Ga naar inhoud
  • 0

M'n eigen Dubbeldin radio/navigatie/DVD Buy...


gurby

Vraag

Afgelopen weken ben ik rustig aan 't kijken geweest op Marktplaats en een paar leuke spulletjes gescoord....

 

VDO Dayton DVD navigatie PC5700 incl scherm, Europa 2009-2010 DVD, alle bekabeling, doos, boekjes, etc

post-2484-1423824196,635_thumb.jpg

 

en gisteravond nog een Kenwood DDX-7029 2DIN system incl BT100 Bluetooth adapter, ook met doos, boekjes, kabels, afstandsbediening, security code, helemaal compleet dus. En in nieuwstaat.

post-2484-1423824195,6194_thumb.jpg

 

Middels een Kenwood CAW-1000RV adapter (die ik ook al van iemand heb kunnen overnemen) is de VDO rechtstreeks op de Kenwood aan te sluiten. De VDO afstandsbediening werkt dan gewoon via de Kenwood unit en je kunt VDO navigatie weergeven via de NAV functie op het apparaat. Hij werkt dan net als een externe Kenwood navi unit dus! Dus b.v. ook dual zone met andere bronnen.

post-2484-1423824196,5413_thumb.jpg

 

Waarom dit alles, omdat ik graag een beetje merkspul in de auto plaats (is de auto imho wel waard) en omdat er in mijn ogen niets boven navigatie van VDO Dayton gaat, incl gyrosensor, snelheidpuls, etc. Alles bij elkaar iets meer centen kwijt als de dubbeldin unit voor 3bg zou kosten via de groupsbuy, maar het scheelt niet zo gek veel.

 

Foto's van inbouw en eindresultaat volgen nog, zal waarschijnlijk komende week een keer worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoeveel centen precies hangt er sterk vanaf voor welke bedragen je de betreffende spullen op de 2e hands markt kan scoren, nieuw is het namelijk allemaal niet meer leverbaar. En natuurlijk welke uitvoeringen je neemt van de apparatuur.

 

Ik hou inderdaad het VDO scherm + monitorkabel over.

Die kan ik tzt op de VIDEO-OUT van de Kenwood aansluiten zodat de kleintjes achterin een scherm hebben (die aanschaf hoef ik tegen die tijd dus niet meer te doen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag met m'n zwager bij zijn auto een lekke radiator vervangen, daarna nog even tijd gezien om samen de dremel in mijn auto te zetten.

Het zit nog helemaal niet netjes maar het grove werk is in ieder geval gedaan, volgende week hopelijk even afwerken en radio erin.

Dit is het resultaat:

 

post-2484-1423824202,9003_thumb.jpg

 

post-2484-1423824202,6659_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En inmiddels ben ik zover:

post-2484-1423824222,2585_thumb.jpg

 

Donkere gsm foto, dus niet zichtbaar, maar de radio kan nog niet helemaal erin, teveel kabels erachter. Kenwood was zo handig om er tig kabels van 20 cm uit te hangen met tulp verbindingen, dat is echt bagger... maar goed, ff bezig bij daglicht en dan gaat die laatste cm vast ook lukken!!

 

De stukken die er afgelopen zaterdag bij dremelen/zagen uit gekomen zijn:

post-2484-1423824223,0241_thumb.jpg

 

 

Maar de bovenkant van het dubbeldin raam zit nog niet mooi vast. Hij past inmiddels wel perfect maar moet bovenaan nog vastgezet worden.

Antonio, jij maakt in dit topic viewtopic.php?f=106&t=19158 een opmerking dat je de bovenkant met 2 parkers kan vastzetten. Hoe heb je dit gedaan? Vrij lange parkers gebruikt en gewoon in het kunststof van het dashboard die daar een paar cm boven zit? Op een ETKA afbeelding lijkt het alsof daar nog bepaalde clips voor bestaan, is dat zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ombouw naar dubbeldin van mijn VW Passat heeft even wat tijd gekost om het netjes te doen, maar inmiddels is het zo ver...

 

Geniaal hoe met deze adapter de VDO Dayton en Kenwood samenwerken.

Je kan alle bronnen luisteren terwijl je naar je navi kijkt. Navi geluid klinkt uit externe speaker (oude nokia carkit speaker), volume kan zeer hoog en kwaliteit is goed.

Ook kan je eigenlijk 2 schermen 'combineren' , zie de 1e foto. Hierbij zie je VDO Dayton navi en kan je tevens in tuner modes van zender wisselen door de blauwe knoppen met touchscreen te bedienen. Ben je klaar, dan zet je de navigatie weer in Full Screen

Tevens kan je het scherm kantelen, voorover (tegen zon inval) en achterover in verschillende standen, zodat het scherm je meer 'aankijkt'.

 

Zie hier het eindresultaat van het inbouwproject:

 

 

post-2484-1423824251,5537_thumb.jpg

 

post-2484-1423824251,9599_thumb.jpg

 

post-2484-1423824251,8818_thumb.jpg

 

post-2484-1423824252,0537_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie dat het monteren van de bovenkant van het dubbeldin-raam niet alleen bij mij, maar ook bij anderen voor problemen zorgt. In een origineel dashboard bedoeld voor 2 din zitten bovenin gaten waarin je 'm vast kan schroeven, het dubbeldin-raam heeft die gaten namelijk ook.

 

Onze omgebouwde 1-din dashboards hebben die facilitieit niet. Ik heb dat probleem als volgt aangepakt:

 

Ik had nog een paar metalen hoekjes liggen, die ik een paar jaar terug bij de verbouwing hier thuis had gekocht bij de Gamma:

post-2484-1423824391,7488_thumb.jpg

 

Die heb ik (min of meer) rechtgebogen en aan het dubbeldin-raam bevestigd. Helemaal rechtbuigen is lastig en niet nodig, zoals het nu is past het uitstekend. Let er alleen op dat het 'knikje' naar beneden zit.

post-2484-1423824392,1237_thumb.jpg

 

Nog een beeld van hetzelfde...

post-2484-1423824392,2019_thumb.jpg

 

Zoals ze nu aan het dubbeldin raam bevestigd zijn, zijn ze ook te bevestigen een groot stuk kunststof dat zich als het goed is nog wel in je dashboard bevind. Kwestie van op de goeie plek een gaatje boren en moertje/ringetje/boutje erdoor!

Resultaat, alles zit superstrak en muurvast. Helaas zijn deze foto's van de binnenkant (met GSM gemaakt) niet de mooiste...

post-2484-1423824392,28_thumb.jpg

 

post-2484-1423824392,3581_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE: de Passat gisteren ingeruild. De radio/navigatie set zoals in dit topic getoond heb ik eruit gehaald en is compleet te koop. Geinteresseerden mogen een bod uitbrengen!

aangepast door gurby
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden