Ga naar inhoud
  • 0

Chippen, garantie en waar voor je geld


ATS

Vraag

Na lang wikken en wegen wil ik de auto toch laten chippen.

(1.8TSI 7DSG bouwjaar feb 2010)

 

geinformeerd bij hartog, JD en de dealer (biedt ABT en OCT)

Hartog en JD zeide beide hetzelfde, probeer de auto eerst en niet te veel NM op de dsg bak

dealer; met abt blijft de vw garantie, met oct nemen hun de garantie over.

 

het is een nieuwe auto waar ik toch zeker 4 jaar met plezier mee wil rijden dus voor mij is de garantie wel belangrijk.

 

Nu weet ik van de seat leon cupra 310 door abt getuned, dat daar nog al wat problemen zijn mee. (de auto's zijn niet geleverd volgens de vermogens die vooraf was besproken, 310PK)

 

nu zijn er wel verschillen in de vermogens van de tuners, maar volgens mij is JD de enige met een rollerbank om ook het werk te controleren. (van hartog weet ik het niet zeker) (bij abt en oct? wordt een onderdeel op gestuurd en aangepast weer terug geplaatst)

 

Nu kan ik geen slechte ervaringen vinden over JD, behalve de prijs. (maar ABT en OCT zijn ook niet goedkoop)

Hartog is hier minder bekend, hanteerd dezelfde prijs level als JD, maar audi rijder weten hem wel te vinden.

 

ABT kan ik alleen vinden over de 100 cupra's die niet zijn wat ze hadden moeten zijn.

 

Graag zou ik in contact willen komen met mensen die een keer een probleem hebben gehad met een chipte auto, en hoe dit is opgelost.

 

(maar alle input wordt gewaardeerd als het over chippen gaat :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb goede ervaringen met een JD chip. Heb mijn vorige auto (130pk TDI) bij 175.000 voorzien van een standaard chip en de auto staat inmiddels op ruim 245.000km. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Heb inmiddels een 2.0 TDI 140pk Passat 3C gekocht en die rijdt toch een stuk minder fijn dan de auto met JD chip.

 

Het verschil merk je onmiddellijk bij het gas geven, de auto met JD chip reageert veel beter op het gas en trekt mooi gelijkmatig door tot ruim 4000 toeren. De auto zonder chip reageert wat langzamer op het gas en heeft bij hoge toeren geen power meer. De algemene indruk is dat de auto met chip wat soepeler rijdt.

 

De nieuwe auto wordt volgende maand dus ook weer voorzien van een JD chip. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net even contact gehad met JD, het is mogelijk om via een aantal Seat en VW dealers te tunen, nemen hun de garantie over.

 

Wil je volledige zekerheid dan zul je de tuning via een dealer moeten laten uitvoeren.

 

Binnen Nederland zijn al een flink aantal dealers die JDEngineering software leveren incl garantie overname.

 

 

Deze dealers zijn:

PON Dealer - Amersfoort

Seat Van der Velden - Benthuizen

Seat Kölher - Hoofddorp

Auto bourguignon - Leeuwarden

 

Auto Poppe groep – Zeeland

 

Echter kunnen de prijzen wat hoger liggen per dealer, vanwege de overname van de garantie.

 

Dus ik ga even verder informeren bij boven genoemde bedrijven :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je rijdt met een prachtige en niet goedkope auto en je maakt je druk over een paar euro extra bij JD terwijl je weet dat het daar goed gebeurd.

Waarom valt het toch zo op dat zoveel mensen zo goedkoop mogelijk hun auto gechipt willen hebben.

Mijn advies moge duidelijk zijn, JD en niemand anders gezien zijn grote ervaring met de DSG bak.

Succes.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens het autobedrijf waar ik vorig jaar m'n Passat gekocht heb was er voor de Bluemotion nog geen software om deze te chippen. Navraag hier op het forum en bij JD leverde het voor mij gewenste antwoord. Ik heb mijn Passat Bluemotion vorig jaar laten chippen bij JD tijdens een meeting van het forum.

Vanaf dat moment trekt de auto beter. :) Reden voor het chippen voor mij was het trekken van een vouwwagen over het Centraal Massief in Frankrijk. Ik heb geen enkel probleem met de auto gehad, temperatuur liep niet op ondanks minder luchtkoeling bij een Bluemotion. Terwijl de thermometer een buiten temp. aangaf van 37 graden. 8-)

Mocht er in de toekomst een software update plaatsvinden door de dealer dan kan ik terug naar JD om kostenloos de auto weer te chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben 2 weken terug bij Jeroen Dik geweest met mijn Golf 5 met DPF, ik wist vantevoren dat daar 'omheen' gechipt zou moeten worden. In goed overleg hebben we besloten het niet al te achtelijk te maken i.v.m. de "slechte" standaard koppeling van dit model. Dus het aantal Nm's is beschaafd gebleven, de auto gaat pas lekker hard sleuren na de 2000 toeren en in zijn 3, 4 en 5 sleurt de auto als een dolle! Eerder hield het bij de 3000 toeren gewon op, VW vind dat gewoon :mrgreen:

 

Anyway : JD is een veilige keus. Veel kennis en chipt zoals jij het wil, uiteraard met het advies wat ze daar kunnen geven. Feit is dat je motor sowiezo een stuk mooier gaat lopen ook al haalt hij er maar 20PK en 30Nm meer uit... En dat merk je duidelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je rijdt met een prachtige en niet goedkope auto en je maakt je druk over een paar euro extra bij JD terwijl je weet dat het daar goed gebeurd.

Waarom valt het toch zo op dat zoveel mensen zo goedkoop mogelijk hun auto gechipt willen hebben.

Mijn advies moge duidelijk zijn, JD en niemand anders gezien zijn grote ervaring met de DSG bak.

Succes.

Jan

 

goede morgen jan,

 

Gaat niet om het geld, maar om de garantie. (ABT, is duurder dan JD :| )

Ik heb de verhalen gelezen over JD, een aantal keer contact gehad en ben ook wel overtuigd dat dit de specalisten zijn.

de tekst waar voor je geld slaat op de cupra's gechipt door ABT. als ik mijn auto laat chippen wil ik zien wat er veranderd is. En niet zoals die 100 mensen een 310 pk auto kopen en later merken dat het een heel stuk minder is.

 

garantie technisch is het slimst om bij ABT te chippen.... maar die passen je computer aan vanuit DL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed om te horen dat het niet om het geld gaat. Zeker met zo'n auto als de die van jou kan het naar mijn mening daar nooit om gaan. Ja met garantie, dat wordt dan moeilijk.

Ik denk dat je in dit geval het beste je gevoel kunt laten spelen als het om een keuze gaat. Al geef je aan dat je wilt weten wat er veranderd is na een chip plaatsing, eigenlijk blijft er dan maar eentje over.

Succes.

Groet,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn auto OCT laten chippen bij Wittebrug Leidschenveen. Ben erg tevreden, er werd van te voren gezegd dat een dealer ver binnen de marge blijft qua vermogen, maar daar heb ik weinig van gemerkt :mrgreen: , 206 pk en 349 nmh (laten testen op de rollerbank bij JD) vind ik mooie waarden voor een 18T. Zit er nu iets langer dan een jaar in, en heb nog nooit problemen gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Garantie is bij dit soort zaken een wassen neus: probeer maar aan te tonen dat de opgelopen schade wel/niet door chiptuning is gebeurd. Het kunnen aanbieden van garantie door ABT vindt ik een monopolie positie die flink uitgebuit wordt.

 

Als je geen problemen wilt hebben met tunen, ga dan naar JD. Bij hem heb je geen garantie nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Toine,

 

Mijn reden om voor de dealer te gaan, was mijn onbekendheid met chippen en heb dus gevoelsmatig voor de veilige (lees: duurdere) garantie gekozen.

Ik heb nu sinds 2 jaar OCT-software motormanagement via de vw-dealer in Opmeer.

Achteraf denk ik: waarom eigenlijk? Hartog is een prima bedrijf en dichtbij. Goed zo niet beter produkt en voor minder centjes.

En garantie................Tja, ik vermoed dat het moeilijk is aan te tonen als er iets mis is.

 

Vorig jaar op de rollenbank bij JD geweest met prima waardes als testresultaat en een mooie lijn op de grafiek.

 

Anderzijds: Omdat er blijkbaar vw-dealers zijn die op JD software garantie geven, dan zijn de dealers danig onder de indruk van de kwaliteit.

Waarom zou je meer betalen? Dan liever direct naar JD zonder tussenkomst (lees: tussenhandel) van de dealer.

 

Op dit forum is JD favouriet. Op het Audiforum is dit inderdaad Hartog. Dus het is maar net wie je tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kreeg net antwoord van een VW dealer die JD tuning leverdt,

citaat uit de email:

Voor een 7 traps dsg is geen tuning mogelijk / het koppel op de bak mag niet groter worden.

 

ga toch maar even verder praten met de dealer hier in de buurt. ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kreeg net antwoord van een VW dealer die JD tuning leverdt,
citaat uit de email:

Voor een 7 traps dsg is geen tuning mogelijk / het koppel op de bak mag niet groter worden.

 

ga toch maar even verder praten met de dealer hier in de buurt. ....

 

 

JD kan de software van je DSG bak ook aanpassen zodat hij wel meer Nm aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden