Ga naar inhoud
  • 0

Schokkend probleem 2.0tdi


Speedyace

Vraag

Zoals velen van jullie mijn oude topic wel kunnen herinneren, is er bij mijn passat 2.0tdi uit 2005 een nieuwe motor in gekomen, na erg veel problemen gehad te hebben.

Nu is het volgende aan de hand. De auto rijdt goed alleen heeft deze van tijd tot tijd dat hij echt heel erg begint te schokken. Ik zat zelf te denken aan het regenereren van het roetfilter.

Het regenereren deed hij met de oude motor om de 1000km, nu deed hij het met de nieuwe motor ook om de 1000km, maar dit wordt steeds korter. Dit was eerst rond de 400km en Ik heb het gevoel dat hij dit nu al om de 150km doet.

De auto houdt dan wat in en schokt dan ook. Dit duurt wel 30km beetje erg lang dacht ik zelf.

Gisteravond was het weer zover, de auto begint te schokken en wat ik ook doe motor uit, gas geven niks helpt.

Als ik dan verder rij al schokkend, lijk ik wel een plop te horen en de auto rijd dan weer perfect.. Duid dit misschien op een EGR klep die open blijft staan, of zal er een andere klep blijven hangen.

Ik heb eens ergens gelezen, dat ze bij deze motoren een smoorklep gebruiken om de motor uit te zetten, om het na schudden te voorkomen. (zal deze hier wat mee te maken hebben)

Ik weet dat de dealer er nieuwe SW heeft opgezet, dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen.

 

Oja, geen fout melding te bekennen.

 

Ik wordt gek van dat ding. Ik wil er wel vanaf, maar zo kan ik hem niet verkopen.(zit niet in mijn aard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er komt ook geen einde aan bij jou zeg!

Ik merk helemaal niets van dat regenereren..........zou je ook volgens mij ook niet moeten.

Er wordt extra diesel ingespoten in het filter die dan ontbrand en zo heet wordt dat ook het roet verbrand.

Volgens mij gaat ie daar niet van schokken.

Heb je hem uitgelezen met VagCom?

 

"Ik wordt gek van dat ding. Ik wil er wel vanaf"

 

Kan ik me voorstellen, het houd een keer op.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er na de motorwissel wel alles goed (vast) gemonteerd, stekkers die goed vast zitten, (vacuum)slangen goed vast?

Wat was trouwens de reden van de motorwissel? En eventueel garantie? Want je bent duidelijk niet tevreden over het geheel...

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He hallo, ik ben nieuw op dit forum (zal straks even een stukje over mezelf en mijn auto vertellen) maar ik heb hetzelfde probleem alleen niet zo erg als jij.

Heb nu sinds een maand een Passat 2005 Highline 2.0Tdi met 160.000km op de teller en deze schokt regelmatig als ik bv. vanaf een rotonde (alleen in de 2de versnelling) optrek. Dit gebeurt dan een aantal seconden en dan is het gelukkig ook weer voorbij. Ik stoor me hier wel erg aan.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben even een tijdje op onderzoek geweest. Volgen het duitse forum Motor-talk komt het stotteren door de temperatuur sensor na de turbo. (Was bij de 100.000 km test auto van Auto-Bild ook kapot, met de zelfde kwaal)

(Zie onderstaane link)

 

http://www.motor-talk.de/forum/motor-st ... st20034196

 

Ik 'ben er nog niet mee naar de dealer geweest, maar het lijkt wel op een verklaring voor het stotteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben even een tijdje op onderzoek geweest. Volgen het duitse forum Motor-talk komt het stotteren door de temperatuur sensor na de turbo. (Was bij de 100.000 km test auto van Auto-Bild ook kapot, met de zelfde kwaal)

(Zie onderstaane link)

 

http://www.motor-talk.de/forum/motor-st ... st20034196

 

Ik 'ben er nog niet mee naar de dealer geweest, maar het lijkt wel op een verklaring voor het stotteren.

En? hoe is het nu met het schokken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, ben niet heel actief geweest met schrijven op forum.

Inmiddels heb ik de passat in mei al weer 3 jaar.

Kan niet zeggen dat ik er blij van word.

 

Dat schokken was een poosje verholpen na een nieuwe brandstof opvoerpomp. De auto liet me een keer staan en na het vervangen was het schokken over.

 

november 2011 weer pech.

Uitlezen leverde een defecte sensor bij de turbo op. Vervangen, niet opgelost.

Een of andere pomp, zo niet paraat welke, liep niet vrij en maakte lawaai. Vervangen, iet opgelost.

Voor 80% wisten ze toen zeker dat het de nokkenas moest zijn...... Vervangen. OPGELOST. Kosten €1500,-. Aangeven dat ik niet normaal vind dat een nokkenas met 210.000 km vervangen moet worden. Coulance, nee. Wel gaven ze aan commercieel w te kunnen omdat de auto altijd bij hun in onderhoud en lease geweest was. 50% korting. Erg blij mee. Ook nog bedongen dat ik die pomp, die sensor en de vervangende auto niet hoefde te betalen. Gingen ze akkoord mee. Supergeregeld

 

Ik denk, wat kan me gebeuren met een (gevoelsmatig) gereviseerde motor...

 

Kreeg ik vorige week bericht dat de distributieriem vervangen moet worden. Hadden ze gelijk kunnen constateren en doen...

Ook komt er weer een grote beurt en APK aan.

Afgelopen week weer onregelmatigheden bij het rijden en optrekken. Stotteren, inhouden en 5 seconden alleen witte rook.

Op dit moment doet hij het weer goed maar ben zo bang geworden. Ook met de verhalen hier en met de kosten die er aan zitten te komen dat ik overweg hem weg te doen.

 

EVen gecontroleerd maar heb er in bijna 3 jaar al €5000.- aan onderhoud en reparatiekosten aan gehad.

Mijn vrouw is er wel klaar mee maar gaat liever niet voor een andere auto. Kost ook altijd weer genoeg.

 

Wat te doen. Het is een mooie complete highline, volledig leer, schuif- kanteldak, elec stoelen met geheugen functie, alarm, etc completer krijg je bijna niet. 220.000 km opde teller

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het roetfilter laten verwijderen en de software laten herschrijven. Het vervelende regenereren is verdwenen maar de auto schot nog steeds lekker door en staat dan ook weer een afspraak gepland bij Jos.

Het bedrag van €5000,- die heb ik, in de tijd van 4jaar al dik oveschreden. de aankomende afspraak(20feb) is dan ook de laatste. Hij wil de verstuivers nog eens proberen, heb er een hard hoofd in.

 

Wens je sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even dit topic naar boven halen...

 

Hoe is het nu met de Passat (afgelopen)?

Ikzelf heb met m'n 1.6 cr tdi 180.000 km's en het regenereren gaat ook gepaard met wat hogere toeren en... met een schokkende wagen.

Voor de rest heb ik niet echt een probleem behalve dan een wat hoger verbruik algemeen gezien (ongeveer 1/13,5 - 1/13).

 

De injectoren zouden eens moeten nagekeken worden maar misschien kan je me nog andere zaken uitleggen die jij tegenkwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden