Ga naar inhoud

Frenkyx

Members
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Frenkyx

Profile Information

  • Plaats
    Enschede

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Frenkyx's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dit is weliswaar een oud draadje maar ik heb deze week ook geprobeerd om de 10 jaar oude gasdruk veren te vervangen en liep daar tegen een probleempje aan. Ik heb nav een youtube filmpje (zoek maar op ujryWihz8j8) en dit draadje aangedurfd om ze te vervangen. Echter lukte het me na 1 uur nog niet om de gasdrukveer los te krijgen aan de kant van de bank. Vandaag heb ik het nog eens bekeken en wat ik fout deed is dat de veer gedraaid is. Ik ging er van uit dat het clipje net zoals aan de klep kant aan de zijkant zat maar dat zit dus aan de onderkant. Zie ook hieronder het plaatje met de 2 oude gasdrukveren en de nieuwe (Febi). Hier het gat achter de achterbank waar de veer op vast zit (zaklantaarn had ik in het ronde gat gehangen): Ik heb de bekleding aan de achterkant los gemaakt en de vloer eruit gehaald, dan kun je prima gehurkt in de bak zitten en het goed zien. Ik heb eerst ook geprobeerd om het vanaf de andere kant te doen maar dat vond ik lastiger. Eerst heb ik de veer bij de klep beugel losgemaakt dan heb je iets meer ruimte voor de achterkant (bij de bank). Het plaatsen van de nieuwe heb ik andersom gedaan. Eerst achter de bank en daarna op de beugel. Voor de beugel kwam ik op een Duits forum nog een handigheidje tegen. De veer is namelijk iets te lang en moet iets worden ingedrukt. In de klep beugel zit een gleuf hier kun je een schroevendraaier in zetten en zo de veer op zijn plaats drukken. Dit lijkt lastig maar dat werkt bijzonder goed, hoef je dus geen moeilijke constructies voor te bedenken er is blijkbaar al over nagedacht Plaatje van wat ik bedoel (hier zit de veer al op zijn plaats).
  2. Ik heb deze uitzending ook gezien en kende de problemen niet. Ik heb zelf een 2.0 tfsi (of turbo fsi zoals het op de afdekplaat staat ) uit 2006 (105.000 km) maar hoef daar tussen beurten maar een halve liter bij te vullen. Ik rijd voornamelijk kleine stukken stadsverkeer dus lijkt me dan wel acceptabel. Hier op het forum lees ik er verder ook niet veel over alleen iemand met een CC 1.8 met overmatig olie verbruik. Ik kijk een beetje rond voor een opvolger en kwam daarbij een 3AA uit 2012 tegen met een 2.0 tfsi maar dat is dus een motor uit de verdachte periode 2009-2012. Mensen met problemen zie je natuurlijk meer op de forums dan mensen die geen problemen hebben maar ik vraag me dan toch af of er nog meer mensen op dit forum zijn die problemen hebben met een 2.0tfsi?
  3. Frenkyx

    3.6 met 280pk?

    Inderdaad de uitlaten vielen me ook al op alsmede de pook van de automaat (lijkt me een normale 6 trap ipv DSG). Bedankt voor de uitleg.
  4. Frenkyx

    3.6 met 280pk?

    In mijn Autoscout zoekfilter kwam een witte CC langs met een 3.6 en volgens de adverteerder heeft deze 280pk. Ik dacht altijd dat de 3.6 299 pk had. Als ik het kenteken opzoek bij de RDW blijkt het ook gewoon te kloppen. Ik heb via google wel iets over US versies gezien maar deze heeft gewone kenteken platen. Iemand die het weet? (auto staat bij een bedrijf in Doetinchem)
  5. Klopt heb het net gelezen in de autoweek. Het gaat om de firma Boensma in Goor. Er staat ook bij dat ze geen olie mogen lekken (dat schijnt bij ongeveer 5% voor te komen). Vullen kost 16 euro per veer maar er staat dan ook bij (quote van Piet Boensma) dat het een uitkomst is voor mensen met een auto waarbij de nieuwe veren meer dan 100 euro per stuk kosten. Dat is een reken sommetje dat ik niet helemaal begrijp .
  6. Het zijn de st Moritz geworden via fabrieksbanden. Keurige afhandeling en goeie prijs (ook nog eens afgeprijst want wie gaat er nu nog winterbanden kopen ). (Iemand nog belang bij 16 inch vw cortina's? )
  7. Frenkyx

    water in kofferbak

    Ik heb daar soms ook last van, ik heb denk ik de oorzaken gevonden. Als het hard regent en de auto heeft stil gestaan heb ik dat er ergens een parkeersensor achter blijft piepen. Mijn vermoeden was dat er ergens hier water naar binnen liep. Ik heb hier destijds ook een topic voor aangemaakt: viewtopic.php?f=106&t=36209 . Het water stond dus op de richel (blauw omcirkeld) en liep als dit vol stond de bak in. Die gaatjes waren toen ook nat. Ik wist dat er het rubber van de bak heel iets beschadigd was ik heb dat nooit als probleem gezien maar met de laatste vorst (en slechte timing om de kofferbak te openen ) is dat verder gescheurd. Ik weet nu zeker dat het water via dit rubber erin loopt. Een regenbui gaat meestal wel goed maar als je de klep opent loopt er een klein stroompje langs deze beschadiging en loopt het erin. Ik heb er tijdelijk ductape op geplakt en dat gaat al beter. Volgende week komt er een nieuw rubber in/op dus dan hoop ik er van af te zijn . Dus je zou het kofferbakrubber eens kunnen controleren en die gaatjes controleren al hoort daar geen water uit te komen. (Ik zie net dat dit al een ouder topic is, maarja als kennisdatabank wel handig toch?)
  8. Bedankt voor jullie reacties ik twijfel ook wel maar ben zelf altijd wel een fan geweest van de 5 spaaks wielen, ik ga daar denk ik toch voor. Ik heb een set gezien bij http://www.fabrieksbanden.nl. Iemand ervaring met deze verkoper?
  9. Ben ook maar even een beetje creatief geweest. De St. Moritz:
  10. Hallo, Inmiddels rijd ik zo'n 3,5 jaar met mijn 3C uit 2006 en normaliter begint het dan wel te kriebelen maar bij deze auto heb ik dat eigenlijk nog niet zo. Ik vind het nog steeds een mooie auto en hij rijd ook lekker, ondanks de veelal luxe problemen (airco pomp, stelmotor luchtregeling, kwart achterlicht kapot) ben ik van plan om er nog wel een paar jaar mee door te rijden. Daarbij zal een logische opvolger denk ik toch wel de CC worden maar dan zit ik vast aan minimaal bouwjaar 2010 ivm de achterbank optie. Met mijn wensenpakket valt dat helaas buiten mijn budget. Maar goed ik dwaal af . Mijn zomerwielen zijn 18" Zolder velgen (Golf V R32) die hem erg goed staan. In de winter rijd ik op 16" Cortina, die vind ik eigenlijk al 3 seizoenen te klein. Vandaar dat ik aan het rondkijken ben om deze toch nog maar te upgraden. Omdat ik de wielen vooral voor de sneeuw rijd wil ik ook weer een smalle maat ik zit dus te denken aan de Chamonix (die dus veel lijken op de Cortina alleen 1 maat groter) of de St. Mortiz die voor de CC zijn (maar die volgens mij wel passen op de 3C, correct me if i'm wrong). Mijn vraag dus; is er iemand die een 3C rijd met deze wielen? (en daar dan een plaatje van wil delen) Ik kan er nl weinig plaatjes van vinden op het net. Hier nog een plaatje van de 16" wielen icm mijn auto:
  11. Wat ik hier nog mis is de "touch adapter oplossing". Deze adapter connect aan de standaard bleutooth module van de auto, je telefoon connect dan weer aan de touch adapter. En jouw iPhone kun je dan weer verbinden aan de touch adapter (overigens staat zo'n touch ook nog eens een stuk mooier). Ik heb zo'n 3 jaar geleden deze touch adapter voor ongeveer 150 euro nieuw in duitsland gekocht (via eBay).
  12. Mja, ik snap ook niet waarom het wel zou werken op de ene telefoon en niet op de andere. Inderdaad als het er op zit verwacht je ook dat het werkt. Je kunt misschien nog een andere telefoon overwegen
  13. Ik heb er al een bout met teflon tape ingedraaid. Ik wil wel als het even kan vermijden dat het water ergens anders heen gaat waar het meer schade kan aanbrengen. Het zou normaliter toch ergens anders heen moeten lopen lijkt me.
  14. Frenkyx

    UHV/touch adapter

    Mijn ervaringen met de touch adapter in een Passat uit 2006 met touch adapter sw 1.24 zijn over het algemeen wel goed. Af en toe lukt het niet om met de auto te verbinden. Bij mijn auto werkt dit altijd om opnieuw de verbinding te leggen: auto op contact zetten, touch adapter eruit en weer erin stoppen (reset dus), daarna geduldig wachten. Kan een minuut duren maar hij vind em altijd weer. Ik had ook gelezen van de v1.23 versie voor oudere modellen maar dit nog niet geprobeerd omdat ze bij 1.24 nog wat gefixed hadden in de stabiliteit van BT. Ik wil dit nog wel een keer proberen maar omdat ik met deze methode eigenlijk altijd weer een koppeling krijg nog niet echt noodzaak voor gezien en ik heb natuurlijk geen zin in een mislukte update, er zit vast geen rollback mogelijkheid in deze adapter denk ik .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden