Ga naar inhoud

Aspro

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Aspro

Profile Information

  • Plaats
    Haarlem

Aspro's Achievements

2

Community reputatie

  1. Vincent en Peter, Bedankt voor jullie' antwoorden. Het is inderdaad ook het juiste antwoord..... Ik had gisteren nota bene extra tape om die stekkers heen gewikkeld omdat ik ze niet helemaal meer vertrouwde. Ik heb ze meer dan eens losgekregen door te wrikken met een schroevendraaier. Ik heb in de middag de stekkers zo hard als ik kon aangedrukt en de boel gaf weer licht! Is er eigenlijk een speciaal tooltje om zulke stekkers los te krijgen? Dank en groet, Glynn
  2. Beste allen, Ik ben niet zo'n heel frequente bezoeker van dit forum omdat ik simpelweg de tijd niet heb om aan mijn Passat te hobby-en. Dus mijn excuses voor het ontbreken van mijn voorstelrondje.... Maarrrr nadat ik éénmalig bij de garage mijn xenonlampen heb laten vervangen (€€€€), ben ik gisteren weer eens zelf aan de slag gegaan (niet de eerste keer). Dus accu los, auto op bokken gezet, wielkuipen eruit, voorbumper gedemonteerd, en met veel moeite de twee stekkers van de bedrading los gekregen om de bumper helemaal eraf te nemen. Daarna heb ik de nieuwe xenon lamp geplaatst. Ik dacht toen, laat ik de xenon lamp even testen voordat ik de hele boel weer dicht schroef. Dus accu eraan en de xenon brandde zonder dat ik daarvoor de stekkers van de voorbumper had vastgeklikt. Daarna accu weer los, alles weer gemonteerd, winterbanden eronder en klaar is kees, dacht ik....... De mistlampen en de knipperlichten in de bumper werken niet meer terwijl de parkeersensoren het wel doen (????). Vanmorgen ben ik weer verder gegaan met het demonteren van de wielkuip LV om bij de stekkers te komen. De stekkers lijken in orde te zijn. Nu vraag ik mij natuurlijk af wat er aan de hand kan zijn waardoor de mistlampen en de knippers het niet meer doen. Kan het zijn dat er een fout in het system is geslopen toen ik de xenon testte zonder de stekkers vast te zetten? Wie weet raad (ondanks het ontbreken van mijn voorstelrondje )? Met vriendelijke groet, Glynn van Asperen 10081456h_xxl.bmp
  3. Kijk hier maar eens, schrikbarend! Simpele check: luisteren onder de motorkap en bij de wielkast. http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=6148 !http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=5496 Hoe verder je leest en doorklikt, hoe meer ellende je tegenkomt........ Ik ben bezig met het opstellen van een brief die samen met de offerte van de reparatie (van Martin Schilder waar ik overigens keurig te woord gestaan wordt en ze mij van feedback voorzien) gestuurd gaat worden naar de dealer waar ik deze wagen aangeschaft heb in Frankfurt. Stap 1 van wat ik denk slepend juridisch proces. Maar goed, ik moet ze een kans geven om een oplossing te bieden voordat ik opdracht kan geven om de auto hier te laten repareren. Glynn
  4. Beste mede Passatrijders, Vorige week zondag ging bij mij het EPC (Electronic power control) lampje branden. Bij de garage (Schilder in Haarlem) heb ik hem laten uitlezen en ging de eerste diagnose uit naar een defecte oliepomp. Afgelopen maandag heb ik onze Passat variant 3.2 FSI uit maart 2006 met 51.000km op de teller ter reparatie ingeleverd. De Passat heb ik in juni 2009 in D gekocht (35.000km). Na verwijderen van het e.a.a. onder de kap is de diagnose gesteld van een versleten distributieketting en spanner. Dat klonk mij vreemd in de oren na jaren van distributieriemen waar ik blij was vanaf te zijn. Reparatiekosten 3250,-- euro! Valt niet onder coulance. Nu ben ik dus vanavond achter de pc gaan zoeken naar dit euvel en tot mijn schrik en verbazing is er enorm veel over te vinden (vooral op duitse sites)! Bij Audi en VW is dit gewoon bekend. Nu zit ik met een aantal vragen. Wie weet zijn er meer mensen die dit is overkomen. Is het iemand gelukt om via de juridiusche weg enige tegemoetkoming te ontvangen? (Non-conformiteit product) En op dit moment het belangrijkste: is de dealer de beste plaats voor deze reparatie, bij wie kan ik het beste terecht? Ik hoop dat jullie mij een richting kunnen wijzen, ook alle psychische hulp kan ik gebruiken op dit moment. Groet, Glynn v Asperen
  5. Aan allen, Het is mij gelukt om de software update te downloaden, op DVD te branden en de software succesvol te uploaden naar de MFD2. Ik merk inderdaad dat het in- en uitzoomen een stukje vlotter gaat. Het duurde ongeveer een uur, in de tussentijd heb ik wat poetswerk verricht. De unlock file heb ik ook op een DVD gebrand, er gebeurde echter niets... Ik vermoed dat ik de unlock file op een cd moet branden, klopt dat? Of moet ik stug volhouden met de DVD? Hoe reageert de MFD2 wanneer deze de unlock files 'slikt'? Waar kan ik ergens veilig de V7 versie downloaden? Ik hoor graag van jullie. Groet, Aspro
  6. Mederijders, Ik zit met een vraagje. Kan ik bij temperaturen onder het vriespunt de Auto-hold blijven gebruiken? Of werkt dit systeem anders dan de handrem ? Ik heb het nog niet aangedurft om hem wel te gebruiken wat best wel vervelend was in combinatie met de DSG in het 'verkeersinfarct' in Noord-Holland gisteravond. Ik let er natuurlijk wel goed op dat de handrem bij thuiskomst niet automatisch erop gaat. Groeten, Glynn
  7. Amice, Ik zit met het volgende: vorige week heb ik in Duitsland een hele mooie Passat Variant uit 2006 gekocht. Althans, ik heb een contract getekend en volgende week maandag kan ik hem ophalen. Tot de uitrusting behoort het alarmsysteem inclusief de 'innenraumuberwachung' en 'backup-horn'. Dit is denk ik niet genoeg om direct een SCM certificaat te kunnen verkrijgen. In de auto zit ook een grootbeeld navigatiesysteem, de voorganger van de RNS 510. Alle berichten lezende loopt het mij al bijna dun door de broek betreffende alle inbraken en diefstallen van dit systeem. Vandaar dat ik de boel goed voor elkaar wil hebben, in ieder geval voor mijn eigen gemoedsrust en voor de verzekering. Ik denk er ook aan anti-inbraak folie te laten aanbrengen. Mijn vragen zijn: Weten jullie of het mogelijk is het bestaande VW alarmsysteem incl. ultrasoon te upgraden naar de SCM standaard? Moet ik daarvoor naar de dealer of zijn er andere goede adressen in de omgeving van Amsterdam? Ik hoop dat iemand kan adviseren. Groet, Aspro166 (nu nog)
  8. Aspro

    Aankoop 3.2 v6

    En, p.s. dank aan allen die een berichtje achterlieten!
  9. Aspro

    Aankoop 3.2 v6

    Hallo allen, Gisteren heb ik in Duitsland een hele mooie Shadow blauwe 3.2 v6 fsi DSG variant gekocht! Maandag over anderhalve week kan ik hem ophalen. Daarna zal ik foto's posten en mijn ervaringen met het importeren van een auto uit Duitsland. Nog even geduld aub! Groeten, Aspro166 (nu nog)
  10. Aspro

    Aankoop 3.2 v6

    Schiet mij nog een vraagje te binnen: heeft deze motor een distributieriem die iederen 3 jaar of om de ....... km gewisseld dient te worden? Heeft dit onderdeel bijzondere aandacht nodig bij aankoop van een occassion? Ik ben inderdaad van plan een exemplaar uit Duitsland te importeren. Wederom, bij voorbaad dank voor de antwoorden en informatie, Groet, Aspro
  11. Aspro

    Aankoop 3.2 v6

    Ik dacht dat alle 3.2v6-en FSI's betroffen. Is dat niet zo? Vanaf wanneer zijn het FSI's geworden? En wat zij de verschillen? Groet, Aspro
  12. Aspro

    Aankoop 3.2 v6

    Hallo allen, Ik ben voornemens om binnenkort een Passat 3.2 FSI v6 met DSG versnellingsbak aan te schaffen. Wel als occasion van circa 3 jaar jong/oud. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit type? En hebben jullie aankooptips? Voordat iedereen verplicht groen moet rijden of de benzineprijs door de € 2,-- grens heen gaat wil ik daarvoor wel de geneugten van een vette v6 geproefd hebben . Is het zo dat de 3.2 alleen ron 98 drinkt? Alle tips zijn welkom. Binnenkort hoop ik mij bij jullie aan te sluiten met een mooie 3.2 variant. Groet, Aspro166 (nu nog)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden