Ga naar inhoud
  • 0

Lekkende groene vloeistof????!!!!


derpassat

Vraag

juist iets aan de hand...

Wagen stond even op rolantie te draaien, en was even een andere wagen starten, en ineens hoor ik een heel hard gesuis en zag ik zeer veel domp.

Toen direct contact gaan afzetten van de passat,, en motorkap open gedaan.

Nu denk ik dat er iets aan de airco is, want rechtsvoor aan het wiel suist het hard, en spuit er een groene vloeistof uit...

Dit kan toch geen koelvloeistof zijn??

Iemand iddee wat dit kan zijn? Mag ik zo nog rijden? en zouden dit dure kosten kunnen worden?

Wagen heeft juist 220.000km gelopen :s

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk is het geen koelvloeistof aangezien dat bij de meeste jonge auto's rood is.

 

De Airco heeft geen vloeistof buiten evt. koudemiddel maar dat is als het eruit komt iig in gasvorm.

 

Groene vloeistof is nmw van de stuurbekrachting.

 

Dat zou links(bestuurderskant)voor vlakbij de radiator vandaan kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou stuurpompolie kunnen zijn ja, maar idd ook koelvloeistof.

In oude blokken zit vaak G11, de groene.

Tegenwoordig heb je ook een goedje wat je met G11 en G12 kunt mengen, dat is (wat ik nu op mn blok heb) groen.

 

Maar je zult het zelf wel merken als de auto een tijdje stil gestaan heeft, dan moet in 1 van de reservoiren het peil onder minimaal zitten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

juist nog eens nagekeken, koelvloeistof is het niet. deze is idd rood van kleur.

Nu vertelde me juist iemand van een waterdampslang, dat is van de airco maar ze doen er een groene fluo bij voor lekken op te merken.

Iemand misschien tekening van de aircopomp ed.

 

 

mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een airco heeft zeker wel een pomp, anders kan het koudemiddel niet circuleren

Airco heeft minimaal een pomp, verdamper (neemt de warmte op uit het interieur) en condensor (geeft de warmte af aan de buitenlucht)

Volgens mij zit er helemaal geen pomp op de airco (ik kan het niet vinden)

Wat wel kan, dat het van de stuurbekrachtiging, die zou groen kunnen zijn. Hier een foto van de pomp van je stuurbekractiging

12193es.jpg

 

(hier de grote versie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een airco heeft zeker wel een pomp, anders kan het koudemiddel niet circuleren

Airco heeft minimaal een pomp, verdamper (neemt de warmte op uit het interieur) en condensor (geeft de warmte af aan de buitenlucht

Ok, ja helemaal vergeten, zelfde met een koelkast :bash: ,maar zoals Vdub al aangaf, het zou niet de airco kunnen zijn, het koudemiddel is niet vloeibaar in de buitenlucht. (het is gas als het lekt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is in feite ook een compressor naar mijn weten. Hij comprimeert alleen, er wordt niets rondgepompt, dat gaat vanzelf als het gecomprimeerd is. (naar mijn weten dan..)

 

Bij mijn weten wel :)

Kijk maar eens naar onderdeel 1 (op plaatje)

Uit de service handleiding van VW :

122okn8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was een groene vloeistof niet echt heel dik maar wel olieachtig.

Kan mijn bodemplaat er niet onder uit halen wegens deze van metaal is.Moet ik op een brug doen.

Normaal vandaag of morgen gaat hij naar de garage.

Ik laat het zeker waten wat het is geweest!

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb gelijksoortige lekkage, er lekt groene stuurbekrachtigingsolie langs de manchet van het stuurhuis(bij mij links).....is een passat kwaaltje.

Oplossing is een nieuw/revisie stuurhuis, duur geintje. 250 tot 400 euro

 

Als je je stuur helemaal naar links draait kun je met je hand boven het wiel voelen of de manchet nat is...... succes, ik hoop voor je dat het iets eenvoudigers is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb juist gekeken na de reservoirs

 

Koelvloeistof: ok

remvloeistof: ok

hydrolica olie: ok

dus kan het enkel nog de airco zijn volgens mij, de airco slaat ook niet meer aan als ik de climatronic opzet. Wel wat *** met dit mooie warme weer ;)

Dus nu maar volop aan het genieten van mijn ander auto'tje, rover cabrio :)

Wel benieuwd wat de kosten gaan zijn...

Allemaal bedankt voor jullie hulp

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden