Ga naar inhoud

Passat gezien, zouden dit echte km's zijn?


rabbit

Aanbevolen berichten

Ik ga morgen eens naar deze Passat (bj 2004) kijken, hij staat hier op Autotrack met een KM stand van 135.664.

 

Ik heb de NAP check gedaan en die geeft rood aan. Heeft het invloed als die auto langer stil heeft gestaan en er dus naar verwachting meer KM's op moeten staan??

 

Iemand ervaring met fa. Hol van Zoelen VOF uit Ingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar breng je me op een idee, ik heb gelijk op de RDW website gekeken en de auto is in 2006 in Nederland gekomen. Ik verwacht import uit Duitsland met weinig KM's.

 

Datum eerste toelating 28-04-2004

Datum aanvang laatste tenaamstelling 10-10-2009

Datum eerste afgifte Nederland 08-09-2006

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat uit november 2000 kocht ik met een km-stand van 98.500 met NAP en volledige onderhoudshistoeire mét kilometervermelding

 

Bij een benzinemotor komt een lagere kilometerstand meer voor als bij een diesel, een diesel koop je meestal om kilometers mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In duitsland hoeven ze geen km standen bij te houden, daarom worden van veel duitse import auto's de tellers terug 'gedraaid' vlak voordat hij op NL kenteken komt. Valt niet op in NAP, omdat deze pas begint bij de eerste invoer in NL. Collega heeft het gehad met een geimporteerde Laguna uit Duitsland, bleek ruim 50000 km afgehaald te zijn, auto was pas 2 jaar oud bij invoer. Fraude kwam pas naar boven toen de renault dealer de stand invoerde in hun eigen systeem, dat had de duitse renault dealer ook consequent gedaan. Misschien dus idee om of de boekjes na te gaan, of kijken of de kmstand van de auto in Duitsland bij een VW dealer ingevoerd is geweest.

Voor mij persoonlijk; als bij deze auto de boekjes ook maar een beetje niet kloppen zou ik hem niet kopen. Voor deze Passat nog vele anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus gaan kijken, de onderhoudsboekjes met de beurten in Duitsland zijn volledig ingevuld en de NAP historie vanaf Nederlands kenteken zit er ook bij incl APK rapporten. Het klopt.

 

En het is em geworden hoor! Ondanks de verschillende gebruikssporen toch een prima auto. De automaat schakelt goed, ook tiptronic functioneert goed.

 

Ik heb er wel een half jaar garantie bij gekocht want je weet immers nooit. In een achterlicht zat wat vocht onder de kap, dat wordt gemaakt. Hopelijk wordt het goed gemaakt!

De deurbekleding is niet 100% netjes, de deurgrepen binnen wil ik eigenlijk vervangen, de verf is afgebladderd.

 

Als alles goed gaat heb ik hem woensdag. De Mondeo heb ik erop ingeruild. Tja, wat ik daarvoor nog terug kreeg. :embarassed: ....

 

Eigenlijk zoek ik nog iemand die hem kan uitlezen en als daar dus nog storingen uit komen, kan ik het onder de garantie laten repareren. Is hier een van de forumleden die me daarmee kan helpen?

Ik wil het zelf ook gaan leren, maar ik wil niet dat de tijd me op dit moment inhaalt en de garantieperiode voorbij is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de aanwinst!

 

Ik kan de auto wel uitlezen, maar Emmen is niet naast Helmond...

 

Mijn passat TDI met bouwjaar 2002 heb ik vorig jaar gekocht met een kilometerstand van 110.000 met NAP

Daar heb je mazzel mee gehad :)

 

Ja, dat heb ik zeker. Ik was van plan om een andere auto te kopen, maar die was verkocht. Had me de avond ervoor verheugd om auto te gaan kijken en wilde eigenlijk die dag er wel op uit om een auto te bezichtingen. Teleurgesteld ging ik daarom wederom zoeken op internet en kwam ik uiteindelijk de auto tegen op de site van de dealer, nadat ik op vele auto aanbied sites geweest was. Ik een auto kopen bij de dealer, dat had ik nooit van mijzelf verwacht. Maar de auto was nog luxer als degene die ik eerst op het oog had en ook nog eens 50dkm minder gereden en dan ben je snel verkocht. Woon in Emmen en heb de auto in het zuiden van het land gekocht: smorgens gebeld of ik kon komen kijken met de voorwaarde dat als ik de auto mij aan zou staan ik de auto direct mee wilde nemen. Eerst een beetje moeilijk doen, maar uiteindelijk heb ik de auto direct meegekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden