Ga naar inhoud
  • 0

Zomerbanden ?


JohanPassat

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor die prijs kun je inderdaad geen band krijgen, laat staan een goede. Een beetje redelijke band die ook nog betaalbaar is is bijvoorbeeld Fulda of Goodyear, misschien dat je daar eens voor kunt rondneuzen. Tweedehands banden zou ik niet doen, dus ik denk dat je je budget flink moet optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK heb van de week nieuwe achterbanden laten omleggen in de maat 225/45/17 Continetal en was 380 euries kwijt! (en nog wel bij de KwikFit) Geen geld voor veiligheid al zeg ik zelf.... ik denk zelf dat je niet moet beginnen met rare banden van 70-80 euro op mooie velgen en je eigen veiligheid... maar ieder voorzich uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb inmiddels mijn 3e set zomerbanden 2e hands. Geen enkel probleem. gewoon via marktplaats gekocht.

Was in totaal 220 euro kwijt. Dit is incl. de banden omleggen door een bandenboer en verwijderingsbijdrag voor de oude banden.

Hiervoor heb ik 4 goede merkbanden (2x michelin premacy en 2x dunlop sportmax) in de maat 235/45/17 met elk minimaal 6~7 mm profiel.

De bandenboer had mij een seintje gegeven als er een slechte band tussen had gezeten.

Ook mijn winterbanden koop ik 2e hands.

 

Dus via Marktplaats wat kopen kan zeker, alleen moet je wel de banden goed checken als je ze koopt en ook als je ze om de velg laat leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien kun je op http://www.autobandenmarkt.nl/ een net setje vinden binnen je budget EN met goede score. Goedkope banden kunnen of snel slijten, of slechte grip hebben bij nat weer of veel herrie maken of alle drie tegelijkertijd.

 

En kijk ook even op http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP voor de waardering voor bepaalde banden. Er is nogal veel verschil tussen merken en types van hetzelfde merk.

 

Wellicht dat een band van 140 euro uiteindelijk goedkoper en veel prettiger en veiliger is dan een van 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden