Ga naar inhoud

Mannesmann momentsleutel, is het wat?


jstruijk

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk op zoek naar een momentsleutel om mn wielbouten met het juiste moment te kunnen aandraaien. Nou heb ik de volgende sleutel gevonden van Mannesmann: LINKje

 

Momentsleutel Mannesmann Greenline (42 tot 210 Nm)

 

Van 42 tot 210 NM

 

Semi professionele momentsleutel uit de Mannesmann Greenline serie, net dat stuk meer kwaliteit, afwerking en precisie dan de economy uitvoering.

 

Conform TüV en DIN-ISO standaard.

 

1/2" aansluiting, zeer goed afleesbaar d.m.v glashelder venster en zeer fijn af te stellen (tot 1/10 NM). Uitgerust met een safety lock (u kunt hierdoor niet per ongeluk uw instelling verliezen). Softgrip handvat.

 

Wordt geleverd in bijbehorende greenline hardcase.

 

10 jaar fabrieksgarantie

 

Iemand enig idee of dit een degelijke aankoop is? Ik heb geen zin om voor die paar keer bouten aandraaien per jaar een sleutel van 100 a 200 euro aan te schaffen als deze voor incidenteel gebruik ook goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien wel een knap ding. Als ze er 10 jaar garantie op geven hebben ze er blijkbaar wel enig vertrouwen in. Alleen de range ben ik niet helemaal zeker van, het lijkt mij een vrij zware sleutel, als je 'm ook voor andere dingen wilt gebruiken zal ie al snel te grof zijn denk ik.

 

En dit natuurlijk in de gaten houden, scheelt een stuk in de levensduur:

* Een momentsleutel is alleen bestemd om zaken mee vast te zetten, de reden dat sommige exemplaren ook linksom werken is om een linkse schroefdraad vast te draaien.

* Een momentsleutel moet na gebruik altijd op 0 gezet worden, het mechaniek staat (als u dit niet doet) continu onder spanning waardoor er een afwijking kan ontstaan.

* Een momentsleutel is een precisie-apparaat: Bewaar deze dus droog, en niet in een extreem koude of warme omgeving.

* Probeer het binnenwerk van een momentsleutel nooit te smeren met kruipolie o.i.d, er kan een enorme afwijking ontstaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van Conrad is zo te zien ook prima. De grotere range is handig als je wat meer zou willen sleutelen. Volgens mij doe je er een prima koop aan voor die luizige 27 euro (wie op dit forum moet voor € 27 toestemming vragen aan z'n vrouw? :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen mannesmann kopen! ik had die ook gekocht en na twee of drie keer sleutelen ging hij kapot! ik heb hem terug naar brezan gebracht waar ik hem heb gekocht en toen ze mannesmann belden zeiden ze dat het alleen 1 jaar garantie heeft. ik heb hem namelijk gekocht omdat het met die grote letter "10" jaar garantie zegt. twee maanden later ben ik nog steeds aan het wachten op mijn geld :( hele slechte stuk gereedschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een Mannesmann, ook zo'n groot ding tot 210Nm, was wat mij betreft een goed investering, een paar tientjes op ebay.de. Ik gebruik deze voor de wielbouten. Voor de kleinere aanhaalmomenten heb ik een snap-on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel goed gereedschap hoor mannesmann. Ik heb al jaren een doppendoos van hun en alles werkt nog super en is al intensief gebruikt.

 

Ik kan eventueel wel een keer op een meeting een torque tester meenemen.

Kan iedereen die het wil zijn momentsleutel testen of deze nog wel de juiste moment geeft.

 

Gr Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden