Ga naar inhoud
  • 0

Vraag over Passat AVF


byirtici

Vraag

Hallo heren,

 

Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een Passat..

 

Ik heb er nu 1 op het oog, het gaat om een AVF motorcode dus met 130PK en 310NM koppel..

 

Hoe zijn deze type auto's met dit soort blok.

 

Het gaat om een Variant..

 

Bj 2003

230.000 km (NAP)

 

Wie kan mij hiervoor even inlichten over de + en - punten?

 

 

Groetjes Burak Yirtici

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij hebben zelf een passat gehad hetzelfde type motorblok als jij beschrijft en ook een variant. Wij hadden een highline goede wagen als je er geen makke mee hebt. Vering vond ik persoonlijk aan de slappe kant maar als het een sportline is zal hij wel wat stugger zijn. Weet niet of je hem bij een dealer hebt zien staan? Maar is wel raadzaam als je hem technisch laat keuren zodat je niet voor onverwachte uitgaven komt te staan.Wij hebben hem bijna 3 jaar gehad en er is best wel wat aan verspijkerd ook in de garantieperiode van de VW dealer. Ik noem een versnellingsbak,sensoren,remlichtschakelaar,regelunit,aircunit,schokbrekers achter en nog wat meer spul alles bij elkaar opgeteld aan rekeningen ook die van de garantie periode zaten we al snel aan de 9000 Eur. Het hoeft natuurlijk niet bij jouw auto zo te wezen en zoals bij meerdere forum gebruikers die probleemloos in hun/haar Passat rondrijden wij hadden er alleen niet veel geluk mee. Maar om het kort samen te vatten het is een goede wagen en rijd lekker als hij het gewoon doet.

 

Succes met je zoektocht.

 

Mvg.Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook.

 

Heb er nog nooit motorische problemen mee gehad.

Is nu al een tijdje gechipt naar ong. 180 pk, maar geen centje pijn..

 

Enige problemen die ik tot nu toe heb gehad zijn:

 

-Water onder bijrijdersstoel. (bekende kwaal)

-Koelvin van airco kapot.

-Roest onder dakrail. (bekende kwaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ik ook.

 

Heb er nog nooit motorische problemen mee gehad.

Is nu al een tijdje gechipt naar ong. 180 pk, maar geen centje pijn..

 

Enige problemen die ik tot nu toe heb gehad zijn:

 

-Water onder bijrijdersstoel. (bekende kwaal)

-Koelvin van airco kapot.

-Roest onder dakrail. (bekende kwaal)

 

 

Koelvin airco is ook bekende kwaal :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn AVF is gechipt bij ong 220.00 km, er staan er inmiddels 340.000 op de teller en daar komen er elke week zo'n 1100 bij. Ik heb de auto gekocht met 155.000 op de teller en heb er nooit maar dan ook nooit een serieus probleem mee gehad dat me veel geld heeft gekost.

 

Als je de auto netjes berijd (en de vorige eigenaar heeft dat ook gedaan) kun je er geen breuk aan vallen, het AVF blok staat bekend om zijn overwoestbaarheid. Maar vergeet niet dat er ook een heleboel andere onderdelen aan een auto zitten die ook kapot kunnen en niet typespecifiek problematisch zijn, zoals een versnellingsbak of ophanging. Dus staar je niet blind op het feit dat een auto een AVF blok heeft, wat er omheen zit moet ook oké zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wooow!

 

echt super goeie informatie dat ik nu te zien krijg!..

 

hij staat niet bij de 'VW'-dealer. Maar ben van plan om mijn laptop er op aan te sluiten en laten scannen naar foutcodes.

 

Verder merk ik dat dit soort type auto best wel goed is, ik heb nu een AJM met het bekende lekke koppakking.

 

gechipt en gedaan, maar de Passat wil ik zo laten staan 130pk is voldoende..

 

wel wil ik dim & mist xenon verlichting.

 

 

Kort en krachtig, jullie zeggen dus DOEN?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gechipt en gedaan, maar de Passat wil ik zo laten staan 130pk is voldoende..

Daar kom je nog wel achter ;) Passat is wel een zwaardere auto dan een Bora

 

 

Kort en krachtig, jullie zeggen dus DOEN?

Natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gechipt en gedaan, maar de Passat wil ik zo laten staan 130pk is voldoende..

Daar kom je nog wel achter ;) Passat is wel een zwaardere auto dan een Bora

 

 

Kort en krachtig, jullie zeggen dus DOEN?

Natuurlijk

 

Ik weet dat hij zwaarder is hoor.. maar de vermogen is voldoende..

na een jaartje lekker sportief te hebben gereden, word het nu tijd voor een jaartje of 2 lekker rustig aan doen met de familie wagen..

 

waarschijnlijk komt er ooit nog een MK1 als project wagen..

 

maar ik heb er wel een goed gevoel bij, ik neem morgen ff mijn laptop mee om even te kijken..

dan rij ik gelijk door naar een kennis die een brug heeft en er onder even kan kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne nu ruim een jaar (AVF met FRK bak) en heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik had wel een goede monteur (Vdub) bij me die de wagen helemaal uitgelezen heeft.

Alleen een lekkende radiateur en een lekkende brandstofslang als ongewoon onderhoud gehad.

 

Enne: Chippen kan natuurlijk altijd, maar is in mijn ogen niet noodzakelijk. Zeker sterk genoeg voor "normaal" gebruik, al is het extra vermogen wel leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Enne: Chippen kan natuurlijk altijd, maar is in mijn ogen niet noodzakelijk. Zeker sterk genoeg voor "normaal" gebruik, al is het extra vermogen wel leuk.

 

Het grote verschil is niet zo zeer de toename in vermogen, maar vermogen hebben over het hele toerenbereik en niet alleen onderin. De motor heeft meer souplesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dankje Jeroen!

 

Ondetussen heb ik alweer 350km gemaakt met de passat..

 

ik noem even de pluspunten:

-ruim voor & achterin.

-goeie wegligging

-verbruik

-vermogen

-koppeling

-climatronic

-goeie geluidsinstallatie(oude boxen ondertussen ook meteen verkocht!)

-lichtmetalen velgen

-gekoeld handschoenenkastje

 

minpunten:

-na 30.000km moet de distrubutie riem vervangen worden

-lelijke beker houders

-ik heb maar 1 klapsleutel, met slecht berijk(2meter)

-trillende koplamp links

 

 

toekomsite plannen:

Xenon Dimlichten 6000k

Xenon Mistlichten 6000k

LED kenteken verlichting

LED stadlichten

W8 Verlichting

links koplamp(barst)

links luchtrooster/mistlicht rooster

 

ps. waar kan ik dat luchtrooster/mistlicht rooster bestellen?

en ik heb nog een klapsleutel nodig.. iemand een goed adres? of moet ik persee naar de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden