Ga naar inhoud

Iets nieuws ontdekt....:-)


The Master

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag een beetje aan het spelen met de passat.

Het was me al meerdere malen opgevallen dat tijdens het handremmetje aantrekken in de bocht

dat de auto wel uitbrak maar al weer vrij snel afremde.

Na een paar keer herhalen merkte ik dat na ongeveer na een seconde het ABS in werking trad op de voorwielen

terwijl ik het rempedaal absoluut niet intrapte. Wel veilig, ondanks dat ik graag wilde spelen. :embarassed::D

 

Ik wist dit niet, iemand anders wel???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoel je het ESP wat ingrijpt? Die spreekt afzonderlijke remmen aan om de auto zo snel mogelijk weer met z'n neus de kant op te krijgen die de bestuurder in gedachten had (de richting waarop het stuurwiel staat/stond). Werkt echt goed :)

 

Ik denk dat als je wilt spelen beter de ESP schakelaar even uit kunt zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de ijsbaan in onze woonwijk kan ik alle lampjes aan het knipperen krijgen, maar inderdaad het uitbreken met de handrem vond ik ook tegenvallen, maar nu begrijp ik ook waarom, dus volgende keer even het ESP knopje "uit" inschakelen en dan gaat die wel door en blijft die niet zomooi in het gareel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens last van! Bij een beetje ijs stuur om en handrem aan, niet te lang, en ik maak een mooie slide hoor, geen probleem haha! Zeker nu het een tijdje aanhoudt die gladheid kan ik het mooi onder de knie krijgen, lukt aardig haha! ;)

 

Vind het maar wát leuk om met handrem de bocht door te gaan met deze vrieskou! Maar wel zomerbandjes, dat helpt mee, en ik heb een 3b uit 97, volgens mij geen ESP!

 

Maar dat uitbreken lukt me dus écht niet op droog wegdek he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ESP hebt dan zit er een knopje onder het knopje van de achteruit verwarming, als je dat knopje indrukt dan gaat er een geel lampje branden bij je toeren tal meter

Als ESP ingeschakeld is en het treed in werking dan gaat het lampje knipperen.

Heb jij nog niks zien branden of knipperen? dan heb jij geen ESP denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3B (1998) krijg ik mooi dwars hoor. Zelfs 360 graden rond in de sneeuw. Er zit in ieder geval ABS op maar of er andere fratsen op zitten ik denk het niet.

 

De Transporter krijg ik ook dwars (met als nadeel dat het een gigantische bende achterin wordt) Als ik flink gas geef in de sneeuw gaat er een driehoekje branden in het klokkenpaneel. Wasdatdan? ASR toevallig? En wat doet dat? Het kan ook uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Transporter krijg ik ook dwars (met als nadeel dat het een gigantische bende achterin wordt) Als ik flink gas geef in de sneeuw gaat er een driehoekje branden in het klokkenpaneel. Wasdatdan? ASR toevallig? En wat doet dat? Het kan ook uit.

Als er in dat driehoekje een rond symbooltje met een pijltje is is dit volgens mij de ESP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vandaag een beetje aan het spelen met de passat.

Het was me al meerdere malen opgevallen dat tijdens het handremmetje aantrekken in de bocht

dat de auto wel uitbrak maar al weer vrij snel afremde.

Na een paar keer herhalen merkte ik dat na ongeveer na een seconde het ABS in werking trad op de voorwielen

terwijl ik het rempedaal absoluut niet intrapte. Wel veilig, ondanks dat ik graag wilde spelen. :embarassed::D

 

Ik wist dit niet, iemand anders wel???

 

Dit is nu juist de kracht van ESP, zonder dat de bestuurder er weet van heeft houdt dit systeem je (80% van de gevallen) uit de problemen! :D

"Spelen" is er helaas steeds minder bij, zeker met de 3C: kan niet eens lekker met de handrem de achterkant omzetten. Wat een prutsauto (om te spelen!) :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het ESP wel uitschakelen (nooit 100%, systeem blijft waakzaam op de achtergrond!), maar zit een electronische handrem op. Die werkt op alle 4 de wielen en hierdoor kun je dus niet "ff" de achterkant omzetten om te spelen.....

Is ook het enige "nadeel", want zou niet meer zonder die hanrem + autohold willen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden