Ga naar inhoud

  • 0

Peilstok er elke keer uit?!?!?!?


Riconl

Vraag

Mijn Passat 1.9TDI 3C heeft nou al 3 keer de peilstok omhoog geduwd.

Als ik dan de motorkap open doe zit de peilstok wat omhoog en ook zit er olie op de plastic kap van de motor.

Dit sputtert waarschijnlijk uit de peilstok opening.

Is dit een probleem dat de peilstok niet goed blijft zitten??? ik duw hem altijd aan tot hij zeg maar vast klikt.

Of zou het kunnen dat het blok druk opbouwt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Jah, neem een Scenic van rond 2000, weet je zeker dat je de halve auto een keer mag vervangen..

 

O,o, daar rijdt mijn vrouw sinds een paar maanden in rond. Zijn die dingen echt zo slecht? Wij hebben er tot nu toe niks mee gehad en alles doet het nog.. Het is de kindertaxi voor in en om het dorp, die moet niet stil komen te staan. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hiervoor een megane uit 2005 op LPG....no problems.

En heb er 150.000km mee gereden.

 

Maar net bij de VW dealer geweest. Ze zeggen dat het geen probleem is met de peilstok. Hooguit een nieuwe stok erin maar niks om zorgen te maken.

Ze vonden de motor erg mooi lopen en zo lang hij geen olie zuipt is er niks aan de hand.

 

Toen de motor liep haalden ze de olie vuldop los maar die wordt toch wel aardig weg geblazen...is dat normaal bij de 1.9TDI?

Ze zeiden daar dat het normaal is, maar is dat bij jullie ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij me peugeot partner 2.0hdi had ik er ook last van. Monteur van de garage kneep gewoon ff met de waterpomptang opening van het pijlstok iets ovaal en bleef ie wel hangen. Deed ie al vanaf 0km toen ik hem nieuw had. Is natuurlijk niet de oplossing. Je zou idd denken aan verstopte carterontluchting.

 

Misschien kan iemand je de tip geven waar die zit, en hoe je dit kan aanpakken.

 

Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is ook een goede....

Probleem is wat zal ik dan kopen....heb een auto nodig elke dag....en met mijn Fiat Barchetta elke dag van gron. naar sneek is ook niet lang te doen.

Wil in ieder geval geen VAG groep auto meer. BMW misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet zeggen mijn passat rijdt al jaren probleemloos.

Rij tussen de 60 en 70.000 per jaar met alleen regulier onderhoudt.

vindt het eigenlijk enigszins kort door de bocht om te zeggen nooit meer VAG, na deze ervaring.

Blijkbaar heb je een zwakke broeder gehad of een wagen met een dubieuze historie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de 3C is niet zo storingsvrij...

Daarnaast zijn de PD TDI diesels ook niet je van het.

Dashboards willen nogal graag kraken...

 

Nadeel is dat die PD Diesels in alle VAG groep autos liggen...alleen de nieuwste zijn CommonRail.

 

Vind alleen de Passat 3C een super mooie auto......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C is idd wat gevoeliger. Ik heb een 3BG van 2001 en ben echt super tevreden

Volgende wordt weer een 3BG die ik waarschijnlijk dan uit Duitsland importeer. Daar rijden nog modellen van 2001 en 2002 rond met net een ton op de klok. plus die wagens zitten redelijk vol met toeters en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden