Ga naar inhoud
  • 0

V6 benzine chippen.....


tomaat85

Vraag

Er is zeer veel te lezen over het chippen van diesels, en de 1.8T, maar ik ben nog niets tegen gekomen over het chippen van een V6 benzinemotor. Heeft iemand daar ervaring mee...

Heb zelf een V6 4motion uit 2000 highline. Met een origineel sportonderstel, ondanks een overweging om Koni of eibach te monteren. Ik heb gekozen om nog lekker met volle bepakking en 4 man naar de wintersport te kunnen blazen, dat gaat niet echt lekker wanneer de auto 30 of 40 mm lager ligt. In de zomer (en nu ook) originele phoenix velgen ,17 inch, met Michelin´s. In de winter liggen de originele velgen, 16 inch, er onder met Pirelli winterbanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het chippen bij een V6 wordt niet veel gedaan.

 

Dit heeft de simpele reden, dat het erg duur is, maar je er bijna niets voor terug krijgt. Bij de V6 krijgje misschien 8 tot 10 pk erbij. Net zoals bij elke atmosferische (= zonder turbo) motor.

 

Bij onze 1.8T is met enkel een chipje zo'n 50pk erbij gekomen. Hét voordeel van turbomotoren; makkelijk te chippen. (benzine en diesel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooie compressor eropzetten en dan chippen...

 

Ik zie (en hoor) ze regelmatig op de corrado's, super geluid en top prestaties.

8) 8) 8)

 

Me is motoren n00b.....

Leg me s.v.p. eens uit wat het verschil tussen een compressor is en een turbo (Want in mijn ogen wordt de lucht bij beide gewoon onder druk de verbrandingskamer in geperst)

En wat de voordelen en vooral ook de nadelen zijn van een turbo en natuurlijk een compressor.

 

En dan bedoel ik meer dat het betrekking heeft op mijn motor...

Ik heb een Passat sedan uit januari 1998,

een 1,8 20V met automaat (zou 125 PK hebben)

En ik wil best wel wat meer power krijgen.... maar begin langzaam het id te krijgen dat dit niet echt het blok ervoor is.

Dus wie kan me eens wat leuke tips geven...?

(en koop een TDI is wel een goede tip maar niet leuk voor me beurs :evil: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
uuh... ff denken

 

Volgens mij werd een turbo aangedreven met de uitlaatgassen vd motor en een compressor dmv een multi/aandrijfriem

die de nokkenas aandrijft...

 

Dat klopt helemaal.... het vaakst wordt er een (mercedes) kompressor aan een v6 geschroeft omdat een kompressor eigenlijk vanaf 1200tpm als meedoet. Je krijgt dan een heerlijk joelend geluid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb maar een 1.8... maar eh...

Zit er veel verschil in de prijs om dat er op te laten bouwen ten op zichte van een turbo...?

 

Want meer power in de lage toeren spreekt me erg aan aangezien ik me auto nog wel eens vol gooi en in wel eens een aanhangertje trek.

 

Noujah ik ga wel weer eens verder met mij speurtocht naar meer power op internet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor je 1.8 20V ben je er al met een turbo en intercooler, dat gaat prima op dat blok.

 

Verschil tussen turbo en compressor is dat een turbo via de uitlaatlijn wordt aangedreven (uitlaatgas turbo genoemd), en een compressor via het nokkenas-wiel aan het inlaattraject.

 

Beiden hebben tot gevolg dat de lucht met kubiekemeters tegelijk in je motor geperst wordt.

 

Een compressor t.o.v. een turbo heeft geen 'turbogat', en je complete vermogen is in principe direkt beschikbaar ipv rond de 1800rpm.

 

Daarnaast is er nog een verschil in toerental, een turbo werkt op ongeveer 100.000rpm, en een compressor vanaf een 10.000rpm. (zie G-Lader bijvoorbeeld).

 

Volgens mij is er ook een verschil in vuldruk, maar dat weet ik niet zeker (niet met de huidige compressors). Een G-lader bijvoorbeeld heeft normaal een laaddruk van rond de 0,7 bar (een bewerkte rond de 1.0 bar), en turbo's zitten zo al op 1.5 bar en hoger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de uitleg....

 

eens kijken wat ik ga doen... er schijnt in Oss iemand te zitten die auto's tunen als hobby EN als werk heeft en die gast schijnt heel goed te zijn aangezien hij zelf in de racerij zit.

Volgens mij heeft ie ook nog ooit wat voor Cor Euser gedaan.

 

In iedergeval eens even kijken wat hij voor mij kan doen.

:)

 

Hij kan me waarschijnlijk ook een indicatie geven van wat me zo'n "geintje"gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden