silvergreylowe Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 wie weet hoe te vervangen? distririem van passat 3b uit 2000 85 kw tdi. wie weet dit of wie kan dit..en is dit makkelijk te doen setje riemen plus rollers a 159 euro bij breezan. dus ik dacht scheelt geld als dit zelf gedaan werd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 Het is niet 1, 2, 3 zelf te doen voor de meesten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 tot je een tandje verkeerd zit want dan kost het setje ca 1500 euro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 + je hebt als het goed is ook speciaal gereedschap nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanarie Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 Als ik zie wat de garage altijd allemaal moet doen, nou ik begin er zeker niet aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 animal Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 Alles is te doen,maar of je dat wilt is een 2e. Je hele voor front moet gedemonteerd worden,incl radiator ,bumperbalk e.d. alles wat voor distributie zit(leuk he,blok in de lengterichting) Mijn buurman heeft ze multiriem van ze '99 TDI (3B) toendertijd zelf gewisseld,maar als je ziet wat ie daarvoor moest doen. Ik begin er in ieder geval niet aan,maar die van mij is 7k km geleden gedaan,dus die hoeft voorlopig nog niet(hoe lang kan je eigenlijk met een distributieriem doen?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1john1 Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 Ik vraag me dat ook af, mijn riemen en de waterpomp zijn 40 dzd km en vier jaar geleden vernieuwd. Is hier een tijd aan verbonden, de ene dealer zegt 6 jaar en de andere vier jaar. Wat is nu wijsheid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1john1 Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 Sorry, ik heb er vergeten bij te schrijven dat ik een passat 18 T heb van 1997. Van de eerste eigenaar en volgens het service boekje met alle dealer stempels pas 119.000 km gelopen. De vorige eigenaar was een dame die zeer weinig reed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 silvergreylowe, ik zou het niet zelf doen. Het is niet alleen heel veel werk maar als je ook maar 1 tandje ernaast zit is het metten duur (zoals Vdub ook al zei) Daarbij... mocht er iets fout gaan bij de dealer dan is dat zijn probleem. Gaat er iets fout als je het zelf doet dan is het meteen een groter probleem voor jou. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 @1john1 Het is meestal 90dkm(of heel soms 120dkm) of ivm uitdroging om de 6 jaar. Kijk dus even of ie bij 90dkm een riem heeft gehad, zoniet snel naar de garage want bij 121dkm kan het al mis zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 22 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2006 Die 1.8T in principe bij 120.000. Dus ik ben bang dat 1john1 aan de beurt is De diesels om de 90.000. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1john1 Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 Ok mensen bedankt voor de goede raad, aangezien de riem nu vier jaar geleden geleden is vervangen wacht ik nog een jaar met de nieuwe distributie riem. De riem zit er nu 40 dzd km op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 dan kun je dus nog iig 2 jaar of 80dkm, het kan geen kwaad om even te kijken naar de conditie van de riem... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 De voorkant van de auto (lock carrier) moet in de servicestand worden gezet, radiator kan blijven zitten. Je hebt er volgens mij geen speciaal gereedschap voor nodig. Let wel goed op hoe de huidige riem is gemarkeerd, op top dead centre van cylinder 1 kan er een half tandje links/rechts verschil zitten, dat moet je wel weer terugkrijgen. Voor de rest is het niet zo ingewikkeld, ik heb het trouwens nog niet zelf gedaan maar als het zover is dan doe ik het zeker zelf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 Moeten er nog zaken als koplampen gedemonteerd worden voordat het front in de servicestand kan ? Ik heb gezocht, maar kan nog nergens een omschrijving vinden hoe je het front in de servicestand zet. Ontopic vraagje: Mijn D-riem zit er nu 70.000km op (=2e riem) en ziet er wel wat uitgedroogd uit, op de rug zie je streepjes (hele kleine barstjes) op de plek waar aan de andere kant de tand op de riem zit. Riem zit er nu 3 jaar op en is droog en op de juiste spanning. Laten zitten of toch maar vervangen ? Ik zou dan ook gelijk de waterpomp doen omdat die ook al 160.000km heeft gedraaid... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 Koplampen kunnen blijven zitten Linkjes naar beschrijvingen: http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704 http://www.taligentx.com/passat/maintenance/timingbelt/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 Bedankt ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2006 LC in servicestand duurt ongeveer een uurtje, de bouten waarmee de LC vastzit hebben een Torx 45 kop. Je kunt deze het beste met een 3/8 T45 stift + verlengstuk + ratel losmaken. Met 2 bumperbouten ipv special VAG tool 3369 schuif je de LC naar voren, ik heb destijds ook 2 blokken hout gebruikt om terugschuiven van de LC te voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 28 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2006 ik heb het onlangs laten doen. Bumper moet er af. koplampen niet maar knipperlichten wel. radiateur niet maar koelfan weer wel. precies weet ik het allemaal niet. Wat ik wel weet is dat het mij incl. spanrollen, waterpomp (preventief) en nog een nieuw linker spatscherm (oude zat een gat in) +/- € 1000,- heeft gekost. Het betreft een V6 TDI en die moeten om de 120.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Incl een nieuw spatscherm, vind ik het reuze meevallen Keek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Ja, die kosten maar 20 euro. 1000 euro is wel wat aan de hoge kant maar dat kan best voor een V6 tdi gelden. Voor een 1.8T ben je voor 300/400 euro klaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Alles hangt hier af van wat je allemaal moet vervangen: Loopt de waterpomp ook mee? Dan moet die ook vervangen worden. Ook wordt erg vaak uit voorzorg de spanrol van de multiriem en die riem zelf vervangen omdat deze vaak kapot gaat(natuurlijk iets nadat de distr. riem vervangen is..) Gemiddeld ben je bij een garage/dealer vanaf een euro of 850 kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Precies.. en om het veilig te spelen laat je de rollen etc ook meteen vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 juustem... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Heb een paar prijzen opgevraagd voor het vervangen van de D-riem incl. spanrollen, waterpomp, en de overige riemen. (dacht dat dat alleen de multieriem was bij mij maar ze hadden het ook nog over de airco...) Bij de dealer ben ik 550 euro kwijt, en bij mijn eigen garage (voormalige VAG (1e) monteur) ben ik 350 euro kwijt met gebruik van originele onderdelen. Lijkt me niet duur.... Gaat om een 74kW TDI. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Er zitten drie riemen op, bij die van mij dan '99 1.8T: 1 - krukas poelie naar airco (spanner dmv uitdraaien rol met een bepaald moment) 2 - krukas poelie naar dynamo/radiator fan/stuurbekrachtiging (automatische spanner) 3 - stuurbekrachtiging naar waterpomp (klein v-snaartje, ongespannen) 350 is een koopje! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
silvergreylowe
wie weet hoe te vervangen? distririem van passat 3b uit 2000 85 kw tdi.
wie weet dit of wie kan dit..en is dit makkelijk te doen
setje riemen plus rollers a 159 euro bij breezan. dus ik dacht scheelt geld als dit zelf gedaan werd
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
11
9
6
5
Popular Days
29 aug
9
22 aug
7
25 aug
7
1 jan
5
Top Posters For This Question
Vdub 11 posts
DM 9 posts
SilverBullet 6 posts
sequence 5 posts
Popular Days
29 aug 2006
9 posts
22 aug 2006
7 posts
25 aug 2006
7 posts
1 jan 2007
5 posts
60 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten