Ga naar inhoud
  • 0

Upgrade fabriek-af alarmsysteem naar SCM goedk. mogelijk?


Aspro

Vraag

Amice,

 

Ik zit met het volgende: vorige week heb ik in Duitsland een hele mooie Passat Variant uit 2006 gekocht. Althans, ik heb een contract getekend en volgende week maandag kan ik hem ophalen. Tot de uitrusting behoort het alarmsysteem inclusief de 'innenraumuberwachung' en 'backup-horn'. Dit is denk ik niet genoeg om direct een SCM certificaat te kunnen verkrijgen. In de auto zit ook een grootbeeld navigatiesysteem, de voorganger van de RNS 510. Alle berichten lezende loopt het mij al bijna dun door de broek betreffende alle inbraken en diefstallen van dit systeem. Vandaar dat ik de boel goed voor elkaar wil hebben, in ieder geval voor mijn eigen gemoedsrust en voor de verzekering. Ik denk er ook aan anti-inbraak folie te laten aanbrengen. Mijn vragen zijn:

 

Weten jullie of het mogelijk is het bestaande VW alarmsysteem incl. ultrasoon te upgraden naar de SCM standaard?

:?:

Moet ik daarvoor naar de dealer of zijn er andere goede adressen in de omgeving van Amsterdam?

 

Ik hoop dat iemand kan adviseren.

 

Groet,

Aspro166 (nu nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het originele systeem van de 3C passat met interieurbewaking en hellingshoekdetectie is scm goedgekeurd en kan bij een scm gecertificeerd bedrijf aangemeld worden bij scm. Nadeel is wel dat de alarmhoorn (door de duitse regelgeving) heel weinig lawaai produceert als het alarm afgaat.Dus als je echt veilig wilt zijn zul je toch een toevoeging moeten maken aan het bestaande systeem. Wij bouwen bij ons altijd Defa systemen is. Nadeel is dan dat je een compleet alarmsysteem moet laten inbouwen omdat er geen losse sirene leverbaar is die is te integreren in het bestaande systeem. Missschien dat iemand op het forum wel een systeem kent dat je kunt aansluiten op het bestaande systeem zonder dat je een compleet alarmsysteem moet inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het originele 3C alarmsysteem met interieurbewaking is SCM klasse 3 goedgekeurd. De VW dealer die mijn auto leverde, wilde alleen een verklaring uitschrijven en de elektronische aanmelding doen voor 25 euro. Na enig aandringen :evil::angry: , werd het uiteindelijk gratis uitgedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HELP svp.

 

Hier een zelfde "probleem" echter betreft het nu een Golf 5 R32. Deze heeft ook het originele VW alarm met interieurbewaking en hellingshoekdetectie echter was ik vanmorgen bij de VW dealer en deze konden mij geen certificaat verstrekken omdat bij de Golf pas vanaf 2007 goedkeuring geldt voor af-fabriek alarmsystemen (leerde navraag bij SCM). De auto is van 06-2006 en heeft naar mijn weten exact hetzelfde alarmsysteem. Hoe zou ik evengoed aan een SCM kl. 3 certificaat kunnen komen? Ik neem aan dat originele alarmsystemen ook achter worden ingebouwd en dat ze daar wel een certificaat voor kunnen verstrekken, ook als de auto van voor 2007 is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat betreft het weinig geluid : in de versie voor de Amerikaanse markt zit een relais die een claxon aanstuurt... daar kan toch elke sirene mee aangestuurd worden? Ben ik trouwens van plan om zelf te doen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HELP svp.

 

Hier een zelfde "probleem" echter betreft het nu een Golf 5 R32. Deze heeft ook het originele VW alarm met interieurbewaking en hellingshoekdetectie echter was ik vanmorgen bij de VW dealer en deze konden mij geen certificaat verstrekken omdat bij de Golf pas vanaf 2007 goedkeuring geldt voor af-fabriek alarmsystemen (leerde navraag bij SCM). De auto is van 06-2006 en heeft naar mijn weten exact hetzelfde alarmsysteem. Hoe zou ik evengoed aan een SCM kl. 3 certificaat kunnen komen? Ik neem aan dat originele alarmsystemen ook achter worden ingebouwd en dat ze daar wel een certificaat voor kunnen verstrekken, ook als de auto van voor 2007 is?

 

Apart, mijn VW Passat 3C van 10.2005 heeft fabriek af alarm gecertificeerd klasse 3 en certificaat kreeg ik bij 2dehands aanschaf er keurig bij van SCM klasse 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het standaard-alarm produceert inderdaad weinig lawaai. Via VAGCOM kun je wel een andere instelling kiezen (bijv. UK) die wat meer kabaal maakt. Het is echter allemaal niet erg overtuigend.

Mijn garage biedt een mogelijkheid aan om tussen de canbus en de ingebouwde sirene een stroomdetector te plaatsen, die een relais aanstuurt. Via dit relais kan vervolgens een luide sirene worden geschakeld. Inbouwen kost wel een paar honderd Euro's, maar vervanging van je huidige alarm is wel erg drastisch. Wellicht is deze optie de moeite waard.

 

Grtz,

 

Passat-fanaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HELP svp.

 

Hier een zelfde "probleem" echter betreft het nu een Golf 5 R32. Deze heeft ook het originele VW alarm met interieurbewaking en hellingshoekdetectie echter was ik vanmorgen bij de VW dealer en deze konden mij geen certificaat verstrekken omdat bij de Golf pas vanaf 2007 goedkeuring geldt voor af-fabriek alarmsystemen (leerde navraag bij SCM). De auto is van 06-2006 en heeft naar mijn weten exact hetzelfde alarmsysteem. Hoe zou ik evengoed aan een SCM kl. 3 certificaat kunnen komen? Ik neem aan dat originele alarmsystemen ook achter worden ingebouwd en dat ze daar wel een certificaat voor kunnen verstrekken, ook als de auto van voor 2007 is?

 

Apart, mijn VW Passat 3C van 10.2005 heeft fabriek af alarm gecertificeerd klasse 3 en certificaat kreeg ik bij 2dehands aanschaf er keurig bij van SCM klasse 3.

 

Dat is dan zeker apart... daar de Passat vanaf 2006 pas een SCM certificaat krijgt (volgens het SCM lijstje)... Heb je de auto bij de dealer vandaan? En hebben zij het certificaat verstrekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HELP svp.

 

Hier een zelfde "probleem" echter betreft het nu een Golf 5 R32. Deze heeft ook het originele VW alarm met interieurbewaking en hellingshoekdetectie echter was ik vanmorgen bij de VW dealer en deze konden mij geen certificaat verstrekken omdat bij de Golf pas vanaf 2007 goedkeuring geldt voor af-fabriek alarmsystemen (leerde navraag bij SCM). De auto is van 06-2006 en heeft naar mijn weten exact hetzelfde alarmsysteem. Hoe zou ik evengoed aan een SCM kl. 3 certificaat kunnen komen? Ik neem aan dat originele alarmsystemen ook achter worden ingebouwd en dat ze daar wel een certificaat voor kunnen verstrekken, ook als de auto van voor 2007 is?

 

Apart, mijn VW Passat 3C van 10.2005 heeft fabriek af alarm gecertificeerd klasse 3 en certificaat kreeg ik bij 2dehands aanschaf er keurig bij van SCM klasse 3.

 

Dat is dan zeker apart... daar de Passat vanaf 2006 pas een SCM certificaat krijgt (volgens het SCM lijstje)... Heb je de auto bij de dealer vandaan? En hebben zij het certificaat verstrekt?

 

Niet van VW dealer, maar 2dehands van Huydai dealer gekocht. Heb de certificaten eens op data bekijken en bij nader beschouwing van de certificaten blijkt dat een bedrijf (niet huidige verkopende dealer) in november 2005 (kenteken op naam oktober 2005) een DEFA klasse 3 alarm hebben nageinstalleerd (dus niet fabriek af itt wat ik eerder dacht). Bij huidige APK keuring heeft de verkopende dealer onderhoud gepleegd en een soort bevestiging ontvangen voor certificering van het alarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sirene zit achter het rechter voorwiel, in de wielkuip achter het spatscherm...

 

En zoals reeds gezegd, in de amerikaanse uitvoering zit een relais die de sirene bedient, dus zó moeilijk kan een (tweede/luidere) sirene installeren niet zijn...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Niet van VW dealer, maar 2dehands van Huydai dealer gekocht. Heb de certificaten eens op data bekijken en bij nader beschouwing van de certificaten blijkt dat een bedrijf (niet huidige verkopende dealer) in november 2005 (kenteken op naam oktober 2005) een DEFA klasse 3 alarm hebben nageinstalleerd (dus niet fabriek af itt wat ik eerder dacht). Bij huidige APK keuring heeft de verkopende dealer onderhoud gepleegd en een soort bevestiging ontvangen voor certificering van het alarm.

 

Ok duidelijk. Bedankt voor je reactie! Dus toch een 'nieuw' alarm. Ik blijf toch proberen een certificaat te verkrijgen voor het originele alarm. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag certificaat verkregen. Ondanks dat officieel de VW Golf vanaf 2007 pas SCM goedkeuring heeft bij fabrieks-af kl. 3 alarm heeft SCM deze toch goedgekeurd ondanks dat het een 2006 auto is omdat het alarm identiek is aan 2007 model. Er was wat gemail en gebel voor nodig tussen de dealer, PON en SCM heb ik begrepen maar het resultaat mag er zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden