Ga naar inhoud

  • 0

Led achterlichten


Bieg

Vraag

Tijdens de AW meeting bij Pon (en daarvoor eigenlijk ook al) liepen wij (Ketelapper en ik) te overleggen of het mogelijk was om Led verlichting in de binnenste lamp-units te monteren van een 3C. Nadat Ketel mij een afbeelding had doorgestuurd van de Duitse Passatclub, waar een clublid deze ombouw had aangepakt, wist ik "Dit wil ik ook !". Ben afgelopen week flink aan het solderen geweest en ziehier het resultaat :

 

ledf1.JPG

 

De leds kennen 2 standen. De normale stand bij ingeschakelde verlichting.

 

ledf3.JPG

 

 

ledf4.JPG

 

En de functie als mistachterlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

heb me ondertussen ook eens gewaagd aan de heuse bieg-mod en moet toch zeggen dat het een meerwaarde is aan de wagen. het is wel een heel karweitje maar het loont zeker de moeite. ook moet je er redelijk wat tijd voor uitstippelen zeker wanneer je de wagen dagelijks zou nodig hebben is het wat moeilijk omdat de unit dichtkleven wat tijd vraagt om erna te drogen. is wel vast in 3 uur maar raden aan toch 24 uur te laten uitharden. ook heb ik bij de mistlichtunit wat problemen gehad met het souvereinen omdat hier in de onderreflector nog een kleinere reflector zat ingeklikt (andere straalhoek nodig dan achteruitrijlicht denk ik) en daardoor kwam deze heel dicht tegen de leds en uit noodzaak het ik chroomlaag eraf geslepen zodat deze geen leds kon kortsluiten.

als led heb ik de strawhat leds gebruikt met een straalhoek van 120° ook hebben deze led als voordeel dat deze heel kort zijn en direct op de bestaande reflector stralen wat een mooi effect geeft en dicht bij het lichtbeeld komt van de bestaande lichten

http://www.ledtuning.nl/catalog/product ... ucts_id=69

hieronder de strawhat led

H5R152V1_popup2.jpg

 

 

 

ik ga de ledlichten ook gewoon aansluiten op de nummerplaatverlichting, dus nog altijd 1 mist- en achteruitrijlicht.

binnenkort moet ik op onderhoud en ga daar eens vragen om de hoeklichten uit te schakelen.

 

Belgische 3C rijder

 

DSCN1212.JPG

DSCN1213.JPG

DSCN1207.JPG

DSCN120C9.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, volgens mij is de samenwerking (ahum) met MotorTalk forum tot een abrupt einde gekomen. Eerder vandaag werd er al door een mod vermeld dat een dergelijk onderwerp onder geen beding op MT besproken mocht worden en dat het topic later verwijderd zou worden. Het topic is inmiddels verwijderd.

 

:mrgreen::mrgreen: Wat zijn we toch een stelletje boeven hier op VWPassat.nl...... :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo 3V danke für den übersetzung,

 

Ich wollte heute mein Projekt beginnen, Lampen etc. habe ich schon ausgebaut, leider musste ich feststellen, das beim mir die Reflektoren gepresst sind und ich bekomme sie nicht so ohne weiteres raus. Also bekomme vorne den Deckel von den Licht nicht ab. Wie kann ich es abbekommen ohne gößere Schäden zu machen ??? Kann mir einer vielleicht Foto schicken wo er das deckel von der Leuchte rausmacht ???

 

3V ich bedanke mich herzlich nochmals

 

Warte sehens süchtig auf deine Antworten.

 

Gruß GermanPASSAT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah ok. Ich übersetze mal:

 

Hij wilde dus vandaag met het project beginnen maar de reflectoren lijken vastgeklemd te zitten in de lampunits en hij krijgt ze er niet uit. Hoe kan hij die loskrijgen zonder de hele lampunits te slopen? Heeft misschien iemand een foto van hoe nu verder?

 

Hij wacht in spanning af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij moet eerst het lampglas van het rode reflectorhuis demonteren door te breken.

Dus;

Plaats een plat en dun voorwerp (keukenmes o.i.d. tussen het lampglas en het reflectorhuis en breek deze voorzichtig los. Verplaats het mes telkens iets als je één kraakje hoort. Zo ga je het lampglas een paar keer rond.

 

Maar hoe zit het nu met de TUV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sehr geehrte 3V,

 

danke für die Übersetzung aber wenn du es mir zurück übersetzen würdest würde ich mich freuen :D. Thema TÜV, das geht leider nicht es darf an der Leuchte gar nicht geändert werden ansonsten ist der ABE weg !!!! Aber jeder entscheidet sich das für dich ;). Ich finde es Optisch sehr schön aber habe nur das Problem wie gesagt kriege den Roten Reflektor oder so gesagt den Lampe net auseinander.

 

Mit freundlichen Grüße

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij moet eerst het lampglas van het rode reflectorhuis demonteren door te breken.

Dus;

Plaats een plat en dun voorwerp (keukenmes o.i.d. tussen het lampglas en het reflectorhuis en breek deze voorzichtig los. Verplaats het mes telkens iets als je één kraakje hoort. Zo ga je het lampglas een paar keer rond.

 

Maar hoe zit het nu met de TUV?

 

Robertje, bedankt :thumb:

 

Übersetzung:

Sie sollen das Glas durch abbrechen vom roten Reflektor lösen (gaaaanz vorsicht, aber das sollte klar sein :mrgreen: ). Am besten macht man das mit ein breiten Küchenmesser o. Ä. Diese sollte man zwischen Glas und Reflektor drücken und vorsicht etwas hebeln. Wenn es anfangt zu knistern ein paar centimerer weiter nochmal anfangen. Und so die ganzen kleberand einige Malen entlang bis sich das Glas vom Reflektor löst.

 

Robertje möchte ausserdem gerne wissen wie es mit den TÜV weitergeht, gibt es möglichkeiten dessen Segen zu bekommen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

das met den TüV geht schon gut denke ich.. da wird nichts geändert an die Leuchte, alleine das den Leuchte jetzt AUCH Licht geben.. abert den ABE bleibt auf den Unit. Und weist den TüV-arbeiter wie(-viel) die leuchte vom Passat brennen sollen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo alle zusammen,

 

ich habe derzeit ein Rückleuchte umgebaut.

 

Ich möchte wie gesagt das Kabel von der Nebelschlussleuchte nehmen, und die Nebelschlussleuchte als Rückleuchte codieren.

 

Habe die 1 Rückleuchte angeklemmt,

 

Jetzt besteht folgendes Problem das sie weiterhin abschaltet.

 

Wo kommt genau der 10 Ohm Widerstand hin? + oder -?

 

Möchte wie gesagt alle beide Leuchten zusammen klemmen.

 

Das Rückfahrlicht bleibt, die Nebelschlussleuchte funktioniert dann nicht mehr.

 

 

Würde mich über eine schnelle Antwort freuen.

 

Holger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

A. Also zwischen das Kabel + und - quasi so. +I Widerstand I-

 

B. Muss undbedingt die Kaltdiagnose rauscodieren?

 

A. Genau! Und such ein gute Position.

B. Ja, byte 18 bit 3 auf 0

 

 

Ok.

 

Nun noch eins erstmal dazu.

 

Die LEDs die ich habe sind ein richtig Rot, die Schlussleuchten vom Passat (außen) sind ja nicht richtig Rot sind haben einen kleinen Orangestich mit drinnen. das heist das ein kleiner Farbunterschied zwischen den Leuchten besteht.

 

Ist es möglich, die LEDs (Nebelschlussleuchte) leicht ab zu dimmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden