Ga naar inhoud
  • 0

ruitverwwarming 3c


guyke

Vraag

gisteren toen het zo hard gevroren had was de voor en de achterruit zeer hard aangevroren , ik dacht och de passat heeft een winterpakket met voorruitverwarming geen probleem , echter toen ik de voorruitverwarming woe aanzetten deed deze het niet :angry::angry:

als men de knop induwd licht deze 2 seconden op en valt dan uit , idem voor de achterruit verwarming .

tevens heb ik ook gemerkt dat de esp niet werkt ( stomme electronica ) :evil:

ma ja dit zijn kinderziektes die wel zou tegen komen als men zo aangrijpende werken uitvoerd aan de auto .

enig suggesties voor de ruitondooing

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja geen foutmeldingen ivm met de verwarming en de motor loopt als ik deze aanzet .

wat er wel steeds in het venstertje verschijnt is acc startet en dat heb ik ook nog niet thuis kunnen brengen , heeft iets te maken met airco ?

ga nog eens uitlezen vandaag .

mischien stekker uitgetrokken door radio er in te duwen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gisteren toen het zo hard gevroren had was de voor en de achterruit zeer hard aangevroren , ik dacht och de passat heeft een winterpakket met voorruitverwarming geen probleem , echter toen ik de voorruitverwarming woe aanzetten deed deze het niet :angry::angry:

als men de knop induwd licht deze 2 seconden op en valt dan uit , idem voor de achterruit verwarming .

tevens heb ik ook gemerkt dat de esp niet werkt ( stomme electronica ) :evil:

ma ja dit zijn kinderziektes die wel zou tegen komen als men zo aangrijpende werken uitvoerd aan de auto .

enig suggesties voor de ruitondooing

 

Daarom heb ik als " back up" ook nog een standkachel erin zitten :lol::lol:

Overigens functioneert bij mij wel de voorruitverwarming en dat is soms best wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heui,

 

Viel me even op in bovenstaande post: als men de knop induwd licht deze 2 seconden op en valt dan uit , idem voor de achterruit verwarming .

 

Ik merk dit nu bij de achterruit verwarming (helaas geen voorruitverwarming). Zekeringen gechecked en alles heel.

Guyke al probleem getackeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijk het relais defect... of toch de zekering (soms zie je niet dat ze defect zijn, maar hebben inwendig een slechte verbinding...)

De bediening gaat uit als je boordnet merkt dat er geen stroom vloeit (onderbreking), of teveel stroom (kortsluiting)...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heui,

 

Viel me even op in bovenstaande post: als men de knop induwd licht deze 2 seconden op en valt dan uit , idem voor de achterruit verwarming .

 

Ik merk dit nu bij de achterruit verwarming (helaas geen voorruitverwarming). Zekeringen gechecked en alles heel.

Guyke al probleem getackeld?

Misschien een rare vraag: wanneer heb jij de vooruitverwarming van de week gebruikt? De eerste nachtvorst moet nog langskomen geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even over ruitenontdooien.

Ik weet dat velen hier geschokt zullen reageren, maar gewoon HEET WATER over je ruiten gieten en ze zijn zo ontdooid.

Nee heeft geen gevolgen dat de ruiten springen o.i.d..

Ik doe het al vanaf mijn 18e tot op heden 60 jaar.

Ik heb in de meest uiteenlopende auto's gereden van een lelijke eend tot de duurste Mercedes en Jaguar.

En nu bij mijn Passat doe ik het weer, gewoon kokend heet water uit de kraan (bij mij kan je je hand er niet onder houden zo heet).

Bij mij is er nog niet 1 ruit gebarsten.

 

 

Voordeel:

a. je bent heel snel klaar

b. je krijgt geen krassen op je ruit van het krabben.

c. je krijgt geen koude handen

 

Nadelen:

a. nog geen enkel nadeel kunnen ontdekken

 

Ik geef geen garantie dus mij er op aanspreken kan je niet, maar dit is mijn ervaring en ik gebruik dagelijks de auto dus als het vriest gooi ik ook dagelijks heet water over mijn ruiten en dat gaat al 42 jaar perfect zonder schade.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Deed ik vroeger ook vaak.

Tot de dag dat mijn collega deze handige truck ook deed en dus met een gebarsten ruit zat....

Ik zou het niet meer aanraden dus.

Ik kan me niet voorstellen na 42 jaar mijn ruiten zo ontdooid te hebben dat ze daardoor kunnen barsten.

Sommige ruiten staan van zichzelf al onder spanning en barsten uit zichzelf.

In mijn vorige woonplaats had ik een buurvrouw en dacht met de hoge drukspuit in de zomer haar autotje even schoon te blazen.

Dag erna was haar achterruit gebarsten en dat moest dus mijn schuld zijn.

Onder het mom van beter een goede buur dan een verre vriend heb ik de ruit maar vergoed.

Daar wil ik alleen maar mee zeggen dat als een ruit onder spanning staat deze ten alle tijde kan barsten.

Zelf heb ik er geen negatieve ervaringen mee, maar dat moet een ieder voor zichzelf maar beslissen toch?

Ik heb sterren in mijn ruit gehad en ook ruiten die al gedeeltelijk gescheurd waren en daar toch heet water overheen gedaan zonder dat deze scheuren verder gingen of dat er vanuit de ster in de ruit een scheur trok.

Zoals ik al eerder zei heb ik in de meest uiteenlopende auto's gereden ook voor mijn werk als privé chauffeur in MB 420 SEL en Jaguar soeverein uitvoering als in lelijke eendjes enz. nooit een probleem mee gehad.

Maar de keus is natuurlijk aan ieder persoonlijk, ik heb in ieder geval geen koude handen en geen krassen op de ruit vanwege het krabben en ik ben veel sneller klaar om te vertrekken :P

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik heb een vraagje omtrent voorruitverwarming 3c.

Ik heb deze optie op mijn passat zitten, van de week voor de eerste keer gebruikt, als ik hem aanzet, dan word eerst het gezichtsveld van de bestuurder ontdooid en een stukje in het midden,en daarna de rest niet..

Er lopen wel overal draadjes door de ruit heen, heb t vermoeden dat sommige  niet werken, of kan het een andere oorzaak hebben?

 

Aangezien ik bij me andere passat (3bg) ik deze optie ook had, maar als ik hem daar aanzette, dan werd de hele ruit in 1 keer ontdooid.

post-12527-0-62274400-1478939530_thumb.jpg

aangepast door passat_v5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zitten de plus aansluitingen links en rechts onder de ruit. Mischien is we wel een stekker los rechts onder of een draadbreuk.

Ik weet niet of het relais 2 contacten heeft.

Stekkers zitten onder de zwartekap onder de voorruit.

 

Ik kon de foto niet openen en nu wel.

Als er 1 draadje het wel doet rechts zit er denk ik niks anders op als een nieuwe ruit.

 

Ik heb bij mijn voorruit 1 streep onder de spiegel die niet mee doet.

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zitten de plus aansluitingen links en rechts onder de ruit. Mischien is we wel een stekker los rechts onder of een draadbreuk.

Ik weet niet of het relais 2 contacten heeft.

Stekkers zitten onder de zwartekap onder de voorruit.

 

Ik kon de foto niet openen en nu wel.

Als er 1 draadje het wel doet rechts zit er denk ik niks anders op als een nieuwe ruit.

 

Ik heb bij mijn voorruit 1 streep onder de spiegel die nd

Duidelijk, ik zal dus eerst onder de parafaan moeten gaan kijken

Zag al wel in de KB staan hoe deze te verwijderen, weekend maar eens kijken of ik wijzer word

aangepast door passat_v5
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden