Ga naar inhoud

Motorbeschermplaat W8 = goedkoop!


DM

Aanbevolen berichten

W8 plaat = 3B7 825 235 A. Ik heb er maar 33 euro voor betaald bij de lokale VW dealer, inclusief 3 draaipennen met rubbers. Hier een foto:

 

bellypan_w8.jpg

 

Ook nog even het orgineel:

 

bellypan_oem.jpg

 

Ik heb de tip van een US forum en de proef op de som genomen, de W8 plaat is veel sterker en heeft meer ventilatiegaten. Past op 3B benzine, diesel, sedan, variant, maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBT de draaipennen, er zijn 3 verschillende soorten:

 

3 x zilver metaal achter, 8D0 805 121, zitten er al 3 x bij de W8

2 x zwart metaal voor, 8D0 805 121 B

4 x zwart plastic wielkast, 4A0 805 121 A

 

De zwarte metalen pennen zijn net iets langer dan de zilveren. Als je ze verwisseld vallen ze er na een tijdje gewoon uit zoals bij mijn laatste olie verversing bij een lokale garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vorig jaar ca. â?¬ 65,00 betaald. Ik had de auto tweedehands gekocht en liet hem nakijken bij de VW garage. Ze belde dat de beschermplaat vervangen moest worden. Wat ze niet gezien hadden was dat de carterpan ook kapot was. Er zat een klein scheurtje/barstje in. Een jaar later ging dat lekken en heb ik hem moeten laten vervangen. En da is prijzig, heel prijzig.

 

â?¬ 33,00 is zeker goedkoop.

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, was niet echt stuk maar de achterkant, waar een gedeelte mist, moest steeds met zipties worden vastgezet. Toen ik van de w8 op de hoogte was heb ik er gelijk 1 gekocht. Als'ie goed is zou ik niet gaan vervangen.

 

Leuk, ook uit Groningen. Wat voor Passat/jaar/motor heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de w8 is niet dikker, wel gemaakt van steviger materiaal en dus stijver. Mijn oude onderplaat was ook zo slap. De mijne was enigszins stuk en omdat er een goedkoop alternatief voorhanden was heb ik de plaat gelijk vervangen. Perfecte pasvorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heb ik mijn nieuwe onderplaat gemonteerd.

 

De oude onderplaat was geheel versleten. Ik heb er â?¬ 31 voor betaald bij de dealer. Het verschil met de originele is dat er meer koelsleuven in zitten aan de voorkant en er zit geen geluidsdempend schuimrubber op. Maar aangezien de originele voor een TDI â?¬ 87 meer kost heb ik daar geen moeite mee.

 

onderplaat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat scheelt nogal in de prijs, leuk dat toch iemand mijn tip oppakt!!! Zaten de drie zilveren pinnen er ook op, aan de achterkant van de plaat? Deze kosten ook nog bij elkaar een euro of 6-7 als je ze los besteld.

 

Ja die zaten er bij, maar die waren bij mij aan de achterkant (waar ze horen) aan de korte kant. Daarom heb ik er lange in gezet (de zwarten) Ik moest er hier nog 2 van bij hebben en tevens de plugjes (4x) voor in de wielkasten want die had ik ook al niet meer bij de originele. Samen met een plugje voor de afschermkap van de tandriem was ik hiervoor â?¬15 kwijt. Maar ja dan heb ik het wel weer origineel. Hij zit er dan ook weer superstrak onder. Nogmaals bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, da's raar de 3 zilveren horen ook aan de achterzijde te zitten, voor 2 zwarte metalen plugs. Ik heb al verscheidene pluggen verloren bij olieverversen bij mijn lokale garage en dat de engineer in spe niet wist hoe het eea inelkaar zat (achter 3 x zilver metaal, zijkant 4 x plastic, voor 2x zwart metaal(iets langerdan zilver metaal) + 10mm moertje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden