Ga naar inhoud

Renkie

Members+
  • Aantal items

    197
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Renkie

  • Verjaardag 01-01-1950

Profile Information

  • Plaats
    0597
  • Naam
    Renkie

Renkie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hoi Mijn vader heeft een Passat GTE 2e hands gekocht en ondanks dat de standaard handleiding er wel bij zit komen we wat issues tegen met de radio. Wordt er geen handleiding van de headunit meer meegeleverd of ontbreekt die? Het is een unit zonder fysieke aan/uit knop en met groot scherm, volgens mij is dat dus een Discover Pro. - In het dashboardkastje zitten links 2 SD kaart sloten boven elkaar, maar deze lijken blanco / niets te doen. Als je een SD kaart erin duwt "klikt" deze ook niet. Klopt het dat die sloten leeg zijn en geen functie hebben? - Er is wel een USB-C aansluting in de middenconsole naast de pook. Is het een optie om hier een USB-C drive in te pluggen om MP3s af te spelen? - De navigatie werkt op zich. Maar hoe is deze te updaten? Via dit forum kom ik meerdere mensen tegen die over een SD kaart spreken, maar die zit er dus niet in. Of zit er ergens anders nog een SD kaart slot? - De bluetooth telefoonkoppeling lijkt te werken door op je telefoon een bluetooth device te zoeken waarna je VW xxxx moet kiezen. Nu is er sprake van een antiek Samsung toestel (geen Android). Het maken vd bluetooth koppeling lukt niet lekker via de standaard manier. Is het ook mogelijk om de auto naar een telefoon / bluetooth device te laten zoeken? Dit wil bij een oudere MIB2 (2016) unit in mijn eigen auto wel.
  2. Hoe is dit afgelopen, zijn de problemen volledig verholpen nu? Heb je nog meer informatie over het probleem: welk merk spanrol geeft dit probleem bijvoorbeeld?
  3. Bij een B7 van 2014 zie je bij het op contact zetten van de auto wel een lampje van het ruitensproeier niveau in de teller unit maar wanneer het reservoir (bijna) leeg is wordt er GEEN waarschuwing gegeven. Ook als het ding finaal leeg is wordt er geen signaal gegeven. Eerder is er altijd op tijd bijgevuld dus het probleem is nooit opgemerkt Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Wat en hoe is er iets na te kijken met vagcom? Welke groepen moet ik dan bekijken?
  4. Ik heb destijds een speciale dop ervoor gehaald die ook "om een hoek" kan. Werkte perfect.
  5. Ze zijn niet slecht, maar als je nu de keus krijgt om een auto te kopen zou het ook niet mijn voorkeur hebben. Zeker gezien het gewicht en vermogen (na tuning van die V6) is 4 trappen niet ideaal bij zoiets.
  6. Als je een veilige en voor het spaarvarken slimme aankoop wil doen NOOIT een 2.5V6 TDI kopen. Zie voor details ook tdiclub.nl : - Nokkenassen probleem (wat terugkomt na vervangen) - Brandstofpomp die defect raakt - Een 4 cylinder 110 of 130 pk haalt dat vermogen ook wel na een kleine ingreep - Hoog verbruik Let wel, qua geluid en als het rijdt zal het super zijn maar als je een betrouwbare en te betalen auto zoekt moet je ver uit de buurt blijven van een 2.5V6TDI, en al helemaal van deze bouwjaren. Aanvulling: ik zie nu pas dat dit een automaat is. Als dat een 4traps automaat is zou ik de auto al helemaal laten staan.
  7. ANWB hier, incl buitenland Tja, met bijna 5 ton op de teller gaat er wel eens wat stuk
  8. Kan te maken hebben met temperatuur vd bakolie
  9. Niet zo'n toevoeging vergeten he, dat loste het namelijk op bij mij (toevoeging werkt pas na een paar 1000km) Ik heb het bij www.rd-techniek.nl laten doen, een VW monteur die ook deels voor zichzelf begonnen is.
  10. Totaal afhankelijk van je wensen, of je nieuw of gebruikt spul neemt en welk vermogen je wilt bereiken.
  11. Ik heb dit ook gehad, na verversen van de bak olie en een speciale toevoeging die voor een reinigende werking zorgt was het na 2500km opgelost Inderdaad, vooral bij stilstaan bij stoplichten is het zeer irritant
  12. Jij hebt een 110pk tdi ? Afhankelijk van buget kun je het zo gek maken als je zelf wilt, standaard kun je op een +- 150pk met een chip uitkomen en wanneer je met andere verstuivers , turbo's en meer gaat werken ga je richting de 200+ Het is echter wel zo dat iedere pk meer steeds duurder wordt, de 1e 50/60 zijn voor veel minder geld te halen dan die daar boven. Op een 110pk tdi wordt bv vaak een 130pk turbo geplaats, die zijn goed voor een 180 pk als je de rest ook aanpast daarvoor.
  13. Wat is eigenlijk de km stand ? Is de compressie al gemeten ?
  14. Als het om een privé auto gaat zou ik het DPF laten verwijderen en een goede chiptuner zoals de eerder genoemde JD de ecu laten aanpassen zodat alles zonder DPF functioneerd
  15. Ik zou zeker het olie niveau van de bak controleren als je niet zeker weet of dit in orde is. Daarnaast een andere vraag : is dit eenzelfde chip als ook in handbakken gezet wordt door Revo of is deze speciaal aangepast voor gebruik in een TT / automaat ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden