Ga naar inhoud
  • 0

Passat verlaagd automaat flink beschadigd


Marretje

Vraag

Hallo allemaal,

 

Dat ik mijn passat kocht was hij verlaagd, het staat leuk hoor maar het comfort is wel aardig weg.

Elk bultje en heuveltje ligt hij met z`n neus aan de grond.

 

Maar van de week stond de auto even op de brug want ik had er even een paar nieuwe achterbandjes op laten zetten en vroeg toen even wil je die brug even hoger zetten om even te kijken naar de onderkant.

Nou daar verschoot ik wel even van, de onderkant van m`n automaten bak was aardig zwaar beschadigd, de ene kant was hij in gedeukt en de andere kant was hij zo erg versleten dat we dachten dat de olie er al uit kwam te zweten.

Even schoon gemaakt met een goedje maar hij bleef droog maar de conclusie is wel dat hij aardig dun geworden is.

Ik denk dat ik hem laat vervangen en eigenlijk wil ik ook gelijk normale vering er onder hebben.

 

Zou dat te doen zijn om zelf te doen of kan ik dat beter een garage laten doen, er zal wel speciale gereedschap aan te pas moeten komen denk.

 

Groetjes Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey hallo mensen.

Exusses dat ik weinig van me heb laten horen maar wegens ziekte en lang weg met werk ben ik er even niet meer bij geweest. Maar ik heb uiteindelijk toch de stap genomen. Volgende week wordt de passat verhoogt, was het ondertussen echt zat geworden en tijdens mijn werk dat moeder de vrouw erin reed, die begon ook te klagen.

 

Maar bij de verkoop ben ik toch wel een beetje voor het lapje gehouden denk ik want er zitten alleen verlagings veren onder, die worden nu vervangen door orginele veren. Heb nu die veren over en neem ze mee voor de eventuele liefhebber.

 

Als het klaar is laat ik nog wel ff wat foto`s zien.

 

Gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Marcel, je hebt groot gelijk als het niet meer prettig rijd en de auto lijd er zoveel van.

 

Alleen als ik jouw was zou ik deze veren dus ook niet meer aan iemand anders verkopen / geven.. niet echt prettig als iemand anders dadelijk dezelfde schade ongemakken krijgt als dat jij hebt.

 

ik zeg de sloop op met die veren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp echt niet waar jullie het over hebben. Rij al ong. 40.000 km met een verlaging van -9.5 en raak praktisch nooit iets.

Het gaat hier volgens mij om een verlaging van 3 hooguit 4 cm, snap niet dat je daar dan zoveel problemen mee hebt.

Je moet dan idd niet met 80 over een drempel vliegen of zomaar een stoeprand oprijden (normaal ook niet maar dit terzijde)

Het vergt wel een iets ander rijgedrag, nog beter de weg lezen en rustig over drempels. Het is maar net of je dat ervoor over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja kijk ik snap alles wel, en ik ben niet zo een die 80 door een dorp rijd. Ik sta hier dus ook niet te liegen. Sommige straatjes hier moet ik een klein beetje zigzag doorheen anders ligt hij aldoor aan de grond. Ik wil wel een foto nemen van die autobak. Ben een rustige rijder en helemaal erg sinds ik die automaat heb, dus ja wel of niet snappen da,s jammer voor jou dan, maar dat is gewoon mijn ervaring. Ik wil hem gewoon hoger hebben. De garage zegt ook oei bak is erg dun en een bak revisie is erg duur, ben bij 3 garage's geweest en alle 3 hetzelfde verhaal. En ik denk dat ik er meer comfort bij krijg en dat vind ik ook beter.

 

Ik hoop dat de info genoeg is voor je.

 

Gr marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veren hebben niet het eeuwige leven. Daarbij kun jij ook verkeerde veren onder de auto hebben, want auto's met automaat moeten zwaardere veren hebben. Met een goed onderstel kun je probleemloos verlagen. Juist met een normaal onderstel is het nemen van drempels eerder een probleem dan met een goed verlaagd onderstel. Mijn beide auto's zijn verlaagd en juist sinds de verlaging slaat de auto niet meer aan, met het origineel onderstel wel. Naast de veren zullen de dempers waarschijnlijk ook niet meer fris zijn.

 

Kort gezegd, je huidige onderstel is kwalitatief slecht en/of niet afgestemd op de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mij ook laten vertellen dat een passat met automaat minder bodemspeling heeft de airco leidingen schijnen ook nog eens voor problemen te zorgen.

 

Mijn eigen ervaring met originele schokbrekers (met de nodige km's) en nieuwe verlagings veren is ook bagger. Na hier een tijdje mee rond gereden te hebben, heb ik het boeltje laten vervangen door een vaste KW set en toen reed ik zelfs met plezier een weg met drempels. Maar dit was met mijn Seat.

 

Kortom: versleten schokdempers i.c.m. verlagings veren rijd niet.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had onder mijn passat een standaard onderstel, niet verlaagd en liep niet vast op drempels. Wel was het zo dat de vering zwak was en de wagen bij het op en afrijden te ver door zakte en daardoor op de drempel kwam. Nadat ik een verlagingsset van KW heb laten plaatsen was het probleem verholpen. Kan de drempels zelfs wat harder op en af rijden....

 

Rij inmiddels al meer dan 100.000 km met deze kw set en nog steeds bevalt de set goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, nou de passat is verhoogd, hij is wel aardig hoger geworden.

Ook heb ik lekker veel comfort terug gekregen heerlijk is dat.

Ben gelijk even door het dorp heen gereden en nu kan ik teminste weer normaal door het dorp heen.

Alleen hij ziet er niet uit nu met die winterbandjes er omheen ha ha ha

Maargoed ben er blij mee zo.

 

Gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden