Zoals velen van jullie mijn oude topic wel kunnen herinneren, is er bij mijn passat 2.0tdi uit 2005 een nieuwe motor in gekomen, na erg veel problemen gehad te hebben.
Nu is het volgende aan de hand. De auto rijdt goed alleen heeft deze van tijd tot tijd dat hij echt heel erg begint te schokken. Ik zat zelf te denken aan het regenereren van het roetfilter.
Het regenereren deed hij met de oude motor om de 1000km, nu deed hij het met de nieuwe motor ook om de 1000km, maar dit wordt steeds korter. Dit was eerst rond de 400km en Ik heb het gevoel dat hij dit nu al om de 150km doet.
De auto houdt dan wat in en schokt dan ook. Dit duurt wel 30km beetje erg lang dacht ik zelf.
Gisteravond was het weer zover, de auto begint te schokken en wat ik ook doe motor uit, gas geven niks helpt.
Als ik dan verder rij al schokkend, lijk ik wel een plop te horen en de auto rijd dan weer perfect.. Duid dit misschien op een EGR klep die open blijft staan, of zal er een andere klep blijven hangen.
Ik heb eens ergens gelezen, dat ze bij deze motoren een smoorklep gebruiken om de motor uit te zetten, om het na schudden te voorkomen. (zal deze hier wat mee te maken hebben)
Ik weet dat de dealer er nieuwe SW heeft opgezet, dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen.
Oja, geen fout melding te bekennen.
Ik wordt gek van dat ding. Ik wil er wel vanaf, maar zo kan ik hem niet verkopen.(zit niet in mijn aard)
Vraag
Speedyace
Zoals velen van jullie mijn oude topic wel kunnen herinneren, is er bij mijn passat 2.0tdi uit 2005 een nieuwe motor in gekomen, na erg veel problemen gehad te hebben.
Nu is het volgende aan de hand. De auto rijdt goed alleen heeft deze van tijd tot tijd dat hij echt heel erg begint te schokken. Ik zat zelf te denken aan het regenereren van het roetfilter.
Het regenereren deed hij met de oude motor om de 1000km, nu deed hij het met de nieuwe motor ook om de 1000km, maar dit wordt steeds korter. Dit was eerst rond de 400km en Ik heb het gevoel dat hij dit nu al om de 150km doet.
De auto houdt dan wat in en schokt dan ook. Dit duurt wel 30km beetje erg lang dacht ik zelf.
Gisteravond was het weer zover, de auto begint te schokken en wat ik ook doe motor uit, gas geven niks helpt.
Als ik dan verder rij al schokkend, lijk ik wel een plop te horen en de auto rijd dan weer perfect.. Duid dit misschien op een EGR klep die open blijft staan, of zal er een andere klep blijven hangen.
Ik heb eens ergens gelezen, dat ze bij deze motoren een smoorklep gebruiken om de motor uit te zetten, om het na schudden te voorkomen. (zal deze hier wat mee te maken hebben)
Ik weet dat de dealer er nieuwe SW heeft opgezet, dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen.
Oja, geen fout melding te bekennen.
Ik wordt gek van dat ding. Ik wil er wel vanaf, maar zo kan ik hem niet verkopen.(zit niet in mijn aard)
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten