Ga naar inhoud
  • 0

stotteren/wiebelen bij 2000 rpm


vd Feldberg

Vraag

Na veel lezen en zoeken op het forum heb ik geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. :cry:

Ik heb dus sindskort een 2002 3bg variant, heerlijke auto om mee te rijden, snel, mooi, enz....

Echter rond de 2000 rpm begint hij te stotteren/schudden :lol: .

Ik heb bij 'de sprint' Hoogvliet de voorwielen aan de wagen laten balanceren en de achterwielen uiteraard gewoon gebalanceerd.

Helaas heeft dit niet geholpen, voordeel is wel dat de wielen nu perfect zijn en dat merk ik zeker op hoge snelheid.

Het probleem is het ergst in 3 rond de 2000 rpm en dus ongeveer 50km/u. Kortom, een erg vaak gereden snelheid en dus vervelend! :angry:

Harro heb ik reeds benaderd om 'm uit te lezen, echter weet hij op dit vlak net zo veel als ik, weinig dus.

Wie kan ons vertellen waar we op moeten letten tijdens het uitlezen of beter nog, wie weet de oplossing voor mijn probleem.

 

groeten,

Bernard

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eerst beginnen met het reinigen van de verstuivers of vervangen van de afdichtingen. Met uitlezen zie je nu niets.

 

Jos.

 

Ok, bedankt Jos.

Op het forum lees ik dat jij een autoriteit :) op dit gebied ben, ik ga hiermee aan de slag en laat hier weten wat de status is.

Kan ik wel uitlezen hoeveel vermogen de auto heeft? Hij is voor 90% zeker getuned door VW, alleen wist de vorige eigenaar dit niet.

 

Groeten Bernard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Bernard

 

Ik heb dezelfde auto met dezelfde motor. Tussen de 1800 en 2000 toeren schudt de auto en kun je niet fatsoenlijk in je binnenspiegel kijken.

Jij hebt het echter ook over stotteren. Bedoel je hiermee dat de motor zo nu en dan overslaat??

Ik heb ook al gezocht naar het schudden, maar blijkbaar zit deze resonantie in het ontwerp van het blok.

Het is volgens mij niet schadelijk, echter, vervelend is het wel. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik zo weinig mogelijk in dit toerental rij.

Mocht je de oplossing hebben, dan hou ik me ten zeerste aanbevolen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb sinds vanavond ook een stottering erin zitten ergens tussen 1750-2000rpm.. daarna is het weg.. ik ga vandeweek even de PD kabel vervangen.. die is nmw nog niet vervangen bij deze motor.. iig niet in mijn 40dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb sinds vanavond ook een stottering erin zitten ergens tussen 1750-2000rpm.. daarna is het weg.. ik ga vandeweek even de PD kabel vervangen.. die is nmw nog niet vervangen bij deze motor.. iig niet in mijn 40dkm

 

Das niet zo mooi, succes met vervangen. Laat hier even weten of daarmee het probleem weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga straks ff rijden, mocht het probleem er bij koude motor niet zijn denk ik idd dat het die PD kabelboom is...

 

Gister heb ik nog wel ff rijdend gelogd maar geen fouten/gekke dingen gezien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij komt het uit de koppelomvormer heb ik het vermoeden en niet van de PD kabelboom, hij schalkelt soms ook wat vreemd.. ik blijf er uiteraard maar even mee doorrijden, inmiddels is men bezig met (het zoeken/denken voor)een versterkte koppelomvormer.. Ik maak intussen de 100 even klaar mocht de koppelomvormer helemaal de geest geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

na het regelmatig tanken van V-power diesel en het niet te snel opschakelen werd het probleem minder.

Echter na een stoeprand geraakt te hebben (was niet wakker na de geboorte van onze zoon Rik, nu 4 wkn oud) was ook de intercooler kapot... :embarassed:

Na reparatie schoot 1 van de luchtslangen los en begon de auto te bokken en gooide hij een paar enorme zwarte rookpluimen uit de uitlaat.

Slang weer vast gezet en ......... probleem opgelost!!

Kortom, hij rijdt weer soepel! :lol:

 

gr. Bernard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klinkt inderdaad als het begin van het einde van of de kabel boom of 1 van de pompverstuivers.

tenminste ik heb dit probleem ook een aantal weken gehad voordat de motor echt vervelend ging doen ook als hij stationair liep.

 

na het vervangen van de boom en 1 van de verstuivers(die er ook niet echt fris meer uitzag) loopt hij weer als van ouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden