Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook bij mij hetzelfde, na een brief richting Pon zijn vorig jaar al mijn verstuivers gratis vervangen (zie eerdere posts) en haal zelfs (als ik geen wind tegen heb...) 1:23 tot 1:25 op de A2 bij 100km per uur op de cruise control (Passat 2.0 TDI 170pk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook bij mij hetzelfde, na een brief richting Pon zijn vorig jaar al mijn verstuivers gratis vervangen (zie eerdere posts) en haal zelfs (als ik geen wind tegen heb...) 1:23 tot 1:25 op de A2 bij 100km per uur op de cruise control (Passat 2.0 TDI 170pk).

 

Klinkt wel erg enthousiast....... de boordcomputer is wat optimistischer dan de werkelijke liters aan de pomp.

 

Ben zelf met nieuwe verstuivers van gemiddeld 1:16 naar 1:17 gegaan. als ik echt mijn best doe is 1:18 mogelijk, gemeten naar daadwerkelijke kms gedeeld door daadwerkelijke liters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft 1 van jullie na de vervanging van de verstuivers ergens in de auto een sticker met de code erop gekregen?

 

Ja, in de achterbak bij je reservewiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan bij mij de code nergens vinden. Ik zal morgen nog eens beter kijken.

Anders denk ik dat ik binnenkort maar eens onder mijn kleppendeksel moet kijken. Of de sticker daar misschien zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan bij mij de code nergens vinden. Ik zal morgen nog eens beter kijken.

Anders denk ik dat ik binnenkort maar eens onder mijn kleppendeksel moet kijken. Of de sticker daar misschien zit.

 

Bij VWHIGH is de werkplaatsactie uitgevoerd, maar ook bij hem kon ik geen stempel of sticker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen donderdag was het weer zover, vrouw reed met de auto op een rotonde en de passat viel stil, vrachtwagen en een rij auto´s erachter, vrouw in paniek. :x:x

Het was gelukkig dichtbij m´n werk, collega heeft de auto opgehaald en aan de zaak gezet. Toen ik terug kwam van een klus, de laptop eraan gehangen (heb sinds kort een kabeltje via Dreke) en ja hoor pompverstuiver.... :twisted::twisted::twisted:

Vw mobiliteitsgarantie gebeld, passat is opgehaald, touran mee terug als vervang wagen, volgende dag gebeld door de dealer, auto is klaar, was dus pompverstuiver.

 

Dit is de 5de verstuiver in anderhalf jaar tijd dat ik de auto heb. Ongeveer 30dkm meegereden.

Ik hoop dat er nu alleen de gemodificeerde verstuivers in zitten, m´n vrouw hebt het onderhand wel gehad met de passat. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben je nog niet voor de terugroepactie geweest dan? (Actie: controle en foute serie vervangen door goeie serie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben je nog niet voor de terugroepactie geweest dan? (Actie: controle en foute serie vervangen door goeie serie)

Hij schrijft dat er in zeer korte tijd al 5 vervangen zijn in een 4-cilindermotor. Je mag toch hopen dat VW al langer dan de terugroepactie de betere Pompverstuivers gebruikt :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben je nog niet voor de terugroepactie geweest dan? (Actie: controle en foute serie vervangen door goeie serie)

Hij schrijft dat er in zeer korte tijd al 5 vervangen zijn in een 4-cilindermotor. Je mag toch hopen dat VW al langer dan de terugroepactie de betere Pompverstuivers gebruikt :roll:

 

Je kan alleen nog er zeker van zijn dat je de goede hebt, door de terugroepactie te hebben laten uitvoeren denk ik... (of tenzij ze kort voor de terugroepactie allemaal al zijn vervangen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben je nog niet voor de terugroepactie geweest dan? (Actie: controle en foute serie vervangen door goeie serie)

Hij schrijft dat er in zeer korte tijd al 5 vervangen zijn in een 4-cilindermotor. Je mag toch hopen dat VW al langer dan de terugroepactie de betere Pompverstuivers gebruikt :roll:

 

Je kan alleen nog er zeker van zijn dat je de goede hebt, door de terugroepactie te hebben laten uitvoeren denk ik... (of tenzij ze kort voor de terugroepactie allemaal al zijn vervangen)

 

De terugroepactie zat in de planning binnenkort, tegelijk met een beurtje, maar dat heeft hij niet gehaald. Ik ging er eigelijk vanuit dat in die 1,5 jaar tijd de goede verstuivers er al in zaten. De laatste 3 zijn binnen 2 maanden vervangen.

We hebben in totaal 4 keer stil gestaan met de passat. :evil::evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij zijn de injectors onlangs ook vervangen, terugroepactie van volkswagen. Alleen dat ik er specifiek achter heb moeten vragen, want de dealer hier in de buurt heeft dit zelf niet voorgesteld... Daar zien ze mij dus ook niet meer terug!

 

Dat ze je niet hebben opgeroepen klopt. Het is namelijk een werkplaatsactie, mocht je auto om een of ander reden daar binnen komen (bijv. Apk), dan pas krijgen ze in het systeem te zien dat er een "terugroepactie" voor is.

 

Dus... zit je niet hier op het forum (/niemand verteld je er wat over) of word je auto niet dealer onderhouden, dan blijf je 'gewoon' rondrijden met de slechte serie verstuivers, totdat er 1 stuk gaat en je weer bij de dealer bent voor een nieuwe pompverstuiver, dan pas zullen ze de werkplaatsactie uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik bepaalde stukken nodig heb die ik liever OEM koop ga ik altijd naar de dealer, dan geef ik altijd de chassisnummer af zodat ze zeker de juiste stukken bestellen. En als ze je chassisnummer ingeven zullen ze toch ook wel zeker zien dat er nog een terugroepactie openstaat, niet?

En in België is de keuring een aparte instantie, dus daarvoor moet je niet naar de garage (tenzij je je onderhoud niet zelf doet en dit wil laten doen alvorens naar de keuring te gaan natuurlijk...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adrianus, passat 2.0tdi 10-2005 mot.code BKP

9-2012 pompverstuiver cyl.2 vernieuwd bij vw dealer in Hapert.

Bij ophalen auto niets hoeven te betalen. Kilometerstand was toen 220000km.

Vorige week auto voor beurt naar dealer [voorne-putten].Daar zijn bij km stand231.000

de resterende 3 verstuivers kostenloos vervangen

groetadriaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeiedag,

 

Mijn naam is Clyde en ik bezit sindskort een Passat 3C 2.0 TDI 16V BKP( okt 2005).

Onlangs zijn door de dealer alle 4 pompversuivers + kabelboom kosteloos vervangen bij een stand van 218.000. De auto rijdt helemaal super is feller en zuiniger geworden ook.

 

Mvg,

Clyde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3x

 

Passat 3C, 2.0 BMP, 09/2005, actueel 276.000 km

 

ca. 145.000 km, distributieriem, waterpomp

ca. 170.000 km, oliepomp (modificatie vw), turbo etc. ca. 4k€ :(

ca. 200.000 km, cilinderkop, 3 verstuivers (alle 3 verstuivers achteraf op coulance)

ca. 276.000 km, 1 zuiger (gescheurd), alle zuigerveren, drijfstangenlagers, multieriem, distributieriem, waterpomp, balansassen verwijderd, tandenpomp (ook direct meegenomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat 3C, 2.0 BMR (170pk), 01/2008, 169.200 km

Tandempomp vervangen bij VAG Techniek (geen coulance).

Auto in bezit sinds 128.000 km, was import uit Duitsland.

Ik heb geen idee of er destijds verstuivers vervangen zijn. Is dit ergens te controleren ?

(heb iets gelezen over een 'sticker' bij het reserverwiel ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden