Ga naar inhoud

Testedoene

Members
  • Aantal items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Testedoene

Profile Information

  • Plaats
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Testedoene's Achievements

2

Community reputatie

  1. Het is niet goedkoop maar ik kreeg een hele andere auto mee naar huis. Bij de 2.0 zal dat hetzelfde zijn. Vanaf je buiten rijdt tot thuis heb je een glimlach van oor tot oor!
  2. Onze wagen zag heel veel autosnelweg maar daarna werd er enkel 5km heen en 5 km terug naar het station mee gereden. Ik had er ook geen last van maar als je injectoren, vliegwiel en roetfilter eraan beginnen te komen zal je er wel last van krijgen vrees ik Dus ja, ons rijgedrag was veranderd en 't was ofwel duizenden euro's investeren of een benzine kopen. Het verbruik van onze TSI ligt (ondanks de korte afstanden) op 6,8l/100km gedurende de eerste 22.000 km's. Dit weekend een lange rit gemaakt en hij stond op 5,1l/100km als we terug thuis waren (aan pomp gecontroleerd). Wetende dat de Octavia TSI in aankoop 2500 euro goedkoper was dan de TDI EN dat het verbruik nu lager ligt dan met onze TDI hebben we het ons nog niet beklaagd. Als we rijden rijden we wel veel, zie het 'hoge' aantal km's na een dik jaar. Onze TDI had trouwens een merkbaar hoger verbruik dan onze huidige TSI. Na 18 jaar en 400.000 km's TDI-plezier (affaire met een Française buiten beschouwing gelaten) kan ik (een dik jaar verder) wel zeggen dat we liever met de TSI rondsnorren.
  3. Testedoene

    Injectoren cayc

    Ik had een CAYC (1.6 CR TDI) waarvan 1 injector op 0.940 stond. Volgens mijn onafhankelijke garagist was dit ongeveer de marge waarop er problemen zouden KUNNEN beginnen optreden.
  4. Het vliegwiel kan de oorzaak zijn. Mijn Passat had ook +160.000 km's op 2,5 jaar en tijdens de regeneratie trilde de wagen voelbaar tot in het interieur. Als je eens merkt dat hij regenereert (draait stationair 1000 toeren per minuut), zet je dan eens aan de kant en bekijk even of hij het dan ook heeft. Ik heb de 194.000 aangetikt en heb dan een TSI gekocht omwille van het veranderde rijgedrag. Mijn wagen had trouwens een hoog verbruik. Vermoedelijk omwille van de 'geweldige' eerste chauffeur?
  5. Dat is inderdaad redelijk duur. Zoals reeds aangehaald is het best om de distributiekit te vervangen. Ik vind het echter ook wel snel dat deze het begeeft? Hopelijk heb je nog garantie?
  6. Testedoene

    1.6 tdi verbruik

    De mijne verbruikte veel meer hoor! Op cruise-control tegen 125 km/h zonder airco enzoverder kwam ik op 6,7 liter per 100 km. Ondertussen heb ik een TSI en die verbruikt minder!
  7. Bij mij was het het vliegwiel. Hetzelfde schudden had ik ook bij de regeneratie van de roetfilter/DPF. Probeer eens in 5de versnelling op te trekken vanaf ongeveer 1000 rpm. Heb je dan ook ergens rond de 1200 rpm hetzelfde schuddend gevoel? Nota: ikzelf had dit NIET bij het optrekken vanuit lage toeren!
  8. Gezien regels verkoop gedeelte bericht verwijderd.
  9. Een alternatief: vul een oude sok/nylonkous met silicagel-korrels (ook op de markt als een soort van kattenbakkorrels maar meestal te vinden bij diverse elektrische apparaten) en leg die onder de zetel. Na verloop van tijd even verwarmen in de microgolfoven (op de laagste Wattage mogelijk) en opnieuw de sok in. Deze neemt al het vocht uit de auto op waardoor je ruiten niet beslaan.
  10. Dat klopt volledig maar dat is mijn verantwoordelijkheid niet meer. Ik ga er van uit dat de wagen de camion op gaat en tegen het moment hij eraf gaat 100.000 km minder op de teller zal hebben. Daar ter plaatse zal men (gelet op de lage loonkost) voor een prijsje de nodige herstellingen doen. Ik kan het er economisch gezien niet meer voor opbrengen om zowel de injector als het vliegwiel+ontkoppeling te vervangen. De wagen wordt niet meer gebruikt waarvoor hij gekocht werd. Hij doet te weinig km's om goed te zijn...
  11. Voor alle duidelijkheid: ik meld de gebreken bij de verkoop en de wagen zal naar een handelaar gaan. Die kunnen deze problemen voor een klein prijsje fixen vooraleer de wagen terug de baan op gaat. Dat hoop ik toch...
  12. De mijne gaat ook de deur uit binnen enkele maanden. Ik heb een Skoda Octavia Combi TSI besteld. Bij een uitmeting bleek dat mijn 1ste injector op -0,92 staat (-1 is einde verhaal naar het schijnt). Tevens worden de trillingen ook meer voelbaar (vliegwiel) en als ik schakel voel ik die ook in de ontkoppeling. Ik hoop de 9 weken wachttijd voor mijn Octavia probleemloos te overbruggen en laat de herstelkosten hopelijk over aan de volgende eigenaar.
  13. Thx voor de tip Thomas! Ik ga proberen om de periode te overbruggen en dan zie ik wel hoe het zit als de opkoper hem oppikt bij de dealer. Eventueel kan ik bij panne nog altijd een gebruikte steken als dat zo eenvoudig zou gaan!
  14. Dat klopt volledig. In onze situatie is het jammer genoeg nog niet mogelijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden