg.. ik ga vandeweek even de PD kabel vervangen.. die is nmw nog niet vervangen bij deze motor.. iig niet in mijn 40dkm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 13 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2010 ik heb sinds vanavond ook een stottering erin zitten ergens tussen 1750-2000rpm.. daarna is het weg.. ik ga vandeweek even de PD kabel vervangen.. die is nmw nog niet vervangen bij deze motor.. iig niet in mijn 40dkm Das niet zo mooi, succes met vervangen. Laat hier even weten of daarmee het probleem weg is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2010 Ik ga straks ff rijden, mocht het probleem er bij koude motor niet zijn denk ik idd dat het die PD kabelboom is... Gister heb ik nog wel ff rijdend gelogd maar geen fouten/gekke dingen gezien.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 15 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2010 Mijn 3BG had hier ook al een tijdje last van. Jos heeft laatst de afdichtingen van de verstuivers vervangen en het probleem is nu weg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 15 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2010 Ik ga straks ff rijden, mocht het probleem er bij koude motor niet zijn denk ik idd dat het die PD kabelboom is... Gister heb ik nog wel ff rijdend gelogd maar geen fouten/gekke dingen gezien.. En? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 15 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2010 Mijn 3BG had hier ook al een tijdje last van. Jos heeft laatst de afdichtingen van de verstuivers vervangen en het probleem is nu weg. Zou mooi zijn als ik het daarmee oplos, want 1 het is vervelend en 2 de auto is verder top! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2010 Bij mij komt het uit de koppelomvormer heb ik het vermoeden en niet van de PD kabelboom, hij schalkelt soms ook wat vreemd.. ik blijf er uiteraard maar even mee doorrijden, inmiddels is men bezig met (het zoeken/denken voor)een versterkte koppelomvormer.. Ik maak intussen de 100 even klaar mocht de koppelomvormer helemaal de geest geven.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 goony Geplaatst 16 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2010 Wie weet wat het kost om die afdichtringen te laten vervangen? En kan je het gemakkelijk zelf doen? Een vriend van mij heeft denk ik hetzelfde probleem. Alvast bedankt voor jullie reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Alleen een setje afdichtingen, brandplaatjes en rekboutjes. Wel dient de verstuiver afgesteld te worden met speciaal gereedschap. Als je weet wat je doet is het zelf te doen anders aan de specialist overlaten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 goony Geplaatst 24 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2010 Bedankt. Ik ga eerst ff controleren of er niks met zijn velgen is of banden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 30 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2010 en opgelost? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vd Feldberg Geplaatst 31 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2010 Update: na het regelmatig tanken van V-power diesel en het niet te snel opschakelen werd het probleem minder. Echter na een stoeprand geraakt te hebben (was niet wakker na de geboorte van onze zoon Rik, nu 4 wkn oud) was ook de intercooler kapot... Na reparatie schoot 1 van de luchtslangen los en begon de auto te bokken en gooide hij een paar enorme zwarte rookpluimen uit de uitlaat. Slang weer vast gezet en ......... probleem opgelost!! Kortom, hij rijdt weer soepel! gr. Bernard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 meslomp Geplaatst 4 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2011 klinkt inderdaad als het begin van het einde van of de kabel boom of 1 van de pompverstuivers. tenminste ik heb dit probleem ook een aantal weken gehad voordat de motor echt vervelend ging doen ook als hij stationair liep. na het vervangen van de boom en 1 van de verstuivers(die er ook niet echt fris meer uitzag) loopt hij weer als van ouds. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vd Feldberg
Na veel lezen en zoeken op het forum heb ik geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Ik heb dus sindskort een 2002 3bg variant, heerlijke auto om mee te rijden, snel, mooi, enz....
Echter rond de 2000 rpm begint hij te stotteren/schudden .
Ik heb bij 'de sprint' Hoogvliet de voorwielen aan de wagen laten balanceren en de achterwielen uiteraard gewoon gebalanceerd.
Helaas heeft dit niet geholpen, voordeel is wel dat de wielen nu perfect zijn en dat merk ik zeker op hoge snelheid.
Het probleem is het ergst in 3 rond de 2000 rpm en dus ongeveer 50km/u. Kortom, een erg vaak gereden snelheid en dus vervelend!
Harro heb ik reeds benaderd om 'm uit te lezen, echter weet hij op dit vlak net zo veel als ik, weinig dus.
Wie kan ons vertellen waar we op moeten letten tijdens het uitlezen of beter nog, wie weet de oplossing voor mijn probleem.
groeten,
Bernard
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten