Ga naar inhoud

Passat wintervrij maken...


Jansnaar

Aanbevolen berichten

He,

 

Heeft iemand nog goeie tips om de passat wintervrij te maken voor de wintersport en hier thuis natuurlijk..

 

Ik zit nu steeds met bevroren deurrubbers maar ook steeds ijs in de sponningen van de deuren. Ook de ruitenwisserbladen bevriezen steeds. Kan ik hier wat aan doen zonder dat ik hele vette ramen krijg?

 

Ik hoor het graag!

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Voor je ruitewisserbladen weet ik zo gauw even niets maar je deur rubbers wel..

 

Dit gaat weer heel dom klinken en kom maar met alle reacties :lol:

Ik smeer mijn deur rubbers voor het vast vriezen altijd in met en geklopt ei!!!! JA EEN GEKLOPT EI!!!!

dit trekt mooi in de rubbers en word niet vet dus geen vieze kleren als je er tegen aan komt

en het vries ook niet meer vast.. doe dit al jaren en gaat elk jaar nog steeds goed..

 

En ja weet ook ei is om te eten maar hier werkt het dus goed voor

 

Greetzz Skippy79 :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deur rubbers met vaseline of siliconen spray.

Ruitenwissers van het raam halen voor de nacht of een krant er tussen of het hele voorruit met een deken bedekken.

Winter banden

Anti vries checken, koeling en ruitensproeier.

Passende sneeuwkettingen en er eerst even mee "oefenen"

Accu capaciteit laten checken.

 

je had het zelf kunnen verzinnen! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Ei? Die had ik nog niet gehoord, maar als het werkt...

Verder zou je de ruitenwissers s'avonds omhoog kunnen zetten, maar dan bevriezen ze denk ik ook.

De rubbers zou je inderdaad met iets kunnen insmeren (vaseline, ei :P ) Kijk ook eens of ze niet erg versleten zijn. Als ze vol met scheuren zitten of helemaal poreus zijn gaat er makkelijk vocht in zitten en dat bevriest.

 

Heb dr zelf niet zn last van, terwijl de mijne ook buiten staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn ruitenwissers vaak omhoog, maar op de een of andere manier kan dat naar mijn gevoel vandalisme uitlokken.. Even de ruitenwissers nog wat verdere doorduwen en dat soort dingen. Daarnaast zou het kunnen gebeuren dat ze terugklappen met de kans dat je een ster in je voorruit krijgt (live gezien..).

 

Ik zag bij ons iemand in de straat met elk een wasknijper onder zn ruitenwisser, wat ik op zich wel goed gevonden vond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen roomboter is lekkerder maar bevriest..Grt Ed :wink:

 

:shock:

roomboter is niet te vreten man... :mrgreen:

 

je kunt de wissers er ook af halen en meenemen naar bed. binnen een minuut zitten ze er weer op.

gewoon een potje vaseline kopen voor de deurrubbers. tsja wij hadden vanmorgen -13, maar ik had geen problemen. hoefde niet eens te krabben, auto staat met de snuit onder de carport. :mrgreen:

mss dat jouw deurrubbers vochtig zijn oid, omdat het steeds vast vriest. mss moet je ze eens flink drogen. ... mss dat het helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer mijn deur rubbers voor het vast vriezen altijd in met en geklopt ei!!!! JA EEN GEKLOPT EI!!!!

Greetzz Skippy79 :mrgreen:

 

en je kunt je port rubbers insmeren met magarine...jaja ik hoor het al bona zeker. geen roomboter is lekkerder maar bevriest..Grt Ed :wink:

 

:lol: Moet er nog spek zijn, :book: nog even en we zijn aan het kokkerellen. :lol:

 

Efkes Serjeus, ik zelf gebruik siliconen spray speciaal voor deurrubbers (ben ik zeker dat het niet agresief is voor de rubbers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week zo'n hoes gekocht dat alleen het bovenste gedeelte afdekt (ramen en dak) en dat werkt perfect. Ik trek dat de hoes iets verder naar voren dan zijn de ruitenwissers ook afgedekt en de achterruit niet, maar de achterverwarming aan en het is zo schoon.

 

René (Tiefleger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het van binnen zo droog mogelijk te houden. Dat scheelt behoorlijk met ontwasemen.

 

Ik heb ook altijd wat doekjes bij. Voor de spiegels en lampen schoon te maken. Die worden echt ontzettend vies en dat benadeeld de veiligheid. Vul bij de tussenstop ook altijd je ruitenvloeistof bij. Daar gebruik je ook veel van tijdens de lange ritten.

 

verder, als je de auto langer laat stil staan met extreme temp(wintersport) is het een goed plan om toch iedere 3de of 4de dag een kilometer of 20 te rijden. Een goede accu moet het langer uithouden zonder bij te laden. Maarja, mijn ervaring is anders en volgens de dealer is dat normaal(was wel n fiat...)

 

Ohja, de ruitenwissers kun je gewoon omhoog zetten in het buitenland. Je zult zien dat je daar ook niet de enige bent. Je snapt natuurlijk wel dat, dat in nederland niet overal kan...

 

PS: dit is bericht 666 voor mij :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden