Ga naar inhoud

  • 0

Bluetooth Touch Adaptor


Eric

Vraag

Vorige week een nieuwe GSM gekregen (Nokia 3720c) en uiteraard past deze niet meer in de cradle van m'n 3C.

Een nieuwe cradle is (nog) niet beschikbaar voor deze GSM, dus had ik een touch adaptor besteld.

Deze vanmorgen opgehaald en ff m'n GSM aanmelden dacht ik........Kreeg het met geen mogelijkheid voorelkaar. FF terug naar de Dago en wat blijkt: m'n Passat is te "oud" :(

De adaptor kan zich niet aanmelden bij het regelapparaat. Komt dit bij 1 van jullie bekent voor?

Ik het de "standaard" telefoonvoorbereiding in m'n 3C, dus niet de premium.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb drie weken geleden de auto opgehaald en daar zat een touch adaptor in. De dealer kreeg bij het demonstreren met geen mogelijkheid verbinding met de telefoonvoorbereiding in de auto. Vervolgens dat ding in de hoek gegooid en uit het magazijn een andere gehaald. Die deed het direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand van hier ook of je de ''standy-tijd'' van de touch adapter kan wijzigen???

 

Als wij de Passat op slot doen, dan blijft de touch adapter nog zo'n 3 kwartier tot een uur aan... Dat mag van ons ook wel een pak minder zijn... :D

 

Anyone an idea?? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet iemand van hier ook of je de ''standy-tijd'' van de touch adapter kan wijzigen???

 

Als wij de Passat op slot doen, dan blijft de touch adapter nog zo'n 3 kwartier tot een uur aan... Dat mag van ons ook wel een pak minder zijn... :D

 

Anyone an idea?? ;)

 

Zodra ik het contact uitzet van de Passat is ook meteen de Touch Adapter uit.... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik weet wordt de touch adapter door een geschakelde + gevoed.

Dus contact uit = touch adapter uit.

Dat is zo geregeld in de bedrading van de Passat (neem ik aan)

Volgens mij kan je dit soort instellingen niet aanpassen op de touuch adapter zelf, dus het lijkt mij een foutje in de bedrading, maar ik ben geen technicus.

Misschien even een bezoekje aan de dealer???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet iemand van hier ook of je de ''standy-tijd'' van de touch adapter kan wijzigen???

 

Als wij de Passat op slot doen, dan blijft de touch adapter nog zo'n 3 kwartier tot een uur aan... Dat mag van ons ook wel een pak minder zijn... :D

 

Anyone an idea?? ;)

 

Zodra ik het contact uitzet van de Passat is ook meteen de Touch Adapter uit.... :?:

 

Bij mij idem dito. Na uitzetten contact is ook meteen de Touch adapter uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondanks de problemen die sommige forum leden hebben toch een touch adapter op Ebay gekocht, en gelukkig hij doet het in mijn Passat uit 2006! :lol: Het werkend krijgen met mijn mobiel was echter wel lastig, maar is na tig keer aanmelden gelukt.

 

Het punt dat Svaan aankaart (de ''standy-tijd'') heb ik ook. De adapter blijft nog een tijdje aan, irritante hieraan is dat mijn mobiel dan ook in de "carkit" stand blijft staan dus als iemand belt ik dat dan niet hoor :blink: . In het boekje van de auto staat bij de telefoon voorbereiding dat dit een instelbare "nabel" tijd is, die standaard op 30 min staat. Deze tijd instellen kan (volgens het boekje) door TIMER als naam op te nemen in het telefoon boek (bij telefoon's die dit ondersteunen? Ik denk dat dit meer gaat om het ondersteunen van het telefoonboek) en dan als nummer de tijd die je wilt hebben (1-60 min). Lukt dat niet dan kan de dealer het instellen. Bij mij is dit niet gelukt maar heb het ook nog maar 1x geprobeerd :wink: . Ik heb nog even gegoogeld en kwam dit tegen (wellicht handig voor de mensen met VAGCOM): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _%28Low%29 (het gaat om de "afterrun time").

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Zijn er mensen die dat wel voor elkaar gekregen hebben met het instellen van de TIMER in het adresboek.. :?: .

Touch adapter blijft inderdaad aan tot de auto op standby gaat. Bij latere modellen 2008--> gaat hij met contact uit.

Daarvoor is update 124.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er ook mensen die net als ik problemen hebben met het laden van het telefoonboek.

ik heb de passat sinds februari en het heeft altijd gewerkt.

echter heb ik sinds kort het probleem dat ik het telefoonboek niet meer in de adapter heb staan.

heb op een aantal manieren geprobeerd dit te doen maar tot op heden geen succes.

 

wie o wie kan mij helpen

 

grtzz marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Marcel,

Als je je lijst van telefoons eens even weggooid en de telefoon eens opnieuw er inzet, helpt dat..?

 

Is er al iemand die een oplossing heeft voor de lange standby tijd als je het contact afzet voor auto's voor 2008.. :?:

Dat met "TIMER" in het adres boek werkt bij mij niet of ik doe het niet goed natuurlijk.

Is er iemand bij wie dat wel werkt..?

 

grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand ook hoe je op de adapter kan zien ( en misschien ook lezen...) dat je een SMS bericht hebt ontvangen?

De optie zit er namelijk wel op (voorbereid), want je ziet bovenaan in de symbolenlijst het envelopje staan.

Zo krijg je ook een symbool als er een gemiste oproep is. Dit symbool zit boven het symbool envelopje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig heb ik het eens zien werken met de oude mobiel van mijn vrouw. Dat was een Samsung Star. Je zag dan inderdaad het envelopje en je kon de berichten zien. Met vorige telefoon (Nokia 7500) en huidige Samsung Galaxy S werkt het ook niet. Ik denk dat het door de telefoon moet worden ondersteund. Ach waarom zou je ook je smsjes willen lezen tijdens het rijden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok, thx 4 the info.

Lijkt dus telefoonissue te zijn.

Het is idd ook geen ramp, maar als iets mogelijk moet zijn wil ik het ook graag werkend zien .... :-)

 

Ja daar heb je wel gelijk in, als het er op zit moet het ook werken.

Zou mooi zijn als er dan een lijst van telefoons was die het wel ondersteund. Of een andere reden voor het niet werken.

Volgens mij kun je verder niets op de touch instellen hiervoor. Misschien met Vagcom...?

Zelfde verhaal geld voor de TIMER, krijg ik ook niet aan de praat.

Maar verder is het wel handig dingetje.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb problemen met de bleutooth.

Ik krijg verbinding met de GSM in het scherm van de adapter staat de telefoon naam, maar als ik dan een telefoon nummer wil zoeken staat er 'maak verbinding met UHV' in het scherm.

Krijg er de zenuwen van.

 

Het probleem zit m denk ik in het feit dat ik volgens het boekje eerst de oude verbinding (handy adapter) met de auto uit de GSM had moeten halen.

 

Als ik nu nieuwe bleutooth apparaten zoek met de telefoon krijg ik geen signaal van de touch adapter.

Bij het zoeken naar nieuwe apparaten staat er in de telefoon wel een lijst van laatst gebruikte apparaten, de touch adapter staat daar wel bij en die koppelt ook, maar met eerder genoemde problemen.

 

Hoe krijg ik nu een nieuwe verbinding tot stand als de telefoon het ding niet meer ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er al iemand die een oplossing heeft voor de lange standby tijd als je het contact afzet voor auto's voor 2008.. :?:

Dat met "TIMER" in het adres boek werkt bij mij niet of ik doe het niet goed natuurlijk.

Is er iemand bij wie dat wel werkt..?

 

grt.

 

Dat kan met VagCom, heb hetzelf twee weken terug gedaan, gaat dan 20 seconden na contact uit uit, werk perfect.

Hoe dat moet staat in een ander topic over de touch adapter, ff de zoekfunctie gebruiken.

 

Edit: Module 77 Telephone --> Adaptation --> Afterrun time --> waarde op 0 zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

Je moet eerst zorgen dat je UHV koppelt met de Touch daarna kan je je telefoon koppelen aan de Touch.

Bij de eerste keer koppelen met UHV en Touch moet je even de blauwe tandjes van je telefoon uitzeten anders loopt die te mieren en wil je UHV met je tel koppelen en dat wil niet. Zet de motor even stationair aan tijdens het koppelen anders wou het bij mij niet namelijk. Tijdens het rijden koppelt ie ook niet overigens. (Geen idee waarom niet) Dus auto starten Touch in de houder klikken en UHV koppelen. Het kan in 30 seconden klaar zijn maar ik zat ook de eerste keer een avond te pielen. succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees ook ff andere postings over Touch adapter op het forum...prob voor verbinding is met VAGCOM/VCDS op te lossen. Stond bij mij op 20 of 30 min. Op 0 zetten en opgelost. Verbindingsproblemen ligt in beginsel eigenlijk altijd aan firmware upgrade/downgrade. Ik heb hem nu enkele maanden, werkt altijd, altijd! Super ding echt blij mee.

 

zie o.a.

viewtopic.php?f=189&t=39571

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

Je moet eerst zorgen dat je UHV koppelt met de Touch daarna kan je je telefoon koppelen aan de Touch.

Bij de eerste keer koppelen met UHV en Touch moet je even de blauwe tandjes van je telefoon uitzeten anders loopt die te mieren en wil je UHV met je tel koppelen en dat wil niet. Zet de motor even stationair aan tijdens het koppelen anders wou het bij mij niet namelijk. Tijdens het rijden koppelt ie ook niet overigens. (Geen idee waarom niet) Dus auto starten Touch in de houder klikken en UHV koppelen. Het kan in 30 seconden klaar zijn maar ik zat ook de eerste keer een avond te pielen. succes.

 

Oke, ik ga er nog eens voor zitten.

Dacht eigenlijkl dat de verbinding met de auto via de stekker ging in de houder.

De connectie met de UHV (wat dan de auto zal zijn) wil juist niet lukken, krijg er de zenuwen van!

 

Lees ook ff andere postings over Touch adapter op het forum...prob voor verbinding is met VAGCOM/VCDS op te lossen. Stond bij mij op 20 of 30 min. Op 0 zetten en opgelost.

Dat had ik al gedaan

Verbindingsproblemen ligt in beginsel eigenlijk altijd aan firmware upgrade/downgrade.

Die had ik al gelezen, maar hoe kan je de firmware veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden